Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4071 ggr
Calcifer
11/30/13, 3:31 PM

[OT] Negativa Tråden #2

Den förra tråden hade blivit lite väl lång, här kommer nästa!

Här kan vi skriva av oss om vi är ledsna eller mår dåligt. Stort eller litet. Så kan vi övriga medlemmar stötta eller ge råd. Jag ber er att inte göra tråden för mörk, då det finns mycket yngre användare på iFokus. Naturligtvis får man prata om allvarligare saker, men t:ex självskadande och dylikt kan vara väldigt svårt för vissa människor att läsa om, så tänk efter en gång till innan ni postar om ert inlägg kanske rör i lite för mörka vrår.

Naturligtvis gäller skrivreglerna även här.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
11/30/13, 3:32 PM
#1

Inleder med att säga att jag fryser ena sekunden och svettas nästa, men har ingen feber utan tror det beror på utmattning. Irriterande är det oavsett.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
12/1/13, 1:23 AM
#2

Lavalampan vi köpte var inte rätt färg som det stod på kartongen!

Ilandsproblem deluxe men det är enda negativa idag. Ville bara skriva nåt litet för bokmärkning. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Blanksteg
12/1/13, 11:30 PM
#3

Idag har mitt högra öga känts väldigt torrt igen, och gjort ont då och då. Så frustrerande…

DenSomUndrarMycket
12/6/13, 7:42 PM
#4

Har extrema smärtor i höger stortå, vet inte vad det är men gör ont att gå.

Crazy people don´t know they are crazy
I know I am crazy therefore I am not crazy.
Isn´t that crazy?

Cahira
12/6/13, 11:06 PM
#5

Kolla med läkare så den inte är bruten. En vän till mig bröt tån i sömnen så det kan vara värt att kolla upp.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
12/8/13, 1:16 AM
#6

Åh hej och hå, pengar drogs igen sex månader i efterhand så nu ska vi klara oss i över en vecka på 200:-.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
12/8/13, 1:32 AM
#7

#6 Jag fattar inte hur dom kan göra så! Är ju helt sjukt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
12/8/13, 1:39 AM
#8

#7 Ja, eller hur.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

RebeccaG
12/8/13, 10:36 PM
#9

Skola imorgon, ångest på intåg😢

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Calcifer
12/9/13, 2:22 AM
#10

Somnade runt 7 på morgonen. Klockan är 11 nu och jag försöker inte gråta av utmattning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[lolitakiller]
12/12/13, 4:38 AM
#11

Har du någon medecin som kan hjälpa dig att sova Bellatrixs?

5# inte ofta man läser eller hör att någon bröt sin tå i sömnen 😉

Calcifer
12/12/13, 9:49 AM
#12

#11 Ja har precis köpt en ny dos!

Dagens neg är huvudvärk och att jag failade proven med största sannorlikhet woooh!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Blanksteg
12/14/13, 9:15 PM
#13

Jag har i en vecka nu väntat på att få kallelse till ögonmottagningen på sjukhuset. Och har nu i en månad gått runt och varit orolig för mina ögon. Orkar snart inte oroa mig mer..

Annons:
Mantissa
12/15/13, 10:54 AM
#14

#13 Det var modigt av dig att söka hjälp för ditt problem. Ibland när man är rädd för domen så är det lättare att låta bli. Hoppas du får kallelsen snart

Blanksteg
12/15/13, 11:11 AM
#15

#14: Ja, eller jag är mer rädd för att läkarna inte ska hitta nåt fel. Eller det är ju bra om de inte hittar nåt, men är rädd för att det ska finnas ett fel som de inte hittar.

Cahira
12/28/13, 8:50 PM
#16

putt

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Angelfish
1/4/14, 7:34 PM
#17

Vaknade och var förkyld imorse. 😕

Cahira
1/4/14, 8:09 PM
#18

Krya 🌺

Jag är dunderförkyld jag med… inge kul.. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Angelfish
1/4/14, 10:23 PM
#19

Tack. Krya på dig med.  🌺

Calcifer
1/4/14, 10:27 PM
#20

Krya på er båda två!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Blanksteg
1/8/14, 2:21 PM
#21

Nu har jag en röd prick i ena ögat också… troligtvis ett blodkärl som spruckit… läste dock att det inte är nåt farligt, så länge det inte börjar göra ont. Har dock bokat tid hos ögonläkaren nu. Hade fått den där kallelsen efter att jag skulle ha varit där.. så fick boka om tiden….

Aldrig mera linser….

Zacinca
1/8/14, 7:05 PM
#22

Har väldigt blandade känslor…. Har haft ett stort bråk med min bästa kompis, så hon vägrar att svara på mina sms. Men samtidigt så är det en kille som faktiskt gillar mig, som jag gillar också vilket är väldigt nytt för mig, då jag är rätt utstött/utfryst/mobbad i min klass (han går på annan skola). + där är en tjej i klassen som börjat hänga med mig som är jättesnäll, och upplever samma saker som jag…

så 2 + och 2 - ..


[EmmiieErixon]
1/8/14, 9:32 PM
#23

usch bajs dag. gick till skolan allmänt glad och så får man världens tarmvred eller nått och kan typ inte andas. In till skolsyrran…hon bokar tid hos doktorn på sjukan en bit från skolan…går hem för har en timme innan jag ska dit. lägger mig för att vila gråter mig till sömns av smärtorna försover mig missar tiden och måste ringa imorrn och be om ursäkt för att jag aldrig dök upp på min tid..great kul första dag i skolan 😭😕

Calcifer
1/8/14, 11:59 PM
#24

#23 Om du på allvar misstänker tarmvred är det bara att åka direkt till akuten, det är ett väldigt allvarligt tillstånd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EmmiieErixon]
1/9/14, 12:17 AM
#25

vet inte vad det va har fått liknande en ggn förr fast värre och åkte in till akuten och de hittade INGET fel på mig…tur att smärtorna har släppt nu iaf

Angelfish
1/11/14, 1:54 AM
#26

Är fortfarande förkyld och kan inte sova för jag hostar för mycket.

Det enda som väl är positivt är att jag är uppe och hälsar på föräldrarna så jag slipper ligga hemma själv och vara sjuk. Har tågbiljett hem på tisdag men som jag känner det så har jag ingen lust att åka hem förrän jag blivit helt friskt. Får väl köpa en sista-minuten-biljett till tåget senare.

Och det är inte bara jag som är sjuk, hela familjen går runt och snorar och hostar.

Tror jag varit sjuk i över en vecka nu så nu får det ge sig. 😭

Kollade när jag skrev att  jag blivit förkyld, var tydligen den 4:e så 1 vecka idag. Usch och blää och fy.

Och nu är jag hungrig så jag tror jag ska ta lite A-Fil. Har i stort sett inte haft nån aptit överhuvudtaget förräns idag igen så det är nog bara bra om jag äter lite. Känns som om jag levt på halstabletter (Fishermans Friend Citrus), vatten, bananer, risgrynsgröt och inte så jättemycket annat den senaste veckan.

Och så verkar det som om jag börjar skriva romaner när jag inte kan sova… 😮

Edit: Har druckit en kopp A-Fil ska nu se om jag kan sova lite.

Blanksteg
1/11/14, 3:11 PM
#27

Högerarmen har sedan igår natt känts lite konstig, som om jag legat på den när jag sovit (men känns inte lika mycket som det brukar göra när sånt händer). Det känns lite som när man pressar fingret hårt så att blodet ansamlas i toppen av fingret. Inga stickningar dock, och känseln är densamma som i andra armen och den är lika stark som andra armen trots att den känns svagare.

Antog att det blev så på grund av stressen och ångesten jag kände med tentan som skulle in igår. Men ringde sjukvårdsupplysningen, och de rådde mig att gå till lättakuten för säkerhets skull. Så jag gick till lättakuten, och fick träffa en läkare. Han kollade inte närmare på armen, utan undersökte bara om högerarmen hade samma känslighet och var lika stark som vänsterarmen och benen. Han drog slutsatsen att det var stressrelaterat.

Men jag är så himla nojig. Min oro försvinner inte så lätt. Räcker inte med en läkares ord om att allt är ok, att jag är frisk. Jag måste ha bevis. En ordentlig undersökning med röntgen eller nåt. Nu kommer jag bara fortfarande vara orolig tills det går över, vilket det väl inte gör eftersom jag oroar mig och har ångest över det, om det nu är stressrelaterat.

Och jag var tvungen att betala 400 kr för besöket… Och ännu mer irriterande: receptionisten vände sig mot mig när jag satt och väntade på min tur och frågade med "bebisröst" nästan: "vad vill du bli när du blir stor då?". (Jag är 22 år….) Och läkaren slängde också ur sig en sån där dum kommentar. När han undersökte om båda mina armar var lika starka så kommenterade han: "oj vad stark du är" eller dylikt. Detta kanske är vanligt inom sjukvården? Att man blir bemött som om man vore ett barn nästan? Har inte någon vidare stor erfarenhet av sjukvården, så jag blev ganska förvånad.

Annons:
[snakegirl123]
1/11/14, 3:55 PM
#28

Jag blir mobbad för att jag älskar ormar. Jag tror att det är mobbning i alla fall. Jag brukar bli slagen och bli kallad fula saker. Är det mobbning?

Calcifer
1/12/14, 3:20 AM
#29

#28 Jag skulle kalla det mobbing, ja.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
1/12/14, 10:38 PM
#30

#28 vad trist!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Angelfish
2/17/14, 2:33 PM
#31

Usch, allt känns bara jobbigt idag. 😢

Calcifer
2/17/14, 3:11 PM
#32

#31 🤗


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Angelfish
2/17/14, 3:40 PM
#33

#32 Tack. 🌺

Cahira
2/17/14, 6:59 PM
#34

Åh vad BRA det känns att om nåt händer mig så kan inte Mike nå mina föräldrar för dom är för tjuriga för att svara i telefonen. Ringde mammas mobil, pappas mobil, hemnumret, mammas mobil, pappas mobil, brorsans mobil och ändå inget svar. 

Toppen, verkligen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Blanksteg
2/17/14, 7:47 PM
#35

Frågade min mamma idag hur hon skulle reagera om jag träffade en tjej (är själv tjej). Fick till svar att hon skulle bli förvånad, på ett  50 % positivt sätt och på ett 50 % negativt sätt. Hon vill att jag ska ha en pojkvän (förstår inte varför riktigt… hon säger att det är det "naturliga"….), vilket hon gärna betonar varje gång hon tar upp ämnet. Vad har hon ens med det att göra?.

Cahira
2/17/14, 7:50 PM
#36

#35 Kom ihåg att föräldrar växte upp i en annan "tid" där de blev inprintade på annat vis. Det tar ett tag att vänja sig vid en sån sak men när de ser att barnet är lyckligt så brukar det gå över. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Blanksteg
2/17/14, 7:54 PM
#37

Ja iofs..

Cahira
2/17/14, 8:00 PM
#38

#37 Nu har du smått förberett henne iallafall så nu får hon tid att smälta det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
2/18/14, 3:50 AM
#39

Det är lite som Cahira säger. Sedan brukar det vara en helt annan sak att tänka tanken hypotetiskt och att det faktiskt hänt. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[hamster kompis]
2/23/14, 10:02 PM
#40

Det är inte extra synd om er som till exempel är förkylda 😷

Calcifer
2/24/14, 3:55 AM
#41

#40 Men… va? 🤔

Idag är jag sjuk som tusan, blev väldigt sjuk efter min speciella utekväll i lördags. Rösten är knasig och jag har ont i halsen med mera. Men får inte missa mer skola, så blir masken på och iväg!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
2/24/14, 7:44 PM
#42

Jag vet inte vad som är fel på mig. Igår efter jag åt började jag må illa. Inget ovanligt med det. Men allt eftersom tiden gick blev det värre och värre och värre. Mina händer och fötter svullnade och jag började hosta rätt illa. Tar massa mediciner som gör illamåendet värre för att dämpa hostan och försöker få i mig vätska. När jag till sist somnar så vaknar jag en timme senare av att Mike kliver upp. Känner hur jag måste kräkas och går till badrummet. På vägen dit känns benen som spaghetti och jag känner hur jag är på väg att svimma. Sätter mig på golvet och ropar på Mike att hjälpa mig. 

Jag börjar vibrera som aldrig förr och alla muskler spelar under huden. Jag får bäras tillbaka till sängen och får lite samarin jag tog med från sverige. Detta lugnade det värsta akuta illamåendet så jag kunde somna igen. 

Vaknar flera timmar senare och alla muskler känns som gummi och jag skakar mycket fortfarande. Har ingen aptit och känner mig jättekonstig i huvudet.

Fy fan.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
2/24/14, 7:49 PM
#43

#42 Men herregud! 🌺

Har du kontaktat sjukvården? Låter helt fruktansvärt!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
2/24/14, 7:54 PM
#44

Nej jag vill avvakta några timmar för att se om det är nåt övergående. Känner inte helt för att sätta mig i ett väntrum fullt av sjuklingar för nåt som går över så jag åker hem med influensan eller nåt. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
2/24/14, 8:01 PM
#45

Nej förstår det absolut. Hoppas du kryar på dig i alla fall!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
2/24/14, 8:04 PM
#46

Tack ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
2/24/14, 8:07 PM
#47

Jag slänger in att jag inte kan sova. Argt. Klockan ringer om fem timmar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Blanksteg
3/2/14, 10:54 PM
#48

Jag önskar att jag hade en nära vän att se Oscarsgalan med…

Annons:
Calcifer
3/3/14, 2:11 AM
#49

Vaknade med extrem huvudvärk.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Angelfish
3/3/14, 9:55 AM
#50

#49 Ack. Att vakna med huvudvärk är hemskt. Hoppas den försvinner snart.

Calcifer
3/3/14, 12:05 PM
#51

Tack men tyvärr har jag fortfarande huvudvärk. Överlevde dagen dock.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Angelfish
3/3/14, 12:35 PM
#52

Jag lider med dig. Ta hand om dig. 🌺

[novembermoon]
3/3/14, 11:59 PM
#53

Har gråtit flera dagar i rad. som vanligt. Tänker på alla människor som gjort mej illa.

Cahira
3/4/14, 1:10 AM
#54

#53 Kram på dig. Att dom beter sig som arslen säger ingenting om dig som person eller ditt värde. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
3/4/14, 1:54 AM
#55

Kunde aldrig sova igår, har sovit knappt fyra timmar. Är helt knäckt. Orkar inte. Orkar inte alls.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
3/4/14, 2:02 AM
#56

#55 *bamsekram*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Angelfish
3/4/14, 11:38 AM
#57

#55  *Styrkekramar*

Calcifer
3/4/14, 12:02 PM
#58

Hurraaa! Trodde jag hade 600:- undanlagt så köpte ÄNTLIGEN nya byxor (två par, har alltså gått med samma byxor jag hade när jag vägde 40-60 kilo mer, de satt förskräckligt, var trasiga, fula och obekväma) men tji fick jag. Hade inga 600:- undanlagt så ska klara mig i två veckor på inte ens 300:-. Till mat, resor, etc. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Blanksteg
3/4/14, 2:24 PM
#59

Skriver uppsats hela terminen, och är således ensam hela terminen. Inga seminarier eller föreläsningar… Inga vänner att umgås med. Så jag är ensam varje dag, och har dubbelt så många negativa tankar och dubbelt så mycket ångest.

Calcifer
3/13/14, 2:51 AM
#60

Sover så hemskt dåligt. Orkar inteee.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Blanksteg
3/20/14, 2:05 PM
#61

Har ett några centimeter (ca 4-6 kanske) långt smalt "sår"/streck på ena benet och har ingen aning hur det uppkommit. Gör lite ont ibland, och när jag rör vid det. Trodde först att någon metallgrej i sängen kommit att sticka ut lite och att benet legat för hårt mot det, men kände efter i sängen och kände inte någon utstickande metallgrej. Men jag är ganska säker på att såret uppkommit när jag legat i sängen.

Cahira
3/22/14, 5:59 AM
#62

#61 Om det är långt ned på benet så kan det vara vassa tånaglar. Har hänt mig förr.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Calcifer
3/22/14, 9:35 AM
#63

Min närmaste vän här i Japan åker hem till Sverige ikväll. Fick vara med henne idag och hjälpte henne till stationen och så. Saknar henne så att det gör ont.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
3/22/14, 10:55 PM
#64

#63 *stor kram*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
3/25/14, 4:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Vår äldsta ko dog igår. 😢

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
3/25/14, 4:06 AM
#66

#65 Kramar. 🤗


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sugar Mist
3/25/14, 8:40 AM
#67

Är less på att göra fel och gjorde fel igår och lyckades få en som betyder en hel del för mig sur på mig..

-

Calcifer
3/26/14, 2:42 AM
#68

Baaaakis…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Angelfish
3/26/14, 8:45 AM
#69

#68  🍸

😉

Annons:
Calcifer
3/26/14, 8:46 AM
#70

#69 Nu mår jag fint igen! :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Angelfish
3/26/14, 8:47 AM
#71

#70 😃

Cahira
3/31/14, 6:45 PM
#72

Första kalven var dödfödd.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
3/31/14, 8:21 PM
#73

#72 Kram! ------ Shit. Hade tänkt gå på ett convent-ish-igt sakish för att träffa ett par folk. fick höra att mitt ex(som jag för övrigt more or less avskyr) kanske skille va där, sure, kan ignorera honom. Nu ska tydligen hans tjej också vara där, som för övrigt var en av mina förra vänner. Inte så taggad längre för de kommer troligtvis vara med dom jag skulle vara med där. Tror jag skippar det.

-

Cahira
3/31/14, 8:25 PM
#74

#73 Tack! 

Åh, hatar när det blir så. Ja det är nog klokast att skippa det isf.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
4/1/14, 3:27 AM
#75

#72 Enorm kram!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
4/3/14, 11:28 AM
#76

Fruktansvärt bakis.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
4/4/14, 4:40 AM
#77

Blääää blääää kräääk 🤮

Mer snö. 😡

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
4/4/14, 4:40 AM
#78

#77 Jobbigt, hata snö!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
4/4/14, 4:43 AM
#79

Ja jag med.. LESS!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
4/4/14, 5:09 AM
#80

Vi slipper regnet idag åtminstone, det är skönt, för jag ska på hanami fest idag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
4/4/14, 5:10 AM
#81

#80 oh yay!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

karro1999
4/7/14, 7:55 PM
#82

Skola imorgon, vill bara gråta

Calcifer
4/7/14, 8:26 PM
#83

Orolig och ont.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
4/9/14, 12:31 AM
#84

Så ont i ryggen att jag vill typ lägga mig och dö. Piller hjälper inte en sån här dag. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Blanksteg
4/11/14, 8:22 PM
#85

Är konstant godissugen. Vilket inte är så bra för min ekonomi. Har dock kommit på en ny regel: jag får bara äta onyttigheter när jag har ingredienser hemma för att baka, och jag får inte köpa ingredienser enbart för att använda dem för att baka onyttigheter.

Och nu kom jag på att jag har alla ingredienser som krävs för att baka kokosbollar… Typiskt.

[elmaek]
4/20/14, 11:54 AM
#86

Känner mig så arg och besviken..

Stod upp för nätmobbning, vart blockerad för att jag stod upp för mobbningen som försiggick.

Jag stod upp för en god sak åtminstone och vet att jag inte gjorde något fel alls. Jag gjorde en bra sak under påsken, att stå upp för något som inte är acceptabelt. Men arg är jag så jag kokar och vill gråta.

Cahira
4/20/14, 11:50 PM
#87

#86 Kram. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
4/20/14, 11:53 PM
#88

Saknar min fartdåre till hund, exakt 4 månader sen jag fick avliva honom…

-

Cahira
4/21/14, 12:17 AM
#89

#88 Tiden går fort. :/ 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
4/21/14, 4:09 AM
#90

#86 Tyvärr får man ibland skit fast man stått upp för något bra. Jag har varit där själv, försvarade en tjej som blev riktigt illa behandlad på ett forum och blev bannad en månad för att jag tydligen hade mobbat folk… Suck, och då sa jag ifrån på ett trevligt men bestämt sätt, men problemet var ju att de som mobbade tjejen var bästisar med admin på forumet så… ja…

Håll huvudet högt och vet att du åtminstone inte tolererade mobbing! <3


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[elmaek]
4/21/14, 9:08 AM
#91

#87 🌺

#90 Det är sjukt 😕 Bara för att människorna inte kan stå för sitt usla beteende så får man själv ta fula konsekvenser.
Jag var också trevlig när jag sa emot, rak på sak och bara ärlig och sann. Som man bäddar får man ligga, heter det ju. Människan baktalade en annan människa, jag sa ifrån. Hon fick ligga som hon bäddade. Jag sa ifrån big time och vart utfryst, jag fick ligga som jag bäddade angående det. Jag gjorde en bra sak åtminstone, det väger upp utfrysningen tusen gånger om!
❤️

Calcifer
4/21/14, 10:47 AM
#92

#91 Om du vet att du agerat rätt så kan du i alla fall trösta dig med det. Det är övriga som betett sig illa men du sa ifrån där det behövdes och det är väldigt starkt och bra det!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[elmaek]
4/21/14, 10:58 AM
#93

#92 Tack!

Calcifer
4/22/14, 1:40 PM
#94

Ont i halsen och känner mig risig. Har inte tid att bli sjuk!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
4/23/14, 7:09 AM
#95

I toorsdags när jag var i stallet hade en veterinär kommit dit som skulle underöka tänderna på en häst. Hon hade en liten valp med sig som var tio veckor gammal. När de är så små är de så fruktansvärt söta och man vill egentligen inget annat än kela med dem, men de måste lära si att lämnas ifred. En sådan liten valp gnäller förstås efter matte och om man ser det är det alltid någon som kommer fram och vill kela med den för att han eller hon tycker synd om den. Jag blev tillsagd att gå därifrån när valpen gnällde och det gjorde ont i magen! Även om avvisningen ine var personligt riktad emot mig fick jag rejäl dåligt samvete och det är nog det värsta med at lida av bristen på impulskontroll.

Visserligen kan jag inte vrida tiden bakåt och få något av det redan gjorda ogjort, men det värsta är att det varken var första eller sosta gången detta hände och varje gång är det jag som ensam får stå där med skammen, skulden och det dåliga samvetet. Med tanke på min ålder och ett rent sunt förnuft tycker man säkert att jag borde lära mig av mina misstag, men det fungerar inte så.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
4/23/14, 7:29 AM
#96

Men varför göra så stor grej av det? Du gick fram till valpen med gott uppsåt men blev ombedd att lämna den ifred, och du gjorde då det. Vart är problemet?!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Angelfish
4/23/14, 11:21 AM
#97

Är lite förkyld. 😕

Annons:
karro1999
4/23/14, 5:13 PM
#98

jag behöver någon att prata med men mamma tog min mobil så kan inte. kan ju inte berätta för mamma att det är hon som gör att jag gråter

Skorpion76
4/23/14, 5:18 PM
#99

#98 Varför todg hon din mobil?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

karro1999
4/23/14, 5:30 PM
#100

#99 typ för att jag inte vill berätta varför jag gråter…….

Cahira
4/24/14, 12:54 AM
#101

Jag har hamnat i en rejäl deppgrop just nu. Alldeles för många negativa händelser i rad för mitt psyke.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
4/24/14, 2:32 AM
#102

#101 Enorm kram!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
4/24/14, 3:03 AM
#103

#102 Enorm kram tillbaka 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
4/24/14, 4:01 PM
#104

#96 Du förstår uppenbarligen inte detta! Idag pratade jag med chefen på stallet. Hon såg at jag var deppig och när jag had berättat min historia sa hon att hon skulle prata med min handledare.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Calcifer
4/25/14, 3:21 AM
#105

#104 Ute utefter vad du skrivit nej, och jag betackar mig för den lite småotrevliga ton du tog mot mig i ditt inlägg. Vill du inte bli missförstådd är det upp till dig att förklara bättre, inte ta till en ton mot de som inte förstår.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
4/25/14, 4:38 AM
#106

Mår du dåligt för att du inte fick hälsa på valpen eller för att du blev påkommen och tillsagd?

Nästa gång, fråga först om du får hälsa så kanske det utspelar sig annorlunda. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
4/25/14, 7:13 AM
#107

#106 Ja. just det! Dels för att jag blev tillsagd att låta den vara ifred, men framför allt sättet som min handledare sa det på. Hon sa ifrån och struntade i hur jag kände efteråt. Det var det som gjorde så ont. Där blev jag ensam stående med skammen, skulden och det dåliga samvetet utan att få chansen att ventilera mina känslor!

Jag har atypisk autism och det vet min hanledare om, men vägrar se vilka konsekvenser det får i vardagen. Jag har problem med den sociala biten, kan inte tolka sociala koder. För anadra människor fungerar det här utan att de måste tänka sig för särskilt mycket, men jag måste hela tiden kocentrera mig på hur jag beter mig och det gör att jag hela tiden måste föra en ojämn kamp emot mig själv och mot mit handikpp. Det är verkligen jättejobbigt och speciellt när man har att göra med auktioritära personer som inte förstår och inte heller vill förstå det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cahira
4/25/14, 7:15 AM
#108

#107 Det jag säger nu säger jag mer som en alternativ sätt att se på saken snarare än att strö på dina känslor så hoppas du inte tar detta på annat sätt än variabla scenarion som kunde känt hos henne. 

Väldigt många på hundforum brukar stöta på folk som vill hälsa på deras valpar flera gånger om dagen och de blir less och frustrerad, kanske det var samma för henne? Att hon var less och frustrerad och det blev en liten explosion så det lät hårdare än det var menat?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Angelfish
4/30/14, 8:45 PM
#109

Vi fick ringa ambulansen inatt eftersom mamma kände sig dålig. Det visade sig att hon haft en liten hjärtinfarkt (hon hade en för nästan precis sex år sen också) och nästa fredag ska hon bypass-opereras.

Är lite orolig men hoppas och tror att allt ska gå bra.

Sugar Mist
4/30/14, 9:11 PM
#110

Är sinnesjukt nervös… Skulle på en festival imorgon men tror inte jag pallar det… Iiiiih.. ):

-

Blanksteg
4/30/14, 9:44 PM
#111

Jag har ätit så mycket godis de senaste veckorna (köpt godis nästan varje gång jag varit i mataffären) att jag nu är konstant godissugen. Och så har jag ju såklart blivit tjockare… 

Trots att jag nyss åt middag så kan jag inte undgå att längta efter lösgodis och choklad. Kanske är sockerberoende? Hm…

Annons:
Cahira
4/30/14, 10:03 PM
#112

#109 Hoppas hon kryar på sig. 

#110 Klart du gör! 👍

#111 Det är du garanterat. Du får trappa ned på sockret ett tag. Småät sallad och morötter och kanske bär med honung om du måste söta, och frukter om sötsuget blir riktigt illa. Är smart att detoxa socker åtminstonde nån gång i månaden så det inte blir överstyr även om det bästa är att hitta en bra balans. Typ bara sötsaker på lördagar ungefär.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
4/30/14, 10:10 PM
#113

#112 Den är i angered centrum så känner mig inte jättesugen på det tbh HAHA

-

Blanksteg
4/30/14, 10:17 PM
#114

#112: Ja, ska försöka trappa ned. Kanske tillåta mig att äta godis varannan lördag. I sommar när jag är ledig så ska jag se till att ägna mycket tid åt att leta recept och lära mig mer om näringslära, och laga maträtter från grunden istället för att köpa färdig köttfärssås, osv. Och på så sätt undvika socker.

Cahira
4/30/14, 11:24 PM
#115

#114 Låter som ett spännande "sent" nyårslöfte. :) 

#113 Förstår dig, kände samma när Chris Medina var i Umeå men åkte och trängdes och det gick jättebra! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
5/1/14, 8:01 AM
#116

#108 Nästa g¨ng jag kom tillbaka till ridhuset såg chefen att jag var ledsen för det som hade hänt och så fick jag berätta för henne. Hon sa att min handledare kan vara hård och att det säkert inte var menat på det sättet, men chefen lovade att säga till henne att prata med mig. Jag har väntat på ett samtal från henne, men hon har ännu inte hört av sig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
5/1/14, 10:05 AM
#117

#116 Vad är det ni ska prata om egentligen? Att hon bad dig inte leka med hennes hund? Eller att du blev ledsen för att du fick en tillgägelse? Alltså, det är ju fullt rimligt att hon ber dig att inte stoja upp valpen, så jag förstår inte vad det är ni ska prata om.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
5/1/14, 2:42 PM
#118

#117 Det är fullt rimligt att säga ifrån, men hon hade absolut inte behövt göra det så hårt. Det var därför jag blev ledsen och tystnade.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Cahira
5/2/14, 1:00 AM
#119

#118 Jag har blivit skriken på hur många gånger som helst. Verkligen skrika. Visst känns det för stunden men en god läxa i livet är att lära sig släppa det negativa och lämna det bakom sig. Det hände då, det händer inte just nu. Det är i det förflutna och nu vet du till nästa gång att fråga först. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
5/2/14, 1:01 AM
#120

min knoge svider. Snacka om ilandsproblem, men det är på den handen jag gör ALLT med så är lagom irriterande.

Och så har jag sovit lite åter igen och vädret är fortfarande dåligt och mitt huvud gör fortfarande ont. Jag önskar verkligen att jag inte hade kronisk huvudvärk, hade fått så himla mycket mer gjort! 

Och så tycker jag att värmen ska komma med.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
5/2/14, 7:21 AM
#121

Det gör alltid ont att bli avvisad vare sig det handlar om människor eller djur!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
5/2/14, 8:15 AM
#122

#121 Men det är andra personens hund. Det är dennes hund, denne har ALL rätt att bestämma om du får eller inte får leka med den. Det kan mycket väl hända att personen var otroligt less på att alla jämt ska leka med valpen som om de automatiskt får göra det bara för att det är en valp. Då förstår jag att man river ifrån. Tyvärr verkar valpar ses som någon slags allmän egendom för många, då tycker jag det är helt rimligt att man river ifrån ordentligt. Speciellt om du inte innan bett om lov att leka med valpen. Tycker det är dags att släppa det där nu, inget blir väl bättre för att du fortsätter att älta det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Skorpion76
5/2/14, 12:30 PM
#123

Shit! När jag skulle föra över mina gamla bilder till Dropbox råkade jag spara över flera av dem över varandra bara för att flera av dem hette likadant. Nu är de borta!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Kimmizz
5/11/14, 1:50 PM
#124

Blir mobbad för min vikt och tro på Gud!😢

Calcifer
5/11/14, 3:55 PM
#125

Mentalt knäckt. Helt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cahira
5/11/14, 3:58 PM
#126

Sjuk.. hosta och hög feber. Jag har inte tid att vara sjuk nu.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sugar Mist
5/11/14, 6:02 PM
#127

Jimmie Åkesson kommer till göteborg på tisdag.. usch, vill inte ha honom här.

-

Skorpion76
5/11/14, 6:48 PM
#128

Allt hade varit mycket lättare om inte varje möte med en intressant person blev till en st'ändig och ojämn kamp emot mig själv och mot mit handikapp.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Sugar Mist
5/11/14, 9:44 PM
#129

Distansförhållanden suger.

-

Skorpion76
5/12/14, 6:57 AM
#130

Det är tur att jag har mina bilder på Joey Tempest eftersom jag kan älska dem åecis hur mycket jag vill utan att någon tycker att det är konstigt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
5/12/14, 5:10 PM
#131

Mår. Så. Dåligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
5/12/14, 5:33 PM
#132

Åska, sjuk, sjuk, åska. Feber, mår illa, ont i magen och huvudet sprängs snart. 

Detta ska vara årstiden jag sett fram emot hela året och jag missar allt pga detta jädra väder. Var inte extremkall vinter nog? Har jag inte varit fånge i mitt hem länge nog?

Jag orkar inte mer oväder. Blää.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Kimmizz
5/15/14, 8:19 PM
#133

Är inne i en riktigt jobbig period i mitt liv som ingen kan hjälpa mig ur, detta problem måste jag lösa helt själv 😐

Tanken slog mig idag hur jävla bra jag faktiskt har det (även fast jag har det riktigt jobbigt just nu) och att miljontals djur och människor lider  precis just nu, och jag kan inte göra ett skit åt det!!😢

Skorpion76
5/16/14, 7:27 AM
#134

Jag är jättenervös. Min text som handlar om att jag lika gärna kan tänka mig att skriva noveller och forma dem som intervjuer är nästan klar. I den berättar jag bland annat om att:

  1. Vissa journalister tar onödiga risker

  2. Som kvinna kan man bli alltifrån sexmobbad till hotad till livet om man uttalar sig på internet

  3. Om man inte klarar av att anteckna samtidigt som man pratar med någon och behöver hjälp med det finns riken att du inte får göra intervjuer. e tas ur händerna på dig med motiveringen att det är bättre att någon som kan gör det i ditt ställe.

  4. Texten är ännu inte klar, men när den blir det hoppas jag att min gruppledare begriper hur jag tänker.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Whippetgerbilen
5/16/14, 1:39 PM
#135

Har nackspärr….:(

Dogs is my world ♥

Skorpion76
5/16/14, 3:49 PM
#136

#135 Aj!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
5/22/14, 1:19 AM
#137

Mår så fruktansvärt psykiskt dåligt.

Och fysiskt. Förkylningen blir aldrig bättre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sugar Mist
5/22/14, 11:45 AM
#138

Tål inte folk som snackar skit om min bästavän, ffa inte när dom säger det till mig. Oavsett vem det är. Bros before hoes typ.

-

Skorpion76
5/22/14, 4:37 PM
#139

Besviken. Fick ingen plansch idag! 😕


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Blanksteg
5/28/14, 2:18 AM
#140

Sitter och skriver magisteruppsatsen, som ska in i morgon eftermiddag. Har 14 sidor kvar att skriva. Ett resultat av flera månaders prokrastinering. Får sitta hela natten fram tills deadline och skriva. Lär inte bli så kvalitativ text det jag skriver nu, men får ändra den tills den reviderade versionen skall in, efter opponeringen.

Fy för prokrastinering!

Skorpion76
5/29/14, 11:02 AM
#141

Ännu hat inte min gruppledare hunnit med att läsa min text. Jag undrar vad hon kommer att säga.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Sugar Mist
6/8/14, 3:29 AM
#142

Känner mig kvävd. Panikångest. Kallsvettas, skakar.

-

Cahira
6/9/14, 4:08 AM
#143

Dator*svordomar* ar BARA problem!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
6/9/14, 6:50 PM
#144

Datorer som inte fungerar är jobbigt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cahira
6/9/14, 9:23 PM
#145

Ja jag har redan forlorat alla bilder, all musik och alla dokument och nu maste jag installera om Windows.

Och jag har ingen skiva sa jag maste vanta med att installera om tills jag far tag pa en skiva. Askul. Inte.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mysan_
6/11/14, 2:43 PM
#146

Jag har enorma koncentrationssvårigheter och min bror och hans kompis sitter och pratar som jag vet inte vad.. Kan inte höra mig själv tänka.

Annons:
Skorpion76
6/14/14, 8:08 AM
#147

Sitter och bloggar om handikappkonsulenter som inte kan föra en rak kommunikation om hjälpmedlen de provar ut och det hatar jag. Jag är för en öppen diskussion där den som undrar någon ska få fråga och få sin fråga besvarad.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
6/14/14, 3:39 PM
#148

Känner mig konstig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

lili3337
6/15/14, 12:05 PM
#149

Mar helt sjukt daligt. Allting kanns bara sa jag-vet-inte-vad-hopplost! Vill tillbaka till FINLAND!!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Cahira
6/17/14, 12:57 AM
#150

#149 Stor kram. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
6/18/14, 2:20 PM
#151

Olyckligt kär i en karl som är komplett olämplig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cahira
6/19/14, 5:42 AM
#152

Har nog aldrig kant sadan manisk panikangest som jag gjorde imorse.. 😢

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[mommo 12]
6/21/14, 10:35 PM
#153

Jag är sur på att jag inte är sur över att jag inte kommer på något.

Annons:
Skorpion76
6/22/14, 9:08 AM
#154

#153 Nu förstår jag inte.
Jag är däremot riktigt trött på mig själv för att jag inte kan sluta tänka på den snygga vaktmästaren i höghuset där jag bor.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Sugar Mist
6/22/14, 11:40 AM
#155

halfluss eller körtelfeber… Kan inte ens svälja penicillinet.

-

Skorpion76
6/22/14, 12:39 PM
#156

#155 Då blir det krångligt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

lili3337
6/23/14, 5:25 AM
#157

Sitter och tänker på allt möjligt. Hjärnan funkar inte.

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Calcifer
6/25/14, 12:23 PM
#158

Sovtrött klockan 7. Inte så bra direkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Angelfish
6/26/14, 9:17 AM
#159

Jag tycker absolut inte om nya iFokus. Det är jobbigare och svårare att se i stort sett allt. Har redan slutat vara inne på iFokus så ofta som jag brukar pga det, kommer kanske tom sluta helt och hållet med att besöka iFokus, vilket kommer vara synd eftersom det fanns ganska mycket intressant på iFokus men så är det.

Skorpion76
6/26/14, 4:49 PM
#160

#159  Formatet på nya iFokus är okej. men jag blev ordentligt ledsen och besviken på att medaljerna och guldmynten inte längre finns kvar.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Angelfish
6/26/14, 5:31 PM
#161

Medaljerna vet jag inget om men guldmynten finns kvar, jag har fått 1-2 st sen dom ändrade så det vet jag.

Skorpion76
6/26/14, 5:56 PM
#162

Vart hittar man dem numera?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Angelfish
6/26/14, 7:08 PM
#163

Dom dyker upp nedanför "Mina iFokussajter" på höger sida.

Skorpion76
6/26/14, 8:31 PM
#164

Hittills har jag hittat ett.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Angelfish
6/26/14, 9:24 PM
#165

Medaljerna verkar också finnas kvar.  Man hittar dom om man trycker på sin Avatar längst uppe i högra hörnet och sen finns dom till vänster under profil.

[Oceansoul]
6/27/14, 11:54 AM
#166

Jag blev mer eller mindre mobbad på mitt gamla jobb av två-tre stycken. Jag misstänker precis om i högstadiet att det har mycket med min kulturella bakgrund att göra. En av dem var högt uppsatt så det fanns inte mycket att göra och de andra lät jag inte trycka ner mig. Jag sade upp mig efter åtta veckor..hellre arbetslös än att jobba med elaka människor.

lili3337
6/28/14, 7:23 AM
#167

Sjukt less på långsam laptop!!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Annons:
Sugar Mist
7/10/14, 9:50 PM
#168

känner mig misslyckad. Jobbig. Fel. Dum. Fet. Vill försvinna under jorden och aldrig komma tillbaks, begravas levande.

-

Skorpion76
7/13/14, 11:56 AM
#169

Jag var på Ölands Köpstad igår och det var verkligen skittråkigt. Det är inte längre samma sak att åka dit som det var förr!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
7/13/14, 7:09 PM
#170

Jag har blivit så jäkla dålig på att stava. Både på svenska och engelska. Mest för att jag bodde nio månader i Japan och knappt alls använde mig av språken på samma sätt. Jag skrev ju alltid med hiragana, katakana eller kanji. Stavar fel på de mest basiska orden på både svenska och engelska. Pinsamt.

#168 Jättestor kram, tror absolut inte du är varken misslyckad, jobbig, fel eller dum. Fel kan man aldrig vara, är man sig själv så är man rätt!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
8/12/14, 2:09 AM
#171

RIP Robin Williams. Du hjälpte mig igenom många dåliga stunder i mitt liv. Världen har förlorat en stjärna. 😢

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
8/12/14, 10:45 AM
#172

Ja, så fruktansvärt. Hörde det när jag precis vaknat, sitter fortfarande i chocktillstånd. Kan inte fatta det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
8/13/14, 9:23 PM
#173

Inte jag heller.. :( Hörde att han hade spänt ett bälte runt halsen och fäst i ett handtag och satt i en stol kvävd…. 

…precis som hans "son" gjorde i en av hans filmer. Det känns så sorgligt att han fick idén från en av sina filmer. 💔

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Skorpion76
8/16/14, 7:35 AM
#174

#173 Stackarn… Det kan inte vara lätt att vara känd.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Calcifer
8/16/14, 11:18 AM
#175

Fast i England för jag missade både flyg och buss med en hel dag. Och pank.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Blanksteg
8/19/14, 10:39 PM
#176

Jag är så blek att jag faktiskt överväger att börja sminka mig. Typiskt. Jag vill inte "behöva" sminka mig. Vill inte att min annars väldigt fina och rena hy ska bli försämrad av ett lager smink. Men jag ser praktiskt taget ganska sjuklig ut när jag är såhär blek. Jag solade ganska mycket i somras och fick röd färg i ansiktet, men det har ju såklart gått bort nu. Blir aldrig brun.

Försöker tänka åtminstone att jag i så fall inte kommer sminka mig för att se finare ut, utan för att se friskare ut. Jag vill ju vara så naturlig som möjligt, och tycker det är så tråkigt att man "måste" förbättra sitt utseende, enligt den där dumma skönhetsnormen. Vill verkligen inte hamna mitt i den själv.

Jag jobbar ju nu med att sälja hälsoprodukter, så det är ju inte alls bra om jag själv ser blek och sjuk ut. Så jag får väl kompromissa även med denna princip, att inte sminka mig. Får tänka helt enkelt att det är för att se frisk ut, inte för att se finare ut.

Sugar Mist
8/19/14, 10:41 PM
#177

Jag känner mig ensam, mer än vanligt. Känns som att jag inte passar in här, velar mellan att hoppa av eller inte..

-

Blanksteg
8/19/14, 10:49 PM
#178

Samma här, Sugar Mist. Känner väldigt ofta att jag inte passar in i den här världen, i det här livet, med min personlighet. Alla är så glada och extroverta, och jag så allvarlig, fundersam och introvert. Så blir jag avundsjuk på alla omkring mig som passar in, som lyckas säga de rätta orden utan att börja famla. Ofta vill jag bara återfödas på nytt och hoppas på att det nya livet ska vara bättre, och att jag ska ha en ny och bättre personlighet som jag inte stör mig på den mesta tiden.

Sugar Mist
8/19/14, 10:54 PM
#179

Problemet för mig är ju dock ny skola, efter att ha genomgått ständig utfrysning under årskurs 0-9 under grundskolan, sedan flytta 30 mil norrut och gå in med en glad, positiv och pratvänlig människa och verkligen försöka få vänner men ändå misslyckas är som ett slag i magen. Min rumskompis som allt var så bra med var inte alls speciellt bra, hon tyckte inte alls det funkade bra i början och skulle flytta?? Sedan är det ingen som vill gå med mig och ingen pratar med mig, allt känns bara allmänt kasst. Försöker att bita ihop och le, och hoppas att det går över, men när folk redan har träningsgrupper, planerar resor intill stan, är hos varandra, går med varandra, pratar med varandra, sitter med varandra… sånt som jag inte blivit befrågad om, trots att jag försöker vara öppen för förslag.. Känns bara så himla trist och jag tappar all lust till att gå i skola, speciellt här..

-

Blanksteg
8/19/14, 11:13 PM
#180

Förstår dig! Jag har varit ensam i hela mitt liv, på något sätt. Antingen så har jag varit utan vänner, eller så har jag haft vänner att umgås med men som jag ändå känt mig ensam med.

I skolan är det ju extra kämpigt när man är ensam. Svårt att bli insläppt i ett redan etablerat kompisgäng.

Kanske du kan engagera dig i någon förening eller klubb utanför skolan? Eller kanske starta en bokcirkel om du gillar att läsa? Kanske är lättare att hitta vänner på det sättet, för då har man ju liknande intressen osv.

Sugar Mist
8/19/14, 11:14 PM
#181

Jag går en hundsportsutbildning, där mitt största intresse är i fokus under utbildningen- hund. Finns inte speciellt mycket annat att göra här… /:

-

Annons:
Blanksteg
8/19/14, 11:18 PM
#182

Ah ok, ja då blir det ju svårare när det inte finns så mycket att välja på :(

Skorpion76
8/30/14, 9:49 AM
#183

För en vecka sedan kom jag tillbaka från Finland, men anledningen till att jag inte har synts här är för att jag har kämpat med min blogg. När jag kopierade över den från paddan var den full av en massa kryprtiska tecken istället för å, ä och l


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Calcifer
8/30/14, 4:11 PM
#184

Låser tråden då den blivit lite väl lång, hänvisar till nyskapad tråd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: