Annons:
Etikettegna-berättelser
Läst 3052 ggr
maijasjodin
2014-01-10 15:55

Ensam

Hej. Jag vet inte om detta kallas för mobbing? Men vill skriva av mig lite.. Jag vet att det är många här som varit med om mycket värre saker, så det här är väl ingenting egentligen.. 

 Det är en lång historia så jag går inte in på detaljer.Så för att göra en lång historia kort. i 6:an (jag går nu i 8:an) så sa jag hur jag kände till 2 av mina närmsta vänner. ett halvår senare så har dem berättat detta till den personen. vi var ett gäng tjejer på 6 st. Sen så går alla 5 emot mig, och jag utesluts helt. Dem pratade mycket om mig, och jag fick gå ensam… sedan så upptäckte 2 snälla tjejer detta i klassen och jag fick vara med dem. 1 Ledsamt år gick (har aldrig gråtit så mycket i mitt liv) tills en dag då dem bestämde att jag fick vara med dem igen.. sedan dess har inget varit som förr. 

själv blev jag väldigt blyg av mig och är fortfarande. Ingen i min familj vet om detta då det fortfarande får mig så ledsen. Det här året så har det blivit en massa omgrupperingar i klassen, och jag? Ja nu är jag ensam igen. Visst får jag vara med, men då hänger jag bara efter dem, ingen som undrar "vart tog maija vägen?" eller "Vi ska på bio,vill du hänga med?". nä inget är som förr. Och det tråkiga är att det är ingen som tänker på det, dem gör det inte för att vara elaka, dem bara inte märker… Känner mig så ensam just nu, jag som hade så många vänner och nu har jag inga…

jag tror att det är detta som fått mig att gå upp i vikt.. dessutom så har jag alltid haft ett dåligt självförtroende,och i och med detta så blev det inte bättre. Jag har nu med hjälp av min syster lyckats gå ner 12 kg. (fortfarande inte nöjd.. är 165 cm och väger 64,5. Är så missnöjd med mig själv. Tex. så håller jag alltid in magen i skolan. ) Nu kan det verka som att jag vill att folk ska tycka synd om mig. Men så är det inte, tänker bara att det kanske är någon som lyssnar?

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Annons:
Calcifer
2014-01-10 16:30
#1

Det är absolut inget fel i att du "bara" varit med om detta, du är så välkommen på sajten ändå. Visst finns det kanske andra som haft det värre, men det spelar ingen roll. Det är inte mer rätt att du varit ensam och är ensam för det. Man kan inte jämföra sig med andra när man mår dåligt, för det finns förmodligen alltid någon därute som haft det värre.

Tycker det låter väldigt trist att du blivit ensam igen, även om de kanske inte med flit utesluter dig. Du har ingen möjlighet att kanske träffa nya vänner, genom att gå med i någon "grupp"? T:ex någon sport, eller någon hobby du gillar mycket som kan innebära att du får träffa en annan bekantskap där du kan få andra vänner?

Vi lyssnar absolut, vi som finns här. 🌺


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EmmiieErixon]
2014-01-11 16:31
#2

som Bellatrix säger vi finns både här och på pm om det skulle vara något du inte vill ta upp öppet ❤️

Skorpion76
2014-04-13 07:04
#3

TS; Det kanske är en väldigt klen tröst i sorgen, men jag tänker på dig. Jag vet också hur det känns att inte få vara med.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Lollo 97]
2014-04-20 19:50
#4

Vet också hur det känns. Finns på PM om det är något. 😉

Skorpion76
2014-04-21 07:14
#5

TS, du kan få pm:a mig också om du vill!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Whippetgerbilen
2014-05-08 11:49
#6

Tycker dina kompisar låter taskiga, att dom inte låter dig vara med. Jag känner mig också lite ensam ibland men jag är hellre ensam än att försöka passa in. Lycka till ♥

Dogs is my world ♥

Annons:
Skorpion76
2014-05-08 15:33
#7

#6 Samma här!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

maijasjodin
2014-06-22 22:46
#8

Hej! Det var länge sedan jag var inne här.. Men jag vill bara säga att det inte blivit så mycket bättre. Dom hittar alla möjliga saker att hacka på. Tex. Nu på skolavslutningen så tog vi en bild tillsammans. Den ena tjejen som la upp bilden klippte Ur mig ur den. Har gett upp det här med att få "vara med dom" igen. För dom har bestämt sig för att inte gilla mig. Oavsett va jag gör och inte gör så är det alltid fel. Tex. Så sa en av dom via en annan i klassen, att "jag tycker att hon fått för mycket luft". Hur kan någon få för mycket luft? Jag har väl rätt som alla andra att uttrycka mig och leva som vem som helst? För grejen är att jag är helt tvärtemot. Jag har blivit väldigt tillbakadragen och blyg efter allt detta. Jag vill byta klass,men inte skola. Eftersom att det blir så jobbigt med betygen. Tex. Så går jag ju i musikklass så har ju musik som ett ämne. Dessutom så är det bara 9:an kvar nu,så lite onödigt. Men det var inte såhär jag hade tänkt mig mitt sista år i grundskolan.

Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~

http://www.smadjurspassning.n.nu/

Sugar Mist
2014-06-28 08:20
#9

Byt skola. Det kvittar om du "bara" har en årskurs kvar, ett år är lång tid. Känner igen mig så extremt mycket och bytte förra året skola till en skola för barn som råkat ut för dåliga saker såsom mobbning, droger, dåligt umgänge m.m. och det året som har gått nu har varit underbart. Jag har fått uppleva i ett års tid hur det är att vara en i klassen och att folk VELAT umgås med mig, och det är en underbar känsla. Byt skola!

-

Upp till toppen
Annons: