Annons:
Etikettallmänt
Läst 1138 ggr
xxmammaxx
7/19/14, 2:37 PM

Soc/Polis??

Nu vet jag inte alls om detta inlägget hamnat rätt.  Men jag behöver hjälp med en fråga om vart i hela friden man ska vända sig.

På våran gård bor det näst intill bara somalier och dom slåss. Inte bara med varandra utan dom går ju på alla. Mina barn är 8 och 5 dom kan inte ens sätta sig här utanför på gräsmattan utan att det kommer 4-10 pers å ska bråka. Dom sparkar slåss och spottas. Och dom är allt mellan 5-15 år. Svenska kan dom ju knappt heller, Ska man ringa socialen eller ska man kontakta polis? Deras föräldrar vägrar prata dom ruskar bara på huvudet som om dom inte förstog någonting. Mina barn ska inte behöva bli slagna så fort dom går ut bara för att somalierna här på gården inte har fått någon uppfostran. Vart i hela friden ska jag vända mig?

Annons:
[jitterbop]
7/19/14, 2:48 PM
#1

jag hade ringt både polis och soc! Sådär ska de inte bete sig!

Maria
7/19/14, 2:49 PM
#2

Kontakta hyresgästföreningen kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Imasy
7/19/14, 3:07 PM
#3

Jag hade faktiskt ringt till socialtjänsten i hopp om råd för hur man går vidare. Kanske behöver familjen någon form av hjälp/stöd, och då är det ju från socialtjänstens håll den ska komma ifrån.

Med tanke på att det är minderåriga som slåss så blir det ju iallafall soc´s bord ärendet hamnar på om du skulle göra en anmälan.

xxmammaxx
7/19/14, 9:00 PM
#4

Efter att jag sagt till dem att sluta att det inte är okej att slåss. Mina barn får inte bete sig hur dom vill då kan dom stanna inne lixom. Men efter att jag sagt detta kommer det fler å ska kasta ägg på oss. Och mig kalla dom jävla hora å massa skit.. Men jag antar att det är deras religion att se ner på kvinnor.. Min kille bad dom minsann om ursäkt..  dom va säkert 14 år tycker det är bedrövligt. Detta har pågått så länge som jag bott här å det är väl 2 år.. Men ska flytta nu om två månader och det känns otroligt skönt.. Vet att socialen faktiskt har varit hos dom dock va d inte ja som ringde den gången.

Calcifer
7/21/14, 10:17 AM
#5

Ring polisen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Linus123]
7/22/14, 11:02 AM
#6

Jag säger som alla andra. Ring polisen och soc.

Annons:
Cahira
8/11/14, 8:52 PM
#7

Jag instämmer på både och. Bättre ringa för mycket än för lite.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: