Annons:
Etikettallmänt
Läst 1065 ggr
NordicSunset
8/11/14, 8:32 PM

Ni är så starka!

Nu har jag haft en period där jag bryr mig om allt, jag är extra känslosam och jag villd essutom rädda hela världen. En sak jag ALLTID har hatat är mobbning och nu känner jag att jag behöver skriva av mig och även hylla er som har blivit mobbade för att ni är så otroligt starka. Jag har aldrig blivit mobbad själv och därför vet jag inte heller hur det känns, men jag har så otroligt mycket åsikter om det. Jag såg en video när en väldigt söt flicka hade sjungit (stavning) en låt till en känd tjej, låten var "sånt är livet" och den handlade om hennes liv. Det hon hade gått igenom och så! Hon hade ingen otroligt vacker röst som t.e.x Rihanna har, MEN det var ju knappast vad hon var ute efter. Utan hon ville vara snäll och sjunga en vacker låt. Hon har då runt 800 kommentarer och mer än hälften består av elaka, vidriga kommentarer. Som "är du tjej eller kille? Hahah fan vad dåligt du sjunger!" "Bögunge" "fy ska det där ens föreställa en låt?". Jag. Kan. Inte. Andas. Blir så förbannad. VAD i hela friden har det med dig att göra om det är en tjej eller kille? Vad är det för fel på att vara bög? Det gjorde mig så himla ledsen att läsa allt och jag känner dessutom att jag har ingen makt, jag känner mig helt maktlös för jag kan inte göra någonting åt detta. Nu var detta ett exempel. Jag har sett jättemånga som får näthat, och blir mobbade i verkligheten men jag har aldrig agerat. Jag har varit feg och bara tyckt synd om personen. NU har jag bestämt mig för att så fort jag ser någon bli jtsatt för mobbning ska jag hoppa in och försvara personen och BRY mig. Det är ,ånga som får näthat och när de skriver ut att dom är ledsna för det osv så får dom kommentarer som "men stöng ner din blogg då om du stör dig på hat!" Det får mig OCKSÅ att koka över. Seriöst? Så man ska behöva lägga ner sin blogg för att slippa undan idiotiska människor som skriver extremt elaka saker? Jag blir rädd. Skäms ni inte för att ni förstör andras dagar och liv? med en enda kommentar? Skäms ni inte för att det har skett MASSOR att folk tagit livet av sig pga näthat? Förstår ni inte att man ser hur olyckliga ni är när ni håller på? Jag har delat med mig av mina åsikter om detta förr och själv fått kommentarer som "men agera själv då!" och tänk det du, nu ska jag agera. Jag kan inte få stopp på mobbning och det är jag 100% säker på men jag kan iallafall försöka påverka det. Varje dag skriver jag en del snälla mail och skickar iväg dem till olika personer, tänk om fler kunde göra det? Inte är det så svårt inte? Att skriva kanske 2 rader och göra en person jätteglad? Ni som blir jtsatta för mobbning, det är nästan så att jag vill be om ursäkt för att ni blir mobbade. JAG skäms över att folk har mod till att skriva och säga sånt till folk. Ni är så fruktansvärt starka och jag finns alltid här ifall någon vill prata med mig. Ber om ursäkt för ett rörigt "deppinlägg" men ja. Jag är bara ledsen att det är såhär så jag behövde skriva av mig ordentligt och inte hålla allt inne.

Be the best version of you.

  • Zoella
Annons:
Cahira
8/11/14, 8:47 PM
#1

Jag håller med dig. Jag tror jag vet vilken tjej du menar och hon var född pojke och är yngsta transexuella som fått transitiona. Hon är otroligt vacker och förtjänar verkligen inte detta hat! 

Ingen gör.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: