Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1458 ggr
Calcifer
9/10/14, 8:36 PM

Hur tänker ni rösta?

Nu när valet står kring hörnet tänkte jag höra hur ni tänkt rösta! Ni får gärna berätta varför eller så kan ni bara skriva vilket parti. Diskussion får gärna uppstå, men kom ihåg att hålla god ton, och framförallt kom ihåg att om ni har avvikande eller extrema åsikter får ni tåla svar på tal.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
9/10/14, 8:39 PM
#1

Själv kan jag inte rösta då jag befinner mig i England. Egentligen är det svårt för mig som vet med mig att jag inte kommer bo i Sverige och inte kommer påverkas av det, däremot är jag noga med bara att inte rösta på ett parti som har åsikter och idéer jag verkligen inte håller med om.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Castiel.
9/10/14, 8:40 PM
#2

Jag röstade på Miljöpartiet i EU-valet och jag kommer även rösta på Miljöpartiet i Riksdagsvalet. Rätt så solklart val för min del :)

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Calcifer
9/10/14, 8:41 PM
#3

Låter som ett bra val, jag tycker de har många goda tankar och idéer. Men vet inte om det är "mitt" parti så skulle nog inte lagt min röst där.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Castiel.
9/10/14, 8:54 PM
#4

Jag hörde att min syster kommer rösta på SD. Jag berättade det för min pappa när jag besökte hans stuga och han blev skogstokig, haha…

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Calcifer
9/10/14, 8:55 PM
#5

#4 Förstår jag, det är väl det enda partiet jag verkligen aldrig skulle rösta på.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Yllhilda]
9/10/14, 8:56 PM
#6

#1 Förutsatt att du har tillgång till ambassad, pass och är ute i god tid går det alldeles utmärkt att rösta utomlands. Det har jag gjort. 🙂

Annons:
Castiel.
9/10/14, 8:56 PM
#7

#5 Samma här, visst alltså dom har vissa bra grejer i deras program, men nästan alla vet ju nu att dom bara är rasister och att deras parti bygger på nazismen. Nu har ju massor med SD-politiker avgått pga deras rasistinlägg så snart är det bara Jimmie Åkesson kvar i SD, då måste ju han också avgå.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Calcifer
9/10/14, 8:58 PM
#8

#6 Ambassaden är dock alldeles för långt härifrån för att jag ska ha råd och möjlighet tyvärr.

#7 Tur är väl att de är så öppna med det åtminstone och lyckas skrämma den största poolen med människor.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

graleh
11/12/14, 1:27 PM
#9

#4> Men vad snällt av dig att berätta det. Det är väl din systers ensak att berätta det eller inte? 

På tal om mobbning eller vadå? Och vilken tur för övrigt att de har en annan agenda idag. Tycker det är komiskt att alla alltid ska dra upp bakgrunden. Ska vi dra upp hur Vänsterpartiet Kommunisterna började en gång och hur Socialdemokraterna pysslade med tvångssterilisering också?

För övrigt röstade jag på Folkpartiet.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Geru
11/12/14, 1:32 PM
#10

#9 Visst kan vi dra upp det. När hände det? Inom dom närmaste 10-15 åren?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Calcifer
11/12/14, 1:37 PM
#11

#9 Då kan vi väl lika gärna ta upp slaveriet och annat otäckt som hände för rätt länge sedan och inte påverkar hur vissa partier skulle styra idag även om de styrt annorlunda för 20 år sedan?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gronstedt
11/12/14, 1:51 PM
#12

#9: Det dras ju upp titt och tätt, trots att det hände före de nu sittande politikernas tid.,  så det är vl bara rimligt att SD:s folk får klä skott för vad de faktiskt själva har ägnat sig åt under sin politiska karriär.

vallhund
11/19/14, 11:48 AM
#13

SAP o Aftonbladet var ju vita som snö före o under WW2, eller?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: