Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 2497 ggr
2014
2014-10-13 12:06

Tjejer som har något emot mig/killar som ej

Jag är en tjej mellan 17-20 år som är väldigt tystlåten utav mig. Men inte om man känner mig bra och jag känner dig bra liksom. Jag har väldigt svårt för att skaffa vänner då jag har varit väldigt isolerad i några år nu pga social fobi. Men nu är det mesta bra och jag klarar av mycket mer än innan! Det ända jag har svårt för nu är den sociala biten i princip när man ska lära känna någon, då jag missat  så himla mycket. Men tror jag alltid haft lite svårt med den sociala biten när jag tänker efter. Vet ej riktigt hur man skall bete sig :/ Eller på något sätt vet jag, men  ändå så vet jag inte. Så svårt att förklara! Åh jag har vart och kollat om jag har asperger, men det har jag inte. Hade en tendens till det, men det räknas ju ändå inte.

Hade många vänner innan, sen bytte man ju skolor osv. Å alla gled ifrån varandra och lite sådant.

Men men, jag antar att många tror jag är bitchig eller något bara för jag ej är någon som pratar högt eller kräver massa uppmärksamhet osv. Jag går i en bygg linje dessutom. Men jag snackar med killarna! Inte alla, men många av dom vill lära känna mig osv. Även några från andra linjer. Så det är många killar som inte verkar ha nå problem med mig vilket jag är glad för! Åh det är några som är intresserade utav mig med vet jag, så ser nog inte så illa ut heller enligt dom även om jag själv inte gillar mitt utseende direkt.

Men… Tjejerna verkar sjukt irriterade på mig! Dom ger mig verkligen bitchblickar, eller det finns 1 tjej speciellt.. Jag har ej gjort något alls mot henne men ändå så har hon verkligen något emot mig. Jag vet att första året så snacka hon skit om en tjej som hon nu är bättre vän med. Hon betedde sig likadant mot henne som mot mig nu.. Bara att dom snackade med varandra då åtminstone men jag har inte snackat med denna tjej alls typ. Har hört henne säga att hon blir irriterad bara av att kolla på mig bland annat :P Det är bara tjejerna i samma årskurs som mig som verkar vara såhär..

Men varför har tjejer så mycket emot mig? Jag har inte ens gjort något, är det det som är grejen? Att jag inte snackar något?

Jag går inte runt å snackar om dom när jag inte ens känner dom liksom :)

Ville bara skriva av mig lite, men hade vart kul å veta varför tjejer har så mycket emot mig eller andra tjejer överhuvudtaget typ :S När killarna inte verkar ha nå problem alls typ..

Annons:
Calcifer
2014-10-13 20:30
#1

Ibland är tjejer sådana som liksom får för sig att någon har gjort dem något "fel" fast de absolut inte har det, och då pratar de gärna om det med alla andra istället för med personen själv i fråga. Kan ju vara så i detta fallet. T:ex att du kanske blivit kompis med någon kille som tjejen gillar och därför så har du gjort henne "ont". Det viktigaste är nog egentligen dock att du påminner dig själv om att du inte gjort något fel, så om tjejer har något emot dig utan anledning så ligger det på dem och inte dig!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
2014-10-20 03:21
#2

Så länge dom inte känner dig och du inte gjort nåt ont ska du inte ta det personligt. Jag vet att dom kritiserar nån dom inte känner men det säger mer om dom än om dig.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[VampireGirlElvira]1
2014-10-23 10:34
#3

Jag känner igen mig på det du skrev TS. Jag kände mig som en i gruppen i killgänget för att jag var tystlåten och hade samma intressen som dom. (Fotboll, innebandy mm.) Jag kände mig som världens största plåga när jag var i tjejgänget. Jag var klädd i killkläder, men inte i tjejkläder, (jag var en pojkflicka då), jag hade inte smink som dom hade, jag hade inte dom nyaste och finaste kläderna och väskorna som dom hade. Jag hade det riktigt jobbigt från mellanstadiet till fjärde året på gymnasiet. (Jag gick på ett Handels och Administrativt program i fyra år plus att jag har funktionshinder.) Ta det bara lugnt. Vi alla finns här för din skull för att du ska känna dig bättre. ❤️

Leramani
2014-11-29 05:48
#4

De som tittar snett på dig kanske uppfattar dig som hotande pga att du inte anpassar dig till tjejgruppen och pratar med killar. Avundsjuka kanske? Sträck på dig,  de ger dig en omedveten komplimang.

De Lapsus Resurgam

MsSofieG
2014-12-06 18:56
#5

Jag hade det likadant, men kan trösta dig med att det går över på ett eller annat sätt. Jag hittade en grupp jag passade med till slut och då blev de där tjejerna som inte var så trevlig helt orelevant och bara försvan ur min värld. Jag valde att tro att det var avundsjuka, det gav mig en boost så varför inte :)

Upp till toppen
Annons: