Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 1029 ggr
[enmangdkor@hotmail.com]
12/16/14, 5:14 PM

Hur får jag dem att sluta?!

Hej, jag går i en klass som har gått tillsammans sedan förskolan. Och det finns ett gäng på tre killar som alltid har hängt ihop. De har alltid hållit på att reta den ena. Under de senaste året så har jag blivit kär i den ena av dem. Men problemet är att de har gått över från att bara retas till att faktiskt mobba honom. Och jag blir arg så fort jag ser någon som mobbar någon. Men det gör verkligen ont inuti mig att se hur de mobbar honom och hur han sitter och gråter på lektionerna. Ett annat problem är att jag har fått reda på att den som mobbar honom mest gillar mig. Vilket är väldigt jobbigt eftersom han är verkligen på mig, men allt jag vill är att han ska försvinna från mig och killen han mobbar! Jag skulle vara jättetacksam om det är någon som har något tips på hur jag kan lösa detta.

Annons:
Falafffel
12/16/14, 5:25 PM
#1

Vet någon av lärarna om det? Om inte så kan det va bra att be dom kolla upp det🙂. Ifall du inte vill prata med läraren för att det är kanske inte så kul att va skvallerbytta , då är det bara att skriva en anonym lapp och lägga på lärarens skrivbord.  Tyvärr ser ju inte lärarna all mobbning även om den är extrem😕

Lycka till och hoppas det löser sig, tyvärr har jag inget tips om lärarna redan vet om det. Eller jo! Du kan ju alltid börja försöka umgås med honom och stå upp för honom, då kanske dom två andra killarna tänker om. Fast det är tyvärr inte alltid så lätt… Lycka till igen! (det här blev väldigt klottrigt…😃)

[enmangdkor@hotmail.com]
1/2/15, 12:37 PM
#2

Tack så jättemycket för svaret! Jag ska försöka efter jullovet.

Upp till toppen
Annons: