Annons:
Etikettoff-topic
Läst 6970 ggr
Calcifer
10/2/15, 10:32 AM

Det dummaste ni hört.

Precis som titeln lyder, vad är det dummaste ni någonsin hört? Inom vilka ämnen som helst, på internet eller i verkligheten, från vänner eller främlingar.

En av de dummaste saker jag någonsin hört var när en läkare undrade varför mina föräldrar inte hade "fixat" min Asperger… 🤮


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Ruffsetuss]
10/2/15, 10:47 AM
#1

En av de dummaste jag hört var när jag som 15-åring fick frågan av en Gynekolog om jag försökte skaffa barn !

Staffan
10/2/15, 10:48 AM
#2

Jag har en kompis som hävdade med bestämdhet att det finns mer vatten gurka än det finns i vatten… :)

[Ruffsetuss]
10/2/15, 10:53 AM
#3

Hen hade humor 👍

Calcifer
10/2/15, 11:02 AM
#4

Hade en kompis som ända in i 20-års åldern var helt övertygad om att det hette "brännvesslor". xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Ruffsetuss]
10/2/15, 11:03 AM
#5

😂

Lamina
10/2/15, 12:24 PM
#6

När min handläggare på Soc fick veta att jag hade Aspergers. Först trodde hon mig inte. Hon hade haft med mig att göra i flera år, och tyckte inte jag verkade ha Aspergers. Och hon jobbar ju på Soc, så sånt borde ju hon veta! Sen kläckte hon ur sig något så urbota dumt som "Men om det nu är så att du har Aspergers så är ju det jättebra! Dom har ju många bra egenskaper som du kan ha nytta av." Mmm… Tack, då vet jag att alla svårigheter jag kämpat med i mitt liv var värt det!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
InkaAthilea
10/2/15, 12:54 PM
#7

En kompis var till läkaren med sitt barn som föddes med en ovanlig sjukdom och läkaren frågar om hon och hennes man är syskon (!!?)

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Calcifer
10/2/15, 12:56 PM
#8

Min bror och hans ex-frus första barn var väldigt ljus, mamman är mörkhyad och brorsan vit. De fick frågan om det var hennes barn "på riktigt"… -.-


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ria74
10/4/15, 7:28 PM
#9

Min mamma körde mig till förlossningen när dottern föddes och barnmorskan undrade hur gammal jag var, 39 svarade jag. Efter ett tag där frågade hon min mor om hon också var 40 när jag föddes, min mamma var strax över 60 men barnmorskan trodde tydligen hon var 80 :D

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Tourette_Mannen
10/11/15, 9:12 PM
#10

Har hört många gånger att invandrare INTE kan vara rasister. Rasism förekommer inom alla raser och etniciteter.

Danyelle
10/19/15, 10:17 PM
#11

Min kompis sa till mig: Du är så tråkig när du sover. Du svarar inte på mig och du blundar. Du ignorerar mig!

Calcifer
10/20/15, 7:48 AM
#12

#10 Nja, inte riktigt. De som är i minoritet kan inte vara rasister, däremot skitstövlar, småsinta, idioter, rikspuckon eller diskriminerande. Men jag kan, som vit då jag är i majoritet på det stora hela, inte bli utsatt för rasism på samma sätt som t:ex en invandrare från Irak/Iran/andra  länder där de är i minoritet.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KommunistenGunnar
11/12/15, 6:00 PM
#13

Vad för människor umgås ni med?

Annons:
Lame
3/16/16, 10:22 PM
#14

''Varför säger du jämt dina åsikter?''

Jag tänker för fan aldrig hålla käften och bara nicka medan ni snackar om hur fula mörkhyade är och hur dumma kvinnor är i huvudet. Nej.

if it's meant to be
it will be


oddahviing
4/11/16, 2:34 PM
#15

Alla som säger att de kommer få protein brist av att vara vegan.

'-Headlights on the highway-'

Calcifer
4/11/16, 4:46 PM
#16

#15 För mig stämmer det för jag avskyr 99% av alla grönsaker speciellt de som är rika i protein, men generellt stämmer det ju absolut inte! Man kan dessutom lida av proteinbrist även om man äter kött, allt handlar ju om hur mycket man äter och hur "rätt" man äter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
5/15/16, 11:27 PM
#17

Veganer som säger att alla kan överleva på vegansk kost.

oddahviing
5/15/16, 11:33 PM
#18

#17 känner du någon som dött av vegansk kost?

'-Headlights on the highway-'

Honestyisdead
5/15/16, 11:55 PM
#19

Nej men jag känner en person som är sjuk och hade dött om denne gått över till vegansk kost.

oddahviing
5/16/16, 12:00 AM
#20

#19 men denne gick aldrig över till vegansk kost så hurvida denne skulle dött av vegansk kost vet vi ej?

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Honestyisdead
5/16/16, 12:05 AM
#21

#20 Jo det vet vi eftersom den veganska kosten inte tillgodoser det personen behöver för att överleva. Det vet vi då vi tittar på innehåll.

Att det ska vara så svårt att förstå.

oddahviing
5/16/16, 12:07 AM
#22

#20 Lol. Alla vitaminer och mineraler som finns i kött går också att hitta i det veganska riket så jag vet inte vad du pratar om.

'-Headlights on the highway-'

Honestyisdead
5/16/16, 12:10 AM
#23

Precis. Du vet inte. Min vän och dennes läkaren vet. Lol på ignorans.

Calcifer
5/16/16, 1:16 AM
#24

#22 Förutsatt att jag inte besöker sjukhus veckovis samt äter 10-20 olika kosttillskott så kan jag pga diverse anledningar ALDRIG överleva på en vegansk kost. Det är otrevligt och oförskämt att använda ord som "lol" slängt efter de som råkar ha annan kunskap än dig. Var så god att tro att alla människor i hela världen kan bli veganer och borde bli det, men var inte otrevlig när det finns de som inte håller med och aldrig kommer följa den väg du valt. Bra för dig, men respektera andra människor och deras val och deras begränsningar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

oddahviing
5/16/16, 10:24 AM
#25

#24 Oh! Men jag respekterar allas val att inte bli vegan, men jag accepterar inte att folk säger att de skulle dö som veganer om de inte ens provat. Den teorin kommer vi aldrig få veta om den är sann. 🙂Att du äter kosttillskott och måste uppsöka sjukhus tyder ju på att din diet kanske redan svackar, eller hur? Om det huruvida är dieten eller gener eller vad det beror på  jag ingen aning om och som ni sagt, kan inte kommentera på det. Men jag känner då ingen som faktiskt gått över till veganskt och dött P.G.A. dieten. Och har inte heller hört talas om det.

'-Headlights on the highway-'

Calcifer
5/16/16, 10:36 AM
#26

#25 Det jag säger är att OM jag övergick till vegansk kost skulle jag få äta mängder med kosttillskott samt besöka sjukhus ofta pga det. Det är ett faktum då jag pga många olika anledningar tyvärr inte kan äta en så pass varierad kost att jag skulle få i mig tillräckligt från själva maten. Det som skulle hända är att först slår mina organ av, börjar med levern, sedan får jag så sköra ben att jag kan bryta dem bara av att snubbla, och därefter bryts resten av kroppen ner och jag har ingen lust att prova att bli vegan för att se om jag dör på riktigt eller om jag bara blir inlagd på sjukhus över en längre period…

De flesta dör gissningsvis inte av vegansk kost eftersom 1) de flesta kan äta en tillräckligt varierad kost för att de ska kunna klara sig och 2) de flesta märker gissningsvis långt innan det går riktigt illa att nja, nåt är fel jag borde kolla upp det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
5/16/16, 12:03 PM
#27

#25 Ja läkarna med kostutbildning vet säkert inte hur människokroppen fungerar hos deras patienter. Du är bra löjlig som inte förstår att man inte måste testa att dö för att veta att man kommer göra det. Många gånger räcker det med kunskap om sjukdomar och kost. Något som du uppenbarligen saknar.

Annons:
Mia-45
6/4/16, 12:34 PM
#28

När jag träffade en gammal skolkamrat på gymmet så sa hon till mej: "Jadu Mia, du har många år att träna bort."
Öhhh..saken är den att jag har värk och inte kan träna så mycket som innan och därmed har jag gått upp i vikt.

VästkustFia
6/13/16, 10:36 PM
#29

Jag var bjuden på bröllop där bruden var en god vän men brudgummen en person som jag milt sagt kom sisådär överens med. Vet inte vad jag hade gjort honom för ont men han kunde av någon anledning inte tåla mig.

När jag kom dit glodde han en lång stund och kläckte ur sig "Är DU här"! Det var allt han kunde få fram.

Det sa en del om hans mognad tyckte jag… och äktenskapet höll förresten inte särskilt länge.

Calcifer
6/14/16, 7:11 AM
#30

#29 Sånt känns så pinsamt. Visst är det någon man ogillar så klart man inte vill ha dem där på sin speciella dag. Dock är det något som brud och brudgum tar upp typ 6 månader tidigare om det nu ska vara så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[freeatlast]
6/21/16, 5:42 PM
#31

En person jag berättade för om min svåra ätstörning (jag var inlagd över ett år för den osv) sa att "jaha, men du är ju mycket snyggare nu så hoppas det fortsätter såhär"

[Castlevania]1
7/16/16, 2:04 PM
#32

Måste ha varit från en serveringspersonal som sa att jag kunde beställa fisk eller skaldjur för dom räknades inte som djur utan mer som en växt :P

TatsuOni
7/24/16, 11:36 AM
#33

#32 Har hänt några gånger när jag har bett om vegetarisk mat att de frågar om det är okej med fisk… Tyvärr verkar inte många veta vad vegetariskt innebär idag🤓


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Calcifer
8/21/16, 6:53 PM
#34

#33 Det hör nog ihop med att många kallar sig vegetarianer men äter ändå fisk och ibland kyckling. Säger inte att man ska anta det ändå, men jag har bekanta och vänner som kallar sig vegetarianer men är inte det då de äter fisk och skaldjur. Då blir det nog lätt hänt att man inom restaurangvärlden tyvärr antar att det är en regel snarare än ett undantag.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
TatsuOni
8/22/16, 8:27 AM
#35

#34 Jo visst är det så. Det är därför det är tråkigt när folk som inte är vegetarianer kallar sig det.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Vrilen
5/29/17, 4:38 PM
#36

Människor som inte är veganer, vegetarianer osv som säger: Men Sveriges djurskyddslagar är jätte bra och alla djur har det jätte bra.. Jo tjena grisar flyger nu också.

Calcifer
5/31/17, 2:16 PM
#37

#36 Då lägger jag till: De som ÄR veganer/vegetarianer och kallar de som inte är det för mördare, slaktare, osv. Eller som när jag fick frågan "skulle du mörda och äta upp din mamma också eller?!" Dumheter.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Vrilen
5/31/17, 2:33 PM
#38

#37 Det har du helt rätt i. Jag till exempel kallar aldrig dom som inte har valt bort kött osv för något sådant. Då är man precis lika dålig som dom som klankar ner på vegetarianer, veganer osv.

Linn Is The New
7/5/17, 2:46 AM
#39

När jag bad en kille sluta slå på mitt skåp. Han skulle tydligen sy igen min fitta. Min comeback var: Ja det lär ju vara den enda fittan du lär få uppleva genom dina år. Vi pratar inte längre. Eller när jag var var mitt i "akten" och fick frågan om jag hade skönt i en orolig ton. Nej, jag bara låg och stönade högt och medvilligt för det inte var skönt. Ironin

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

graleh
8/9/17, 10:03 AM
#40

Några situationer:

  • Om man är med folk och någon frågar "varför säger du ingenting" eller "varför säger du inte så mycket". Totalt befängd fråga. Jag pratar väl  när jag vill. 
  • När jag skulle ta blodprov för att kolla allergier och undersköterskan som tog blodprovet inte ens visste vad histamin och antihistamin är för något.
  • När man lider av utbrändhet och inte kan sova på nätterna och går till en läkare för man har insomnia och läkaren säger åt en att helt enkelt "vara uppe så länge man vill" och "ta igen sömn" vid annat tillfälle. Vilket är hela problematiken vid utbrändhet, att man inte kan ta igen sömn. Och att man behöver sova, varje natt. Att vara rätt gammal läkare och resonera som att folk som är sjuka, är friska, är otroligt vanskligt. 
  • När jag var yngre hade väldigt sneda tänder och folk frågade mig varför jag hade sneda tänder… 
  • När folk på jobbet frågar en om man 'verkligen ska äta det där' man har med sig i matlåda eller beställt. Eller så frågar de om man 'tycker om det där'. D'oh!
  • När folk (vuxna människor!) går runt och hostar och man föreslår hostmedicin, varpå personen säger att hon/han inte kände till att det fanns. 
  • När jag träffade en läkare förra veckan som påstod att stress inte påverkar kortisolnivåerna i kroppen.. (undrar även här om det är en trend att köpa sin läkarlegitimation på nätet)
  • När ngn frågar om man ska  med på något och man svarar att man inte vill och personen tjatar och säger man är tråkig bara för man inte vill det denna människa vill. Det är sådan otroligt korkad och irrelevant kommentar. 
  • När man säger att man lider av depression och personen säger 'ryck upp dig'. 
  • När folk sätter likhetstecken mellan vegankost och hälsosam kost. T.ex. på ICA ligger veg kost märkt som "Hälsomat". Likaså med folk som skriker ut att kött är ohälsosamt för alla. Så befängt så det inte är sant. 
  • Folk som påstår att en viss kost rent allmänt är bra för alla. T.ex. LCHF-inbitna är ofta glada att påstå att alla mår bra av att äta ett överskott av fett. 
  • Folk (tyvärr oftast tjejer) som påstår de är bisexuella för att de tyckte det var 'kul att pussa på sin tjejkompis för att de är så bra vänner'. 
  • Folk som delar in folk efter partitillhörighet och gormar ut att om man röstar på ett visst parti, betyder det att man är si och så och sedan vägrar ta en diskussion utan bara agerar på känsla. 

För att nämna några jag kommer på spontant.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Loka03
1/9/18, 4:57 AM
#41

Det dummaste jag har hört är många saker men jag kan välja några. • när jag var hos BUP och pratade om mina panikattacker som jag hade i skolan, på grund av utfrysningar av klasskamrater. Då sa min kurator flinandes när vi pratade om en fritidslärare som skulle hjälpa mig. Det hon sa då var, ”ska hon fläta håret, ska hon ringa ambulans” dom sekunderna kännde jag mig så ensamm. Hon tittade så hånfullt på både mig och mina föräldrar. Jag kommer ihåg att jag kollade ner i marken med gråten i halsen och svarade Jag vet inte. Jag var tolv år. Efter dom här besöken med henne så kan jag inte kolla på BUP utan att få en äcklig känsla i kroppen. • En annan händelse var med en skolsköterska. Jag skulle gå till henne för att kolla upp några prickar på armen, eftersom att jag hade torr hud. Vet ni vad hon sa då. ”Dom uppkommer för att du inte rör på dig” Jag blev helt chockad och tänkte, vad är det här för skolsköterska, hon har gjort ännu värre saker. Sedan började hon ta upp massor utav böcker, tidningar och aktivitetsböcker om hälsa och träning, jag var elva år då och var inte alls överviktigt eller hade en dålig kost.

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Loka03
1/9/18, 1:49 PM
#42

Om man är vegetarian som jag är så får man oftast höra från t, ex äldre personer ”får du i dig all näring nu” eller ”det måste vara något lurt med sojabönor”

Are humans real?👽👽👽

Calcifer
1/9/18, 1:52 PM
#43

#42 Jag har tyvärr fått kommentarer som "skulle du äta din morsa också eller", när jag sagt till vegetarianer eller veganer att jag äter kött. Inte för att alla är så. långt ifrån, men tror det är lite från båda hållen. Många som inte är vegetarian(/vegan som dömer de som är det som om de är dumma eller nåt, och tvärtom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Loka03
1/9/18, 3:56 PM
#44

#43 Det är så synd att inte folk kan respektera varandra. T, ex jag skulle aldrig klandra någon som äter kött. Eller tvärtom. Jag förstår bara inte varför man gör så. Hoppas det blir ändring på det!

Are humans real?👽👽👽

Calcifer
1/9/18, 9:45 PM
#45

#44 Samma här!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Soligajag1
4/2/18, 8:40 AM
#46

#43  Det är verkligen tråkigt att folk inte kan respektera varann , vilken mat man äter , hur man ser ut , vilka glasögon man har, om jag väljer att gå i starka färger så är det väl MIN ensak !! 

Jag är en ganska "kaxig" person , vet vad jag vill och säger oftast ifrån.  

En gång tänkte jag kolla min systers reaktion , vi skulle gå på stan efter mitt jobb, Jag bara älskar myggjagare  med vassa spetsar , dem tog jag på mig , då säger hon : Ska du ha dem där skorna på dig ???  Herregud , dem är hemska !  

-Jamen nu är det så att JAG älskar dessa skor  och vill du inte gå på stan med mig för att jag har dem, då kan du gå själv!!! 😉 

Jag har alltid och kommer alltid att hjälpa folk som jag ser blir mobbade utav olika orsaker .  För sjutton , skärp er!!! säger jag åt dem!! 😈

HH 🙂

Loka03
4/2/18, 1:41 PM
#47

#46 Vi behöver fler människor som dig! Jag älskar också myggjagare, dom är så coola!:)❤️

Are humans real?👽👽👽

Soligajag1
4/2/18, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#47. Tack så mycket för ditt svar ! Toppen ! En till som gillar myggjagare , 👍 Dessa är ett annat par jag köpt , Hur svårt är det att vara respektfull. Om du får påhopp om ditt utseende tex , har du rätt att ifrågasätta det tex , 😀

HH 🙂

Annons:
Loka03
4/2/18, 8:31 PM
#49

#48 Tack! Ja exakt! Så snygga dom är! Jag förstår inte hur folk kan tycka att dom är fula eller liknande. Dom är jättefina!❤️

Are humans real?👽👽👽

Soligajag1
4/3/18, 6:18 AM
#50

#49 Tack ! Det tycker jag med ! 😀 Men såklart att alla människor Har olika smak , det säger jag inget om utan att ’alla’ får tycka som Dem vill, 😀

HH 🙂

Loka03
4/3/18, 11:27 AM
#51

#50 Ja precis!:)

Are humans real?👽👽👽

Cornelia Isaksson
4/22/18, 12:23 PM
#52

Är så j"vla trött på framförallt vuxna som förutsätter att jag inte kan göra ett ett skit för att jag har ett funktionshinder närmare bestämt balanssvårigheter så att jag är tvungen att sitta i rullstol. Samma sak när dem pratar över huvudet på mig med min assistent istället för mig extra irriterande är det när lärare i skolan gör det

Dioramabyggare
4/30/18, 1:09 PM
#53

Att det skulle gå att späda ut vatten med hjälp av sprit, som en person jag känner berättade för mig att en kan göra. Själv använde jag alkohol att dricka, under de är jag var alkoholist. Sedan dess använder jag enbart sprit vid rengöring av olika saker.

[11:11]
9/1/18, 3:34 PM
#54

Hej, Calcifer. Det dummaste jag har hört var rykten om att jag skulle ha haft sex med en massa människor… när jag är asexuell? Det bevisar bara hur lite människor egentligen vet om en och ens privatliv.

Dioramabyggare
9/1/18, 10:17 PM
#55

Det dummaste jag har hört var när någon jag berättade för att jag är vegetarian utbrast "vad äter du då?". "Jaa", tänkte jag, "vad äter du själv till kött?"

😮🤔

Annons:
Upp till toppen
Annons: