Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 1061 ggr
[hamster kompis]
12/7/15, 6:14 PM

Taskig kompis

Min kompis sa idag på idrotten att de är äckligt å fult att kunna gå ner i spagat vilket jag kan. Hon säger i bland att jag är dålig fast tar inte riktigt åt mig Blev lite paff när hon sa de på idrotten Tror ni hon e avundsjuk på mig eller tycker ni också de? Har även ganska många A i betyg så kan de ha en inverkan att hon e avis på de men tar ut de på ett annat sätt? Ser inte detta som mobbing men jag blev ledsen Inget skryt!

Annons:
Elsa
12/7/15, 6:19 PM
#1

Vad bra att du inte tar åt dig, och fortsätt med det! Tycker även att du ska sluta vara med såna kompisar. Det är lättare sagt än gjort, det vet jag. Det är inte så lätt att bara byta kompisar sådär över en dag..

Vill du ändå vara kompis med henne så tycker jag att du ska säga åt henne vad du känner, och att du inte vill höra såna grejer.


[hamster kompis]
12/7/15, 10:11 PM
#2

de e så konstigt för ibland är hon ganska snäll men hon kan få en bli ganska ledsen också så man vet ju inte. Hon skryter väldigt mycket så hon har nog ganska lätt för att bli avis på någon. Hon pratar skit, skvallrar och säger kränkande saker

Elsa
12/8/15, 8:54 AM
#3

Jag har haft en del såna "kompisar" genom åren, men har insett att det inte är någon mening att lägga energi på dom. Förmodligen är denna tjej väldigt osäker i sig själv och vet inte hur hon ska bete sig riktigt.


Thotis90
12/13/15, 8:59 AM
#4

Jag blev mobbad i mina yngre år och fick höra många elaka saker. Det visade sig att flertalet av de som var elaka var avundsjuka eller mådde dåligt. Det kan vara så att din "kompis" tillhör båda kategorierna. Mitt tips är att prata med henne och skulle du inte se någon förbättring så får du kanske fundera över om det är en person som du vill vara kompis med.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: