Annons:
Etikettmobbing-i-samhället
Läst 1317 ggr
[Tre]
6/12/16, 8:29 AM

Pratat med en fängelse kund

För länge sen När jag pratade med en fängelse kund började jag att må dåligt han upplyste mig om att han borde umgås med andra interner. Jag blev arg och frustrerad eftersom han inte är omtyckt av dem. Jag har funderat på hur det kan vara i en sådan miljö eftersom vårdarna kan få mig att tycka att dem inte gör deras jobb ibland tror jag att dem är straffade och arbetar av böter eller fängelse i tjänsten. Det är ett konstigt system som finns och jag tycker inte att dem har gjort det bra för fångar eller vårdare. Dessutom så vill dem få mig att ringa till sköterskorna under en vardag? Är inte det tjänstefel? Det är väl inget att orda om men vad är det med det? Hur kan en vårdare jobba där med kriminella utan att bli involverade kriminellt? Om dem har jobbat där så länge som 17 år kan dem vara kriminella då? Nog mobbas det ju på fängelserna. Hur ska vi komma åt det problemet eftersom det är ett missbruks problem? Hur är statistiskten bland återfalls förbrytare? Jag vill inte gnälla jag vill komma åt roten i hela samhället. Jag har konstiga infallsvinklar enligt många men tyvärr så är jag värdig ett bättre liv eftersom jag kan tänka som dem å dem å dem. Jag har varit tvungen att ligga på psyk för att jag varit överintelligent. Jag kan diskutera om vistelserna där med det är inte ett lätt samhälle när det till stor del korrumperas på olika sätt OCH olika nivåer. Jag mår inte bra det är ett som är säkert men jag kan tänka ändå då och då. Jag önskar riksdag och regering böt regering så att jag och mina barn fick det bättre. Jag undrar hur en nationell samordnare tänker när det gäller regerings och kriminell politik? Dem har ju ungefär samma sha blom avdrag å andra vedergällning system på kriminell nivå. Dem kan ju samarbetar då och då. Nu vet ni vilka som är kriminella med kriminella. Där har ni välfärds politiker för dem små.

Annons:
Aleya
6/12/16, 8:55 AM
#1

Jag fattade inte ens hälften av vad du just skrev. Har du själv suttit i fängelse? Och vad har sköterskan med detta att göra? Vad har din vistelse på psyk att göra med hur folk har de i fängelse?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tre]
6/12/16, 9:03 AM
#2

Nej jag har inte suttit i fängelse. Jag var arg på en intern för att han inte kunde vara rädd om sig i ett fängelse och var tvungen att umgås med mobbarna. Jag ringde vakten och belyste problemet så gott jag kunde men han brydde sig inte och tyckte att jag borde ringa fängelse sköterskan på vardagen och berätta om en interns problem. Egentligen har inte min vistelse att hamna på psyk med fängelse att göra men jag kunde ju lika gärna ha hamnat på ett fängelse.

[Tre]
6/12/16, 9:09 AM
#3

Aleya jag kan inte rå för för att jag mådde dåligt av ett övergrepp. Om dem ville kunde dem lika gärna ha satt mig i fängelse och hittat på att jag hade gjort det och det. Du ska inte tro att alla interner är skyldiga eftersom jag som inte är kriminell har ett jätte stort brotts register. Du ska inte tro att alla poliser är hederliga.

Aleya
6/12/16, 9:17 AM
#4

#2 det var du son tog upp psyk själv i din ts och ne det har verkligen inte med fängelset att göra. Men eftersom första inlägget var förvirrat som få så måste man fråga om det har något att göra med saken. Och ja jag kan förstå om dom som har hand om fångerna säger att du ska ringa sköterskan. Detta då denna har utbildning inom det området som du ansåg att denna person behövde hjälp med. Dock får du tänka dig att i ett fängelse vistas olika personer med olika problem. Så tyvärr kommer det uppstå problem. Det är personer med olika störningar eller dom som bara hamnat snett. Så ring sköterskan om du nu är orolig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tre]
6/12/16, 10:11 AM
#5

Vem arbetar på fängelset är det jag eller vårdaren?

[Tre]
6/12/16, 10:13 AM
#6

Om en fånge har problem vad har vakten för uppgift?

Annons:
Aleya
6/12/16, 10:19 AM
#7

#5 nu gör du en förvirrad igen. Du ska kontakta sköterskan om någon har problem. Vakterna är till för att hålla ordning och reda.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tre]
6/12/16, 12:59 PM
#8

Jag vill inte diskutera det här det är inte en bra plan på hur man behandlar människor.

Aleya
6/12/16, 1:16 PM
#9

#8 ok jag förklarar bara vad folk har för position. Hur du sen löser detta är nog mer upp till dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
6/12/16, 5:17 PM
#10

#8 Om du inte vill diskutera varför göra en tråd på ett diskussionsforum? Om någon inte förstår vad du skriver är det fullt förståeligt att de vill ställa frågor för att förstå så de kan bemöta det som skrivits. Jag vet inte heller vad du menar och tycker inte alls det är konstigt att du blivit ombedd att kontakta sköterskan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Tre]
6/12/16, 5:49 PM
#11

Jag tycker det är konstigt att inte en vårdare på plats tar det med sköterskan när hon kommer på måndag och sen har dem ju inte telefontider för utom stående dem kommer ju till interberna och väktarna /vårdarna han ju vidarebefodra. Det är ju möjligt att det inte ingår i deras arbets uppgifter?

Aleya
6/12/16, 6:28 PM
#12

#11 men dom kan ju inget göra när dom inte har utbildning för det. Det är väl bra att dom hänvisar dig till en som kan. Och måndag är imorgon. Så du kan ju ringa då.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: