Annons:
Etikettallmänt
Läst 2033 ggr
Calcifer
11/26/16, 12:04 PM

Vad är mobbing?

Vi har flera trådar och långa förklaringar till det, men då jag uppmärksammat att det verkar vara många som har egna uppfattningar kring det så ställer jag frågan. Svara helt fritt, så långt eller kort ni vill, ge exempel (fiktiva eller utan att nämna namn såklart), men helt utan att kolla upp några officiella beskrivningar. Gå enbart efter vad ni själv tycker och tror!

Vad är mobbing?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[loveisall]
11/26/16, 12:22 PM
#1

Mobbing kan vara både psykisk och fysisk, men förekommer ofta samtidigt. Finns väl även sexuell mobbing.  Att göra illa en annan person för att själv stå i bättre dager.  Många som mobbar mår ju själv inte bra och tar ut sin ilska och frustration på andra.

Calcifer
11/26/16, 12:24 PM
#2

#1 Tack för ditt svar!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
11/26/16, 12:34 PM
#3

Nu utgår jag hur mobbningen mot mig var: fysisk misshandel, att terrorisera min psykiskt med hot och inte ens vara säker hemma, utfrysning och förnedring. Och skita i att jag säger nej eller sluta. Det finns säkert olika andra sorters mobbning men detta upplevde jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
11/26/16, 12:37 PM
#4

#3 Tråkigt att du fått gå igenom nåt sånt hemskt. 🌺


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
11/26/16, 12:46 PM
#5

#4 Tack. Jag tycker dock att det är mer knäppt att dom vuxna aldrig gjorde nått och skyllde allt på mig. Fast dom som mobbade mig hade ett rent helvete hemma med alkoholism, misshandel och annat. Och jag blir förbannad över att lärarna aldrig lyssnade på mig när jag sa att dom skulle hjälpa dom.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
11/26/16, 12:53 PM
#6

#5 Det är tyvärr vanligare än man vill. Det finns alldeles för få resurser och för lite utbildning kring mobbing i skolan. Hur lärare ska och bör agera t:ex.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Tjeja
11/26/16, 1:17 PM
#7

Mobbing behöver inte vara varken fysiskt eller dramatiskt för att vara mobbing. Det räcker med enkla saker som utfrysning, ignorering eller upprepat pikande för att trycka ner en person och i min mening är det verkligen mobbing det med!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Calcifer
11/26/16, 1:51 PM
#8

#7 Tack för ditt inlägg. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
11/26/16, 1:53 PM
#9

(Tänkte göra en parentes bara och tillägga att jag själv kommer inte i denna tråden att ge mina tankar eller åsikter kring det hela - eller ställa uppföljningsfrågor. Däremot ska jag vid senare tillfälle göra en till tråd, där jag delar med mig av det och länkar då till denna här i tråden när jag är klar.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: