Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 2391 ggr
Emiliia
2017-08-22 20:49

Är detta mobbning??

Hej alla! Under den här helgen var min bästa kompis övernatt till mig och då på kvällen bestämde vi oss för att busrringa olika personer (mest pojkarna) och på måndag blev vi retade över eller det var jag som blev retad… Och jag tror dom sprider rykten om mig för jag hörde två par äldre pojkar viska något om mig. Idag så sa jag att jag är sjuk (jag mår så illa av att vara i skolan) så åkte jag hem och jag tänker nog vara hemma imorgon igen. Jag vill inte gå till skolan för där ropar dom elaka saker åt en före lektionen och gör sig roliga på min bekostnad… fyfan va jag hatar skolan… Är detta mobbning eller inte?

Annons:
Honestyisdead
2017-08-22 21:12
#1

Varför busringde ni och vad sa ni?

Vad säger dom om dig?

Honestyisdead
2017-08-22 21:32
#2

För att förtydliga. Det kan vara mobbning att busringa också.

Maria
2017-08-22 21:56
#3

Du och din kompis har ju gjort er roliga över andra genom att "busringa" så inte är det konstigt att man pratar om det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gronstedt
2017-09-18 15:00
#4

När man gjort något dumt och elakt mot andra blir det lätt att människor viskar om en och  säger otrevliga saker. Det är både rimligt och naturligt. Men om de fortsätter att retas i dagar och veckor är det förstås en annan sak, då kan det räknas som mobbing.

Calcifer
2017-10-17 20:30
#5

Jag skulle säga lite som man bäddar får man ligga. De kanske inte uppskattade att ni busringde till dem heller, och är de då arga eller irriterande är det inte konstigt om det kommer upp eller att man berättar för andra om det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: