Annons:
Etikettvåld-i-skolan
Läst 1781 ggr
Kisemisen
2009-04-26 14:31

Sin stund i rampljuset

I de flesta skolorna finns det någon som klagar på alla. Förutom de här snyggaste tjejerna/killarna, dem klarar sig utan.

När jag och min pappa pratade om detta, så sa han:
**På klassfester, alltså 20 år efter man har slutat skolan, så träffas alla på en klassfest.
Då ser man, de som var ''skolans snyggaste tjej/kille'' de är de som har dåligast jobb och är ihop med Jätte snygge Arne som har ölmage och bara sitter och tittar i tidningen.
De har sin stund i rampljuset i högstadiet, så är det.

**Och det tyckte jag var jättebra sagt, rätta mig om jag har fel..

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Annons:
[LenaB]
2009-04-27 10:01
#1

Bra skrivet Linda. Det är nog ofta på det viset.

MIRJAMI
2009-05-01 00:34
#2

Ja jag kan nog ochså tänka mig att det kan vara så. De kommer nog ändå inte så långt i livet som de tror att det ska göra.

[GlittriGris]
2009-06-05 20:38
#3

tror också på det för dom ''snyggaste o poulära'' i min skola skiter i skolan dom kommer inte på lektionerna skryter om sitt I G ..
väldigt moget tycker jag.

SaaraE
2009-06-19 18:41
#4

Åh det där stämmer så bra. Jag mötte några av mina gamla skolkompisar som jag hade för kanske 10 år sedan, de var då de snygga, coocla och bästa. Men det visade sig nu att de var de som inte alls lyckats bra. (ibland) får man ju lite skadeglädje;)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

HannaT
2009-06-26 00:55
#5

Jag tror inte att det alltid är så, men säkert ofta! För vad gör man när man inte längre kan leva på sin skönhet och popularitet?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

SaaraE
2009-06-30 20:55
#6

klart det inte alltid är så men ofta tror jag det kan stämma.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Annons:
[Bolten]
2009-09-14 00:03
#7

Väldigt bra skrivet! :)

Upp till toppen
Annons: