Annons:
Etikettskolans-hantering-av-mobbing
Läst 2191 ggr
niare
2008-12-08 15:22

ett liv med ärr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag tänkte skriva ett litet inlägg om hur det var att gå i skolan och hur jag blev bemött av lärarna.

sedan 7e klass har jag varit mobbad, det handlade om pykisk mobbning att hela tiden få höra hur dålig man är, ingen som ville umgås med en för att dom ansåg att man var för tjock. eller vilken stor fet röv man hade brukade eka genom korridorerna.

jag hade en kompis i min klass resten var helt enkelt grymma mobbare som mobbade både henne och mig, jag tyckte alltid synd om dom och skrattade bort det hela, för jag brydde mig inte det var inga fel på mig. men det lämnade ärr.

eftersom jag helst inte ville vara med på idotten pga av detta kallade lärarna in mig på ett möte med mina föreldrar, och jag förklrade hur allt låg till. det enda svar vi fick var det finns ingen mobbing  på denna skola!!

nu kunde jag inte ens gå till lärarna, i tre år stod jag ut med detta, men chansen kom då man skulle byta till gymnasie ett nytt liv , trodde jag!

dom som hade mobbat mig följde med just till samma klass och allt som jag hade valt, samma visa igen.

samma sak här, lärarna förstod ingenting när jag valde att vara hemma när redovisningarna kom, även om jag förklarat, men ekot av hur dom sitter och fnissar så fort man läser fel var oumbärligt. eller en tjej som skriker över hela klassrummet , har du tvättat håret idag. det var bara att sjunka ner vid sin bänk och vänta på att dagen skulle åter ta slut, jag kan aldig lita på tjejer igen med deras fula sätt. jag vågar inte gå på högskola tack vare allt detta fick jag min första puss när jag var 20 år (år 21 nu)eftersom jag ansågs ful i hela vår stad, gick aldrig på fester man var aldrig bjuden.

6 år kan bli ett lång djupt ärr som aldrig läker!

Annons:
[LenaB]
2008-12-08 20:20
#1

Så hemska upplevelser! vad utbildade du dig till?

niare
2008-12-08 22:18
#2

jag gick samhälle med inrikting kultur då jag fortfarande var osäker med vad jag ville då :P

[LenaB]
2008-12-12 07:56
#3

Har du tankar på att gå högskolan?

niare
2008-12-12 14:37
#4

jo hade det men är inte så säker

[LenaB]
2008-12-12 18:33
#5

Har du behörighet och har lust att plugga så gör det. Glad

Jag ångrar mig i dag att jag inte fortsatte. Men nu på äldre dar har jag börjat plugga igen och tycker det är riktigt kul och intressant. Man träffar så mycket människor också.

Upp till toppen
Annons: