Annons:
Etikettskolans-hantering-av-mobbing
Läst 1382 ggr
Temeraire
2008-09-29 21:39

Värdelös anti-mobbnings-enhet på skolan

När jag gick i högstadiet var jag alltid ensam. Avskydde de långa rasterna, som spenderades sittandes på bänkar. Två i klassen avskydde mig, så antog att alla andra gjorde det också.

Någon lärare från antimobbning ringde till mina föräldrar och berättade.. så himla värdelöst! varför ringa? det löser väll inget?! de kan ju inte tvinga mig att vara med någon om ingen vill--

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

Annons:
AnneN
2008-09-29 23:45
#1

Visst jag kan förstå att de ville informera dina föräldrar om problemet, men jag tycker de borde försökt åtgärda problemet på plats också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Komar]
2008-10-01 17:54
#2

Det finns ju såna här Grupper man kan delta i mot mobbing i skolorna. men dom funkar ju inte heller. Jag vet tex: en tjej som var med i den, hon mobbar ju hon med !

[LenaB]
2008-10-08 11:20
#3

Ja, Komar jag känner igen det du skriver. Undrar just hur man ska komma till rätta med det?

[Komar]
2008-10-09 19:08
#4

Att alla är sig själv! Säger vad just den tycker! säger emot! o.s.v.

& dom flesta verkar ju vara emot mobbing -iallafall när man pratar såhär -på det här stället! Så vad väntar alla på egentligen! Visa vilka ni är!

[LenaB]
2008-10-09 20:02
#5

Vad tycker du att vi ska göra Komar?

[Komar]
2008-10-10 22:01
#6

Följ eran intuition!

Annons:
[Komar]
2008-10-13 18:59
#7

Går det inte att göra nåt menar du eller?

[Komar]
2008-10-13 19:11
#8

Alla kan göra något där dom är! Det går ju alltid att "trixa" lite! (Men det gäller att inte vifta bort det & tänka: äsh jag inbillar mig nog/ jag överreagerar nog/ det här är nog inte mobbing o.s.v.) - Lita på känslan, & gör nåt!

Det är så konstigt: alla säger att dom vill ha bort mobbingen, men ändå  är den kvar, ändå fortsätter folk va mobbing-aktiga. Det måste ju vara det att ingen riktigt vågar ta klivet!Alla väntar på att nån annan ska ta första steget med å förändra saker! (& sen kan man hänga efter!)

[LenaB]
2008-10-13 20:17
#9

Jag bara undrade om du hade en teori om hur man skulle kunna gå till väga.

Upp till toppen
Annons: