Annons:
Etikettundersökningar
Läst 3338 ggr
LillaBenice
2012-01-08 22:02

Mobbning för dig?

Eftersom att det är väldigt låg aktivitet på dena sajt så tänker jag försöka åtminstonde att få igång den igen:

Vad är mobbing för dig?

Eftersom mobbning är olika för många mäniskor så tänktejag höra vad mobbning är för er:)

Annons:
dragontear86
2012-01-10 22:14
#1

Jag tycker det är mobbing om man säger något elakt till någon. även om de kan va menat som skämt, har man ej den ralationen till varandra så tycker jag man skall låta bli säga elaka saker!! men i skolan där jag gick e de mobbing om de sker under upprepade tillfällen.. svår fråga de där…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
KjellSved
2012-01-23 22:41
#4

Mobbing är att vid flera tillfällen:

- med våld försöka skada, förtrycka eller förnedra någon annan.

- förtala eller ljuga på någon annan.

- visa med kroppspråk, viskningar och miner för att såra eller skada någon annan.

- frysa ut genom att vända ryggen till eller demonstrativt gå när någon kommer.

- skriva negativt eller "hänga ut" någon på internet eller på papper.

- förstöra för, irritera, reta och störa någon annan så att denne tycker det är obehagligt eller jobbigt.

- skapa utanförskap genom sitt beteende mot någon annan.

- ha roligt på annans bekostnad genom att förlöjliga och håna.

- regelbundet göra saker mot någon som man vet att denne blir ledsen av.

- ta ut sin egen frustration eller sitt eget misslyckande på någon annan.

PiganX
2012-06-29 04:28
#5

Kan inte annat än hålla med #4.

LillaBenice
2012-06-29 07:05
#6

Jag tycler också #4 har helt rätt , upprepade saker som sårar oh gör folk ledsna

Annons:
LillaBenice
2012-06-29 07:05
#7

Jag tycler också #4 har helt rätt , upprepade saker som sårar oh gör folk ledsna

u98126688
2012-12-29 20:53
#8

Svar till LillaBenice  om "vad mobbing är". Jag är litet gammal men svarar ändå. Har lärt mig en sak; dom jag träffat och som varit mobbade, anser jag vara personer som sticker ut för att DOM ÄR INTELLIGENTA EMPATISKA SNÄLLA (det ogillas av många) INTRESSERADE AV LIVET OCH MÅNNISKOR OCH ABSOLUT INTE ÖVERLEVER PÅ ATT FÖRTRYCKA ANDRA MÄNNISKOR. Dom drar sig undan förtryckare för att det stör atmosfären mycket. Mobbing är då man vill underminera för andra människor. Man vill förminska, förslava, försvaga, isolera, man ser till att fokus riktas på en annan männisa för att  slippa andras fokus på sig själv och ens svagheter. "Titta inte på MIG, titta på X iställer"  Så betyder det. Det är starka tankar, ord och gärningar. Vi människor är känsliga för andras utstrålning och de med denna svaghet att förtrycka för att överleva, dom är ytterst känsliga själva. Deras liv är en lögn, det är tomt och dom behöver andras energi också för att överleva. Det är synd om dom. Ex på mobbing har du nog träffat på. Jag har överlevt och jag hatar dessa parasiter som mobbar. Hej

[onething]
2013-01-03 00:06
#9

Jag blir mobbad i skolan, är utfryst och alla tjejer säger dumma saker om mig och säger vissa saker så högt att jag ska höra det, när jag kommer och sätter mig brevid dom så flyttar dom på sig direkt, de skrattar åt mig, jag har gått i den klassen i 1 år nu men har alltid haft känslan att de inte tycker om mig, en tjej hade varit med dom och dom sa till henne när dom såg mig att jag är utvecklingstörd och dum i huvudet och andra dumma saker, när jag fick höra av den tjejen att dom hade sagt så blev så jag upprörd att jag  började gråta precis innan lektionen började, jag ville bara springa därifrån bort från skolan, jag har alldrig varit dum mot någon och bara för att jag är världens blygaste person så vill ingen vara med mig… innan jag började på den skolan så gick jag på en annan och där mobbade dom mig också, men ingen av lärarna trodde på att de söta tjejerna kan vara dumma och trodde att det var fel på mig…

Mår så dåligt över det och varje dag när jag kommer till skolan så blir jag så ledsen för jag vet att alla i klassrummet avksyr mig på alla sätt och vis…

Jag har sagt till mina föräldrar.

Önskar att de fanns någon människa som för en gång skull kunde tycka om mig för den jag är och inte bara se mig som boxningssäck.

Ha det bra alla fina iFokus vänner :)

u98126688
2013-04-01 16:14
#10

När jag läser sånt här, tröttnar jag på mänskligheten. Någon sa, att det verkar som om jordens befolkning idag har så mycket elände inom sig att de tar till alla medel för att avreagera sig. Synd att dom som ska vara vuxna i morgon och leda samhället startar livet med att mobba ut dom som de ska kämpa tillsammans med i framtiden. Du har nog en fin ådra i dig som dom är avundsjuka på. Vad kan det vara? Och sen är det oftast EN enda i klassen, gruppen, som från början anger tonen och de andra följer med. Man är så rädd att vara annorlunda, så man fryser sig i en viss position gentemot andra. Försök hitta något utanför skolan som tar upp din uppmärksamhet. Inte ofta föräldrar har ork och tid att fixa allt. Något som gör dig glad och vaccinerad mot de svaga mobbarna och deras ja-sägare. Kram från Överlevaren

Upp till toppen
Annons: