Annons:
Etikettmobbing-i-samhället
Läst 1108 ggr
Calcifer
9/21/13, 6:11 PM

Vad räknar ni som mobbing?

Det finns rätt många officiella benämningar på uttrycket, men vad räknar ni som mobbing? Oavsett om det officiellt skulle benämnas så eller inte? Förklara gärna varför och ge exempel på olika situationer ni anser är mobbing.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Geru
9/22/13, 2:09 PM
#1

Kontinuerlig kränkning av samma person(er) av samma person(er).

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Calcifer
9/22/13, 2:16 PM
#2

#1 Okej, tack för svar! Följdfråga: Vad räknar du i så fall som kränkning?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Geru
9/23/13, 9:50 AM
#3

#2 Det handlar om avsikten. Är det meningen att  kränka någon, alltså att förolämpa, förnedra osv.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Calcifer
9/23/13, 10:50 PM
#4

#3 Jag tror det stämmer i vissa fall. Alltså, man kan ju vara en sådan person som har ett färgstarkt språk, men man menar inte att kränka någon, däremot får man nog acceptera att folk kan bli kränkta ändå om det finns massor med svordomar och tillmälen i vokabulären.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Geru
9/24/13, 9:36 AM
#5

#4 Så är det ju :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Calcifer
9/24/13, 11:23 AM
#6

#5 Men jag håller med om att det räknas som kränkningar om man säger det med ont uppsåt. Oavsett vad man säger.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Geru
9/24/13, 11:27 AM
#7

#6 Precis, det var liksom det som jag var ute efter^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Calcifer
9/24/13, 11:28 AM
#8

#7 Jag förstår och håller med. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
9/27/13, 8:59 PM
#9

Upprepad utfrysning, upprepade personliga påhopp (som att upprepat säga att man är cp, dum i huvudet, j*vla h*ra, fläskberg och andra smärtsamma ord), kränkningar, upprepad misshandel, osv. 

Mobbing är över en tidsperiod och inte en engångshändelse i mina ögon. Tycker dock det är konstigt att skolor ser en engångsmisshandel som misshandel och upprepad misshandel som mobbing och offret får skylla sig själv. Vart är logiken?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Disturbed-Angel
9/29/13, 12:51 AM
#10

Jag anser att upprepning är en stor faktor. Att man på en plats blir kränkt upprepade gånger av samma grupp människor.

Upp till toppen
Annons: