Annons:
Etikettmobbing-bland-vuxna
Läst 1546 ggr
[hamster kompis]
2013-10-02 20:05

min fröken

Min fröken säger nu börjar hon igen åker gratis på bussen och käftar imot och så skrattar hon efter. Jag blir ledsen men vill inte säga mot att jag inte vill för jag vet inte vad hon skulle säga ! Ps.jag åkte gratis för han så att jag fick åka ändå. Vet någon hur jag ska göra

Annons:
Calcifer
2013-10-02 20:43
#1

Det är svårt att säga utan mer detaljer. Antingen säger hon det med glimten i ögat och menar verkligen ingenting illa, och då kan du bara säga att du blir lite ledsen när hon gör så och då slutar hon nog. Men om hon menar att vara retsam kan du också ta upp att du inte uppskattar det, och säga att hon får ta upp det med chauffören att du fick åka gratis (om det var han som sa att du fick det, jag förstår inte riktigt hur du menar om jag ska vara ärlig).

Det låter inte som mobbing, som du beskrivit det där, så jag tror inte det ska vara omöjligt att bara prata med din lärare om det och be henne sluta. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[hamster kompis]
2013-10-03 17:30
#2

Jag fick det han så du får åka ändå. Hon säger nu börjar hon igen kraxar upp sig åker gratis på bussen och är odräglig nu får ni ta och uppfostra henne Min kompis och jag kolla varandra in i ögonen i tystnad och så plötsligt säger hon wha och tar huvudet mot mig så jag pep till och gick bak ett steg då säger kompisen till fröken att jag blev rädd då hon säger "hon (Jag alltså )är inte så lättskrämd hon gör det säkert för att vara snäll" Jag blev rädd jag visste inte vad jag skulle göra så jag var tyst och kollade på min fröken. Då sa hon man vet inte vad hon tänker nu Min fröken har blivit jätte konstig jag vill att hon ska bli som vanligt

[hamster kompis]
2013-10-03 17:32
#3

Kaxar

lollolovee
2013-10-05 10:25
#4

Oj då, om jag skulle vart du, hade jag kaxat emot fröken :) men det är jag det… Hm, är hon så där heltiden typ? Eller var det bara en dag? Alla har ju sina dåliga dagar… Jag skulle blitt skit arg på henne för att hon skriker åt mig sådär!

Calcifer
2013-10-05 15:19
#5

#4 Att kaxa tillbaka är aldrig en bra idé, tyvärr. Däremot så är det en bra idé att prata med läraren lugnt och stillsamt och förklara varför man inte uppskattar det bemötandet. Fungerar inte det kontaktar man rektorn.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[hamster kompis]
2013-10-05 23:18
#6

Hon är så hela tiden men efter jag kolla på henne utan att säga något så såg hon på mig och sa till min kompis att nu vet man inte vad hon tänker så verkade hon skärpa sig lite ler så var jag inte s nära henne så mycket så hon inte så något

Annons:
Cahira
2013-10-06 04:43
#7

Prata med dina föräldrar och låt dom lösa det vuxna mot vuxna så slipper du axla ansvaret själv. Det kan ju vara ett missförstånd.

Lycka till!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
2013-10-06 05:10
#8

Jag håller nog med Cahira. Se till att få fram en dialog mellan vuxna, gärna med hjälp av dina föräldrar för att försöka reda ut situationen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: