Annons:
Etikettmobbing-på-internet
Läst 1530 ggr
Grodan
2013-10-28 15:14

LOL

Jag skriver ofta LOL, för att betona att jag skrattar…

Men nyligen blev en person upprörd och mitt LOL uppfattades som elakt. Jag satt bara och gapade när en person skrev det. Jag kunde inte fråga eller dementera, tråden var låst. Det var en helt underbar tråd, gullig och rolig, och det var därför jag lollade, itne för att vara elak… jag skrev inte heller enbart LOL, utan hade en normal konversation med TS (eller ja, så normal som jag kunde, det var absolut inget ämne jag visste något om - att jag var där i tråden var för att jag lockades av den härliga rubriken)

Nyfiken undrar jag hur ni ser på LOL


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
jossa5
2013-10-28 15:21
#1

Jag använder ofta lol både i tal och text. Och som jag sett det har det aldrig varit ett elakt skratt, utan bara glatt och trevligt. Skrattar inte åt någon, utan med någon.

Tråkigt med det som hände dig, och att du inte ens fick möjlighet att förklara dig sen!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Joppo
2013-10-28 15:31
#2

Jag uppfattar inte LOL som elakt, såvida det inte används i ett nedvärderande sammanhang.

En rolig anekdot gällande detta uttryck är att jag faktiskt stött på människor som sagt LOL istället för att skratta normlat. Det kanske är accepterat bland kidsen idag att säga så, men jag tycker det låter totalt mongo😃

[Emma--]
2013-10-28 15:47
#3

Jag har sett en del använda det i negativa sammanhang, eller bara att det använts ironiskt, eller snarare sarkastiskt.

Så för mig är det oftast närmare något negativt enbart för att jag är mer van att se folk använda det negativt. 

Men det beror ju helt på sammanhanget. 🙂

Calcifer
2013-10-28 15:49
#4

Handlar detta om en tråd på iFokus?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
2013-10-29 00:55
#5

lol betyder laughing out loud så det kan inte betyda så mycket annat. Eller ja man kan säkert tyda det som lots of love med, men det är det nog få som gör.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Grodan
2013-10-29 11:14
#6

#4 Ja och tyvärr så avslutade TS sitt konto… jag fick inte en chans att be om ursäkt


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Calcifer
2013-10-29 11:15
#7

Det är emot sajtens regler att diskutera händelser från iFokus, jag låser således tråden och hänvisar till sajtens regler.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: