Annons:
Etikettegna-berättelser
Läst 2075 ggr
Saprey
2014-01-02 21:29

Mår skit just nu....

Det var en sak som hände idag. I stallet där jag rider så har de en förening som kallas ungdomsambassadörerna, där får man gå med det året man fyller tretton. Jag har verkligen sett fram emot att det och idag var vårat första möte. Alla verkade jättetrevliga men sedan såg jag att han var där. … Jag tar det ifrån början. Det var en hästintresserad kille i min parallell klass när jag var liten. Jag visste inget mer om honom och såg han bara då och då i stallet. ~hopp i tiden~ Nu är jag 13 år och går i 6:an, vi båda går på olika skolor och vi ser varandra endast på busshållplatsen nån gång i veckan. Nu börjar det som får mig att bli ledsen. Jag och några kompisar satt vid höbalarna och pratade. Där bland några som var hans kompisar också. Jag kommer inte ihåg sammanhanget men en av sem säger att han har sagt att han hatar mig. Jag förstår inte varför men tänker inte mer på det. ~tillbaka till idag~ Vi red i olika grupper och de andra kom och titta när vi red. Jag tyckte själv att det gick bra och så. Senare den dagen så satt jag och mina kompisar och prata och då sa en av dem att han sagt att han vägrade vara i samma ridgrupp som mig (de delade in oss och vi båda blev på tisdagar. Jag förstår inte vad jag gjort! Tänkt på det hela dagen och den enda jag kan komma fram till är att när vi ses på busshållplatsen så står jag med kompisar och han själv. Men eftersom jag vet att han har många kompisar så förstår jag fortfarande inte. Vad gör jag för fel!?! Jag tror inte kompisarna hittar på då han ger mig skumma blickar och sedan viskar till sin kompis… Hur skulle ni ha gjort? (Ursäkta skrivelsen men är inte bra på att skriva)

Annons:
Calcifer
2014-01-02 21:40
#1

Jag skulle faktiskt ignorera det. Du har förmodligen inte gjort någonting som berättigar hans reaktioner och beteende, så jag tycker du ska släppa det. Om han utan anledning bestämt sig för att hata dig finns det inte så mycket du kan göra, förutom att påminna dig själv att det handlar inte om dig. Du har ju inte gjort något fel. Du ska inte känna dig ledsen, tycker jag. Fokusera på ridningen och om han av någon fånig anledning tycker så illa om dig att han vill vara i en annan grupp får det stå för honom. Håll dig till dina vänner och gläds av ridningen!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Saprey
2014-01-02 21:43
#2

#1 Tack för ditt svar ❤️❤️❤️

molam
2014-01-03 20:52
#3

"Hat" kan tyda på kärlek Kanske bara är nått han sagt för att hans kompisar inte ska misstänka att han är förtjust i dig.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
2014-01-03 20:55
#4

#3 Det där stämmer otroligt sällan. Om man är kär i någon så kanske man typ viftar bort misstankar med "äsch, nää, hon är ju typ töntig", däremot sitter man INTE och säger att man hatar någon eller kollar argt på dem eller ber om att få vara in en annan grupp. Jag ogillar verkligen när folk säger "åh, han drar dig i håret för att han är kääär i dig såklart!" Jag fick höra det stuntpratet när jag var liten, och jag hatade det. Nej. Jag blev INTE terroriserad och kränkt för att någon var kär i mig, det är den löjligaste bortförklaringen jag någonsin hört.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Saprey
2014-01-03 20:55
#5

#3 Haha kanske det fast inte rätt sätt att stöta på mig direkt😂😂😂 XD Men det kan ju vara så fast vet inte…

molam
2014-01-03 22:53
#6

#4 Snälla läs vad jag skriver

Hat KAN TYDA på kärlek

Inte

Åhhh han är kär i dig

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
[EmmiieErixon]
2014-01-03 23:04
#7

detta kanske låter stört men erbjud dig att hänga med honom…om du står med vänner och inte han så kanske han bara är avundsjuk på dig för sånt som du har men inte han typ vänner? Kan vara så att han är osäker i sig själv och då ser dig och känner att han måste vara så mycket bättre ist för att bara umgås med dig eller nått och va en del av det bra :) Jag kan ha fel men om han nu säger han hatar dig utan anledning så lär det va något i den stilen…tror jag iaf. Man kanske inte vill erkänna det men så tror jag. 

Men du gumman om han inte är mottaglig till något så fokusera på dig och din ridning själv efter det ist, låt inte någon få dig att känna dig dålig utan anledning :) Hästvärlden är full av folk som vill trycka ner en men va starkare och smartare än dem och kill them whit kindness :) STÅ PÅ DIG kramar!

Calcifer
2014-01-04 01:44
#8

#6 Jag är läskunnig, tack. Jag påpekar att hat inte betyder kärlek och att det är en seglivad myt som är totalt farlig att lura på människor.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

molam
2014-01-04 02:05
#9

Hat kan Tyda på kärlek det skedde för min yngre broder, han hatade en tjej i klassen gjorde allt för att reda henne trumpna miner elaka spel allt sånt där men några månader senare var han tillsammans med henne, så Hat kan tyda på kärlek

Men jag sa inte att det måste tyda på kärlek

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Calcifer
2014-01-04 02:08
#10

#9 Det är ett fruktansvärt beteende och ingen ursäkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Saprey
2014-01-04 12:05
#11

Tja jag Vill ju inte Att någon ska känna sig utanför. Även fast mina kompisar och han aldrig pratat kanske jag kan få dem att börja prata😊 Det skulle ju vara kul om alla kunde vara kompisar, det är min mening. Jag ska göra allt jag kan för att alla ska må bra men säger han något mer så kommer jag att prata med honom och fråga om det hans kompisar sagt att han säger är sant. Är det det kommer jag fråga varför han känner så. Jag kanske gör något omedvetet (inte vet jag det hoppas jag inte). Jag hoppas att vi kan lösa det och min ridskola jobbar så mycket mot mobbning och min skola också för den delen jag hoppas det blir bra😉 Tack för alla svar❤️❤️❤️❤️

molam
2014-01-04 12:42
#12

#10 jag håller med

#11 Och det är helt rätt inställning ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Saprey
2014-01-06 20:55
#13

Han menade allvar. Han bytte ridgrupp… (Dock så bryr jag mig inte om jag är så himla hemsk så får han väl slippa mig då, jag och många andra tycker ara det är töntigt:D)

Annons:
[EmmiieErixon]
2014-01-06 21:08
#14

aja du är bättre än det move on kram på dig :)

Saprey
2014-01-07 09:23
#15

#14

[EmmiieErixon]
2014-01-07 17:55
#16

#15 vah? :o

Saprey
2014-01-07 18:52
#17

#14 Oj haha menar

Upp till toppen
Annons: