Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1459 ggr
GiraffTunga
2014-08-12 20:38

Rädsla,Vad ska jag göra..?

Hej jag är ny här och kommer nog vara här ibland och försöka hjälpa dom som behöver hjälp. Jag är lätt arg men ska börja om på tisdag.

Sedan i början av Januari så började jag en ny skola. Jag hade bara 2 äkta vänner och nu ska vi börja en ny skola där dom har högstadiet. Vi har bråkat med många och vi bråkade och bråkar med en tjej som är känslig och vi hatade henne och hon hon hatar oss. Nu i mc så träffade jag henne. Jag var med min mamma och hennes brors tjej. Så vi gjorde miner mot varandra och sen så började jag kaxa mig mot henne så mamma skällde på mig så hon började skratta sen så säger hon vad har jag gjort? Hon leker oskyldig. Sen så sa jag sluta spela så jag fick skäll igen sen så skrattade hon och gick ut. Sen så berättade jag allt till mamma vad vi bråkade om så hon ångrade sig att hon skällde ut mig. När jag bråkar så får jag en känsla att jag blir svag och om vi kommer slåss som inte kommer hända men jag får en rädsla som jag inte gillar. Mina andra dom är inte rädda. Förstår inte hur jag kan bli mer inte rädd. Tänkte börja om och det ska jag om 7 dagar för då börjar skolan jag älskar min klass dom är snälla och vill få vänner. Men jag ska ändå börja om. Men hur slutar man vara svag och rädd och blir stark istället? Jag vill inte ha bråk men jag tänker snabbt och då reagerar jag utan att tänka och det ryker ord ur mig.. Kan jag få tips hur jag ska göra? Tack.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Calcifer
2014-08-13 19:35
#1

Jag tycker du ska lägga hatet av tjejen på hyllan. Att hon är känslig är ju inte relevant, däremot finns det ingen anledning att springa omkring och hata en annan människa. Ignorera henne bara. Sen finns det ingenting som säger att man är svag för att man är rädd, eller att man är stark för att man inte är rädd.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

GiraffTunga
2014-08-13 20:17
#2

Tack!

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: