Annons:
Etikettmobbning-på-arbetsplatsen
Läst 10501 ggr
toni983@hotmail.com
2014-12-25 16:06

Förtal och kränkande särbehandling på jobbet

Hej!

Jag är en man på 35 år som jobbar som sjuksköterska och har hamnat i en situation jag aldrig varit i tidigare, jag är utsatt för trakasserier/kränkande särbehandling på jobbet. Jag skriver här för jag letar efter råd överallt jag kan. Jag är en kille som alltid haft "pondus", en som alltid kännt sig trygg, alltid sagt rakt ut vad jag tycker och bra på att agera och fått respekt på grund av det. Den här situationen känns så främmande för mig.

En bakgrund: Jag är gift sedan 10 år men det äktenskapet har varit stundtals väldigt påfrestande och jag har känt många gånger att jag velat avbryta, skilja mig, skaffa ett nytt liv, vi har också gjort flera försökt att återuppliva äktenskapet. För tre år sedan började en flicka hos oss som jag känner sedan tidigare. jag har inte sett henne sedan jag gifte mig för 10 år sedan, men på den tiden var jag förtjust i henne och bjöd även ut henne (fick dock då reda på att hon hade pojkvän redan, det blev inget och jag träffade min nuvarande fru istället). Nu var hon plötsligt på mitt jobb.