Annons:
Etikettallmänt
Läst 2107 ggr
Calcifer
2015-07-21 16:54

Regeländringar?

Som ni vet finns det en hel del regler här på mobbing.ifokus - de finns alla av en anledning, då sajten missbrukats för olika ändamål. Nu har det dock varit lugnt ett tag och om sanningen ska fram så vill jag egentligen inte att det ska behövas så många regler. Därför lämnar jag det nu öppet för användare att kika igenom reglerna och komma med synpunkter på vad som bör vara kvar och vad som bör försvinna helt. Eller helt enkelt om vissa regler bara ska modifieras och göras mildare. Nu har ni chansen alla medlemmar att hjälpa till att forma sajten så att alla ska trivas. 

Notera dock att regler som finns för att förhindra lagbrott naturligtvis inte kan ändras.

Här är länkarna till skrivreglerna:


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[TanatosNyx]
2015-07-21 17:08
#1

Vilka regler du vill ha för sajten har jag ingen synpunkt om, däremot vill jag lämna ett tips om att samla ihop de regler du vill ha och göra en ny regeltråd. Undvik fet stil. Nuvarande regeltråd "ETT" signalerar frustration och ilska bitvis enligt min uppfattning som spontan besökare på din sajt. Jag ryggar tillbaka lite och lockas inte att skriva när jag ser regeltråden.

Förstår du hur jag tänker? Jag tror det underlättar för en ljusare stämning på sajten. Regler ska man vara försiktig med och inte låta för hård, saklig räcker. 

Jag säger inte att du har gjort något fel, och det är inte menat som kritik.

Calcifer
2015-07-21 17:15
#2

#1 Förstår vad du menar, fet stil används helt enkelt för att innan var den inte fetad och då var det en otrolig mängd användare som helst enkelt hoppade över att läsa styckena ordentligt. Mitt mål är ju att reglerna ska kunna vara mildare, men tyvärr är reglerna så pass strikta för att sidan missbrukats rejält. Det har förekommit hot om våld, hot om att röja personers verkliga identitet, förlöjligande av de som mår dåligt samt att en användare även fick höra att de skulle göra världen en tjänst om de tog livet av sig.

Efter ungefär en månad där det handlade om några enstaka användare som betedde sig lite som de ville och slungade hot och fula ord omkring sig så kan jag definitivt erkänna att jag blev less och därför ser reglerna ut som de gör. 

Så jag hänger med i ditt tankesätt, och jag säger inte emot, däremot har jag tyvärr befunnit mig i en situation där jag inte hade något val förutom att göra striktare regler. Men det är som sagt inget jag vill, jag skulle vilja halvera reglerna t:ex och göra sidan mer öppen för diskussioner. Men då hänger de ju på att folk inte missbrukar sidan som de gjorde innan jag gjorde om reglerna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[TanatosNyx]
2015-07-21 17:55
#3

Jag förstår ditt problem till fullo, jag hade också velat markera på något vis. Ville mest uppmärksamma så det inte blir en ond cirkel.

Du har ju friheten som värd att kasta ut enskilda medlemmar utan att motivera och spika upp regler hejvilt, så har jag gjort i liknande situationer (har varit värd i många år på iFokus under en annan användare). De medlemmar som inte sabbar på sajten behöver inte alla tilläggsregler, de vet ändå hur man uppför sig. 👍

Calcifer
2015-07-21 18:03
#4

#3 Det är också sant, och det gjorde jag till en början. Det ledde till PM direkt till mig med kommentarer om att "jag har inte brutit mot någon regel" och i vissa fall även till fula ord och kränkningar och påhopp.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[TanatosNyx]
2015-07-21 19:11
#5

Då blockar man dem 🙂

Calcifer
2015-07-21 20:18
#6

#5 Återigen, förstår vad du menar, men det är inte alltid det hjälper då det är lätt att helt sonika skaffa nytt konto för att fortsätta med sina bravader.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[TanatosNyx]
2015-07-21 22:01
#7

Jo, jag känner till att det är ett återkommande problem tyvärr. 😕

Calcifer
2015-07-22 21:41
#8

Regeländringar gjorda, på prov.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: