Annons:
Etikettmobbing-på-internet
Läst 1887 ggr
Calcifer
8/3/15, 3:36 AM

Anonyma kränkningar på ifokus.

Nu då jag gett reglerna en förändring på prov tänkte jag ställa denna frågan.

Har ni någonsin blivit utsatta för anonym mobbing här på iFokus? Eller anonyma kränkningar? Ni behöver varken nämna eller länka till sajt/tråd, eller ge detaljer om ni inte vill. Menar specifikt i de fall då det varit någon som använt sig av anonym-funktionen som finns aktiverad på en del sajter. 

(Reglerna säger egentligen ifrån kring att nämna/länka specifika sajter/trådar, men då detta handlar om att man blivit utsatt av kränkningar från någon som väljer att vara anonym så kan jag tillåta det så länge det inte går överstyr.)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
8/3/15, 3:37 AM
#1

Personligen har det bara hänt en gång, men det inlägget försvann nästan omedelbart så jag hann knappt ens reflektera över det. Kommer inte ens ihåg vad som stod, vilket är bra tycker jag eftersom det visar att jag inte tog det personligt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
8/3/15, 3:48 AM
#2

Jodå jag har fått vassa pikar och kommentarer både anonymt och icke anonymt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
8/3/15, 3:49 AM
#3

#2 Jag har fått det icke-anonymt också. Men de flesta gånger då har det tagits omhand av de bakom sajten som tur är. Det som är mest tråkigt är när det förstör för andra, att sajtvärden måste ta bort funktionen för att den missbrukas så jäkligt. Jag tog bort den här efter en storm av inlägg som bröt mot reglerna men där folk valde att vara anonyma.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
8/3/15, 3:53 AM
#4

Ja jag hoppas att den kan komma tillbaka här en vacker dag och folk sköter sig så folk kan få lätta hjärtat lite mer. Är ju synd när några förstör för alla tänker jag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
8/3/15, 3:55 AM
#5

Definitivt. Det är något jag funderar på, startar nog en tråd och diskussion om det i morgon för att se vad användarna tycker.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
8/3/15, 4:04 AM
#6

Ja gör så. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
annia1
8/3/15, 4:18 AM
#7

Ja, jag har blivit mobbad här på iFokus. Inte av "anonym". Och det var sån där (vad jag nu ska kalla det) maskerad mobbning, men likväl mobbning. Sen dessutom las skulden på mig att jag fattat fel. Men med facit i hand så var det mobbning.

Idag så ser jag det som deras förlust.

.

Cahira
8/3/15, 4:22 AM
#8

#7 Bra att du ser det så!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Calcifer
8/3/15, 4:26 AM
#9

#7 Bra att du ser det på ett positivt sätt istället för att må dåligt över det. Och du har rätt, deras förlust.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

VildaVittra
8/3/15, 5:57 AM
#10

Ofta, tyvärr. På en del sajter ses det ju dessutom som okej att kränka mig. Har även blivit hotad.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

annia1
8/4/15, 1:33 AM
#11

Bellatrix blir nog nåt missförstånd nånstans. Jag ser det inte som positivt det som hände. 

Idag mår jag bra, men jag har mått fruktansvärt dåligt. Och det har tagit väldigt lång tid till att må bra igen. Men det finns fortfarande tillfällen när jag blir ledsen inte för själva mobbningen utan för jag fick betala sånt högt pris tack vare den. 

Att det är deras förlust är för jag vet att jag är en bra person.

.

Calcifer
8/4/15, 1:44 AM
#12

#11 Det är just sista meningen jag menade. Att du ändå kan ta det så, istället för att tänka som en del gör, att de förtjänar det och att de är dem det är fel på. Mobbingen var naturligtvis fruktansvärd och borde aldrig fått ske, men det jag syftade på var just att du åtminstone inte lät det förstöra dig totalt eller säga "ja, men det här förtjänar jag väl, för jag är så värdelös." Allt för många reagerar och tänker så och lyckas tyvärr aldrig skaka av sig det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

annia1
8/4/15, 1:51 AM
#13

Ok. Nej, det där att det skulle varit mitt fel eller att jag förtjänade det, så har jag inte tänkt en enda gång. För jag vet att det inte låg hos mig utan det var fel det dom gjorde.

.

Annons:
Calcifer
8/4/15, 2:00 AM
#14

#13 Och det är otroligt positivt för allt för ofta lägger folk skulden hos sig själva. Jag har också gjort det, när jag var yngre och blev mobbad av alla omkring mig. Jag trodde det var något jag förtjänade för att jag var ju dum i huvudet och ful osv. Nu, även när jag kan få rätt hård skit slängd mot mig, vet jag att det inte ligger hos mig. Naturligtvis kan man fortfarande bli ledsen och må dåligt, men det är ändå en styrka att kunna hålla skulden borta från sig själv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cahira
8/4/15, 2:04 AM
#15

Det är jättebra att du kommit vidare. Klart det sparkar en i baken vissa dagar men du kom ut en överlevare på andra sidan!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

annia1
8/4/15, 2:04 AM
#16

Bellatrix Jag tror det är lättare att lägga skulden på sig själv när man är yngre för man inte fått så mycket självkännedom än. Jag var själv mobbad i skolan och då tog jag nog på mig skulden rätt mycket. Men inte idag.

Det sista du skriver var nog det som gjorde att jag tog mig upp från det svarta hål jag hamna i. Att jag visste att det inte låg hos mig.

.

annia1
8/4/15, 2:05 AM
#17

Cahira, ja men det kostade.

.

Cahira
8/4/15, 2:40 AM
#18

Det brukar kosta ja.. men visdom kommer ur smärta. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: