Annons:
Etikettfrågor-om-sajten
Läst 1643 ggr
Calcifer
2015-08-05 19:50

Ta tillbaka anonymfunktionen?

En fundering nu, kring anonymfunktionen. Jag har redan ändrat i reglerna en del, och funderar på att återintroducera denna funktion. Den togs bort för att den missbrukades, den användes för att anonymt kunna sprida hat och elaka ord, och då vi redan hade problem med det så var enda utvägen att ta bort den. Men jag funderar på om sajten och medlemmarna är redo för att i samband med nya regler försöka igen.

Vad tror ni? Vill ni ha tillbaka den?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Haku
2015-08-05 19:57
#1

Många som är/ har vart mobbade vill nog kunna använda sig av anonym funktionen om dem inte öppet med sitt nick vill berätta, tror det skulle kunna öka aktiviteten här. Men om funktionen missbrukas är det ju tråkigt, bra att sätta upp regler och se hur det går kanske? :)

Aleya
2015-08-05 20:00
#2

Anonym är ju bra och dåligt. Bra att kunna skriva fritt och dåligt av samma anledning. Har sett allt för många som anser att det är kul och skriva hot. Bestäm säger jag. Eller ha det på prov

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
2015-08-05 21:34
#3

Jo jag funderar på att ta tillbaka funktionen på prov, med regler, och missbrukas det måste jag ta bort den. Förstår såklart att det hindrar en del från att skriva men när den fanns sist så förstörde den mer än den hjälpte. Skriver man på en sajt för att få stöd om mobbing hjälper det tyvärr inte om folk använder funktionen för att mobba de som behöver stöd liksom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Haku
2015-08-05 21:35
#4

#3 Ja men det är ju upp till dig, som jag sa är det inte kul om funktionen missbrukas om du sätter upp tydliga regler och dem ändå inte följs vid kan du ju bara stänga ner funktionen igen.

Cahira
2015-08-06 00:33
#5

Testa ta tillbaka och radera alla som bryter regler om påhopp och missbruk av funktionen utan varning. Göra en tråd med regler som förklarar att all anonymfunktionsanvändning som används till annat än att öppna upp sig eller ställa frågor kommer tas bort utan varning. Nåt åt det hållet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Honestyisdead
2015-08-09 18:52
#6

Bäst är att anmäla de anonyma inläggen som bryter mot reglerna. Då blockeras medlemmen av det automatiska systemet till slut trots att den är anonym.

Annons:
Tjeja
2015-08-29 05:59
#7

Jag ser ett stort behov av anonymitetsfunktionen både här och på andra siter. Jag tycker dock nu att de nya reglerna här är för snäva. Det är ju mobbing vi vill förhindra inte att folk känner sig trygga att uttrycka sina rädslor! Tycker reglerna ska handla mer om inläggens syfte än nu. Folk måste ju få uttrycka sina åsikter på ett bra sätt anonymt också. Annars lär inte aktiviteten öka mycket. M a o tycker jag det vore bättre att ta bort nedtryckande och nedvärderande kommentarer hellre än blyga bara för att dem är anonyma. En moderator är ju till för att moderera och sedan har man ju hjälp av anmälningsfunktionen när kommentarer är elaka. Sedan tycker jag inte att moderatorerna ska tillåta andra agera poliser och paragrafryttare. Det blir väldigt otrevligt när folk är aggetativa då är det bättre att moderator säger till på ett bra och empatiskt sätt.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Calcifer
2015-08-29 06:40
#8

#7 Oavsett vilka regler man har kommer det finnas någon/några som inte är nöjda. Tidigare när funktionen fanns var reglerna mycket slappare kring det och den missbrukades så rejält att den togs bort och var borta länge. Nu finns reglerna för att funktionen ska kunna finnas. Respekteras inte det tas funktionen bort igen.

För övrigt har din sista paragraf inget med denna tråden att göra, men det finns inget som säger att andra användare inte får påpeka reglerna för de som bryter mot dem så länge de inte själva bryter mot regler.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2015-08-29 10:44
#9

#7 Jag har samma regler inne på kvinna. Tycker du ska överlåta moderering till moderatorerna faktiskt.  Vi sätter inte regler för att det är kul utan för att det behövs.

Calcifer
2015-08-29 22:04
#10

#9 Jo, det är ju lite så också tyvärr att oavsett om man har många regler eller få, strikt eller fritt, så kommer det alltid vara de som inte är nöjd. Då får man se till den stora bilden utefter vad som gör det lättare att se till att det inte leder till blodspill typ. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2015-08-29 22:38
#11

#10 Jepp :)

Upp till toppen
Annons: