Annons:
Etikettmobbing-i-samhället
Läst 1358 ggr
Calcifer
9/10/15, 3:08 PM

Hur har mobbingen påverkat ditt liv?

Nu tänker jag både positivt och negativt angående hur mobbing påverkat era liv. Mobbing i sig är ju naturligtvis aldrig positivt, men det finns ändå de som vägrar låta det ta över deras liv och väljer att vända det till något positivt. 

Några exempel:

Negativt: Självkänslan är på botten. Svårt att lita på nya människor. Självbilden blir totalt snedvriden. Känslor av att man aldrig duger hur mycket man än försöker. Osäker i sociala sammanhang. Klarar inte av att ta komplimanger. M.m.

Positivt: Vägrar låta det ta över ens liv. En bestämd motivation till att bevisa för mobbarna att de haft helt fel. Finner en inre styrka för att ta sig igenom allt. Vågar stå upp för sig själv och för andra. M.m.

Bara en del exempel, såklart.

Någon som har fler exempel på hur det påverkat era liv?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Mutal
9/10/15, 3:12 PM
#1

Positivt: Jag har lärt mig läsa människor på ett sätt att jag kan bestämma om jag vill ta kontakt med dom. Jag har en motivation som driver mig att klara mig. Jag lärde mig kärleken av hundar och att de flesta hundägare har en sorts connection :)

Negativt: Litar inte på folk, social fobi av alla dess sorter, dålig självkänsla, gillar inte att prata, håller mig för mig själv. 

Det är säkert jättemycket mer men jag är dålig med ord och kommer inte på vad jag vill få fram oftast ^^

Calcifer
9/10/15, 3:14 PM
#2

#1 Jag är åtminstone otroligt stolt över att det finns positivt på din lista!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
9/10/15, 3:17 PM
#4

Kanske ska svara själv:

Positivt: Jag vägrar låta människor trampa på mig längre. Om någon gör det är det hej då direkt. Har blivit kritisk till de som ber om hjälp om jag inte känner dem först. Vägrar göra som "alla" andra bara för att det är coolt. Kan säga ifrån mycket bättre. Samt insett att det är okej att slå dövörat till när folk gnäller och tjatar. Samt då att jag utan tvekan avslutat vänskaper som gick ut på att manipulera mig tills jag gjorde vad de ville att jag skulle göra.

Negativt: Ibland ringer mobbarnas ord i huvudet på mig och det gör det svårt att slappna av.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
9/10/15, 3:19 PM
#5

#3 Att anklaga någon för mobbing är inte okej om man inte kan backa upp det med ordentlig fakta. Kommentar borttagen. Dessutom bryter det mot reglerna som finns kring anonymfunktionen. Denna funktion finns inte för att man ska kunna slänga anklagelser fram och tillbaka utan att kunna stå för vem man är.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Calcifer
9/10/15, 3:27 PM
#7

#6 Nu är det nära på att jag tar bort anonfunktionen då den missbrukas. Synd att sådana som du ska tvinga fram det beslutet. För övrigt har man inte mer rätt för att man skriver med caps.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mutal
9/10/15, 8:22 PM
#8

#4 Ja det är faktiskt skönt att det finns  positivt, skönt att det finns för dig med :) 

Nu missade jag lite vad som hände tror jag?

Leramani
9/11/15, 1:23 AM
#9

För mig har gav det negativa konsekvenser då,  efter skoltiden och fram till efter gymnasiet,  men ju längre tid som har gått,  ju starkare och mera positiv har jag blivit som person,  jag är bra på att säga ifrån och jag hoppar gärna emellan om någon blir påhoppad,  och påpekar att jag inte tolererar mobbing i omgivningen.  Jag har lärt mig att det går att lita på folk.  Jag har aldrig känt mig värdelös,  jag har alltid haft klart för mig att det inte är fel på mig för att jag blivit mobbad.

De Lapsus Resurgam

Radioaktiv
9/11/15, 10:32 PM
#10

Negativt: Låg självkänsla, litar inte på människor alls, rädd för befolkade och öppna platser (agorafobi), är arg nästan hela tiden och hatar varenda människa jag ser (inklusive barn)  som jag inte känner, cellskräck, försvarsberedd så att jag får ont i musklerna hela tiden eftersom jag spänner mig, drömmer mardrömmar om det som skett och om min hämnd, är extremt rädd för ovana situationer, jag drar mig inte för att slå först och fråga sen om någon kommer för nära. Djup depression, självmordshandlingar och tankar. Jag har ingen medkänsla för andra. Jag har svårt att få nya vänner då jag inte vill gå fram för fort. Jag får ångest av plötsliga, höga smällar och plötsliga rörelser samt människor med ett visst utseende. Jag har bekräftad PTSD och panikångest samt såklart, depression men även misstänkt schizofrena tendenser som kommit upp till ytan av det som skett.

Positivt: Jag kan analysera människor väldigt detaljerat på väldigt kort tid, ambitionen av att någon gång få hämnd på något sätt driver mig att inte ta mitt liv. Jag har blivit så mycket starkare av all terapi och behandling jag tvingats genomgå, jag tar klivet framåt även om jag är livrädd.

Calcifer
9/12/15, 4:41 PM
#11

#8 Någon som ville missbruka anonymfunktionen med anklagelser baserat på ingenting helt enkelt. Men lätt ordnat. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
9/12/15, 4:55 PM
#13

#12 Falskt och missbruk av anonymfuntionen. En gång till så tas funktionen bort, synd att en person ska förstöra för alla andra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Calcifer
9/12/15, 5:00 PM
#15

#14 Jag har aldrig kallat någon för tjockis i hela mitt liv - du hittar på med råge.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
9/12/15, 5:46 PM
#16

Något till positivt är att jag fått rejält med skinn på näsan. 😃


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: