Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 2203 ggr
Loris M
10/10/15, 12:49 PM

"Jag är en mobbare"

Skrev nedanstående inlägg på min sajt och var tveksam till att posta det här också. Mest för att även mobbare pratar i klippet och jag vill inte att någon ska tvingas återuppleva sin skoltid och känna sig illa till mods. Men Calcifer har gett mig sin tillåtelse. 

Nedanstående klipp innehåller flera starka berättelser från personer som blivit mobbade. Men även berättelser om lärare som inte tog mobbade elever eller deras föräldrar på allvar. Många gånger fick föräldrarna veta om mobbning först när deras barn hade synliga fysiska skador. Det handlar även om alla de som ser men gör ingenting. 

"Den före detta Paradise Hotel-deltagaren Cimon berättar om varför han mobbade under flera år och vad som egentligen låg bakom. Mattias mobbades under hela högstadiet och det tog tio år för honom att komma igen. Du träffar också Claes, vars son Måns tog sitt liv vid 13 års ålder på grund av mobbning. Robert Thornberg, professor i pedagogik vid Linköpings universitet, förklarar de olika rollerna i en mobbningssituation. Christina Salmivalli, professor i psykologi vid universitetet i Åbo, berättar om varför man mobbar." 

VARNING! Om du själv blivit mobbad vill jag uppmärksamma dig på att klippet kan upplevas som stötande. Det är inte bara de mobbade som får komma fram utan även mobbare. De berättar sin historia, varför de mobbade och vad de gjorde mot sina offer. 

http://urplay.se/Produkter/190192-Det-handlar-om-dig-Jag-ar-en-mobbare 

Annons:
moonlights
11/28/15, 12:30 AM
#1

Bra inlägg :)

vallhund
11/29/15, 6:23 PM
#2

Mycket stark film.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Calcifer
11/29/15, 7:01 PM
#3

Har inte ens hunnit kolla på denna än, dumma Sajtvärd!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Loris M
11/29/15, 7:18 PM
#4

Jag tyckte också att den var stark. Det var därför jag skrev varningen. Jag har inte ens erfarenhet av mobbning men blev besvärad och lite illa till mods när en tjej förklarade hur hon mobbade sina offer. 

Jag har lite svårt att ta en mobbarens perspektiv eller tycka synd om dem. Visst är det ofta så att många som mobbar har själva blivit mobbade eller har det jobbigt på olika sätt. Men det är ingen ursäkt för att utsätta andra för samma sak.

emiliasol
1/18/16, 11:11 AM
#5

Jag är mobbad väldigt mycket. Det blev värre när jag började högstadiet är 14 Tyckte bara var jobbigt. O se där o höra hur dom gör o varför. Hur ska jag Göra? Nån vet? Skriv i så fal till mej Emilia

Loris M
1/18/16, 11:36 AM
#6

#5 Finns det någon lärare som du känner förtroende för? Prata med hen i så fall! Eller dina föräldrar (om du inte redan gjort det). Du kan inte lösa det själv och du ska inte heller behöva göra det. Det är de vuxna som måste ta ett ansvar.

Annons:
Skorpion76
4/5/16, 6:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Mycket bra film!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: