Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 2500 ggr
Grisgurka
2015-12-15 15:51

Hjälp mig!!!!!!

Hej! Jag är en kille på 12 år som blir mobbad av 2 stycken i min klass varje dag. Den ena har mobbat mig sedan jag började på skolan ( för ca 1,5 år sedan) och den andra började för 3 månader sedan och var innan det min bästa vän. Trodde jag för han var en falsk vän. Nu har jag bara 1 vän kvar eftersom de andra övergivit mig. Vad ska jag göra? Lärarna säger bara att vi är löjliga!

Annons:
Loris M
2015-12-15 15:56
#1

Prata med dina föräldrar om lärarna inte tar det här på allvar. Sen får dina föräldrar prata med lärare.

Calcifer
2015-12-15 16:03
#2

Instämmer med #1.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annielle
2015-12-15 16:06
#3

Instämmer också, kom ihåg att beskriva hur du mår av det hela så att de förstår allvaret.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Ambrose
2015-12-15 16:11
#4

Jag håller också med #1.

Sedan så ska du inte ta det allt för hårt. De som mobbar är problemet. Aldrig du. Även om det känns skitjobbigt nu så kommer du att få din revansch senare i livet.

Jag blev själv mobbad som liten. Från första klass, hela vägen upp till Gymnasiet. Alltså i 8 år, och hade nästan inga vänner alls. Sedan vände det helt. Mobbarna har festat så mycket att de nu ser ut som gamla gubbar/tanter, alla har sett igenom deras fasad, och insett hur falska de verkligen var, och tyvärr så är det t.om. en som dog av en överdos. 

Själv har jag mer vänner än jag kan räkna. I alla möjliga åldrar!

Så tro mig, det löser sig, och är människor elaka mot dig, så bevisa för dem att du är bättre. Du behöver dem inte och kan klara dig alldeles utmärkt på egen hand om det ska vara på det viset :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Grisgurka
2015-12-15 16:17
#5

Jag har pratat med mina föreldrar och de har pratat med lärans och göreldrarna till mobbarna men lärarna gör ingenting ändå. På skolan jag gick innan blev jag mobbad under 2 år av en hel klass så varje gång någon annan är elak får jag en flashback.

XeZafir
2015-12-15 16:19
#6

Vet att det är svårt men informera dina föräldrar! Det blir inte bättre kanske men du är inte ensam och alltid älskad av någon, glöm inte det!

Låt dem inte göra dig illa utan lämna dem med högt huvud.

Annons:
Loris M
2015-12-15 16:29
#7

#5 Det verkar som att budskapet inte gått fram till lärare. Om de säger att ni är löjliga så har de tydligen inte fattat och tror att ni bara småtjafsar. Prata med lärare igen, prata med föräldrarna igen. Jag vet att det är jobbigt och hemskt tråkigt att behöva tjata för att få hjälp, men du själv kan inte göra så mycket för att förändra situationen. Det är de vuxnas ansvar. 

Försök också att prata med skolsköterskan, berätta att du mår dåligt. Prata med rektorn och berätta att lärare inte tar dig på allvar.

Grisgurka
2015-12-15 16:36
#8

Tack så mycket för tipsen! Behöver fler. De säger bara elaka saker då de gånger de försökt slå ner mig har jag slagit ner dom vilket jag fick mycket skit för. Läraren blir informerad av hur elaka de är men bryr sig inte, så nu måste jag gå till rektorn.

Calcifer
2015-12-15 16:37
#9

Att ta till våld själv löser inget, då det gör att man hamnar på deras nivå i andras ögon. Prata med dina föräldrar och be dem att tala med rektorn.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Grisgurka
2015-12-15 16:37
#10

Den gången de försökte slå mig var för längesen. Nu har jag lärt mig att det är bättre att säga en lite spydig kommentar som får de att sluta i stunde.

Grisgurka
2015-12-15 17:28
#11

När jag slog dom var det i rent självförsvar och dom slutade inte innan de låg på marken. När de ramlade gick jag dörifrån för jag ville inte skada någon.

IceTee
2015-12-15 19:33
#12

Om skolan inte gör något åt mobbingen får du anmäla skolan. Det är olagligt!

Medarbetare på Skor iFokus

Grisgurka
2015-12-16 22:20
#13

Ok #12

Annons:
Upp till toppen
Annons: