Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 1089 ggr
[emds123]
2016-04-23 12:18

Killar som kastar ägg

Hej jag är en tjej som ja går i nian dådå. Jag har i 2 år varit mobbad av ett gäng killar som går i min klass. Ända sen jag sa till en av dem att jag var kär i den så har den ända sen dess spridit rykten om mej (mest om det falska) Och jag har inte gjort något dumt alls eller inte sagt nå alls. Dem brukar spionera in i min lägenhet och kastar ägg och mobbar mej konstant varje dag. Vad ska jag göra? Jag känner mej terroriserad. Jag var tvungen att flytta mitt rum till ett rum i lägenhet dem inte kunde se. Jag ignorerar dem alltid och i lunchen brukar dem skratta åt mej. Dem brukar ochså bryta in sig på mitt skåp och hotar med att hacka min dator. 

2 år!! Ja, dem slutar aldrig. När jag säger till lärarna så tror dem mej ej. Men alla mina närmaste vet vad som pågår. Killarna brukar snacka skit om mej alltid i omklädningsrummet. (Man hör genom väggarna). Varför gör dem såhär? Vad ska jag göra? Och så har dem blivit snällare bara i perioder för att dem anser att killen jag sa att jag var kär i är kär i mej. Jag gillar inte han nå mer. Vad ska jag göra? Och så ibland om jag skriver till nån kille i skolan jag gillar, så vet dem alltid det och får reda på det. Varför gör dem såhär? Och så gnäller dem på att jag aldrig kollar på den killen, snälla hjälp mej… Känner mej som en bricka i deras krigsspel..

Annons:
linda88
2016-04-23 12:39
#1

Om killarna har varit hemma hos dig och kastat ägg på ditt fönster och spionerat borde ju dina föräldrar veta hur dom behandlar dig och kontaktat rektorn? Om inte be dom om hjälp.

[emds123]
2016-04-23 12:58
#2

Ja vi har kontaktat rektorn men jag vill inte prata med killarna, jag är rädd för vad som händer då. Men tack för svaret:).

linda88
2016-04-23 13:29
#3

Du ska ju inte behöva prata med dom. Om rektorn inte tar detta seriöst skulle jag göra en polisanmälan emot killarna.

Calcifer
2016-04-23 14:04
#4

Håller med. Detta är allvarligt nog för en polisanmälan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[emds123]
2016-04-23 15:45
#5

Åh tack för stödet allihopa!❤️ Ska göra en anmälan:)

Sabinan
2016-04-23 22:57
#6

Det är verkligen inte alls acceptabelt det killarna gör mot dig.
Jättebra att du och din familj ska göra en anmälan. Du är värd att må bra och vara trygg som alla andra i skolan.

Lycka till! ❤️

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
[emds123]
2016-04-23 23:02
#7

Åh tack!❤️ #6

Sabinan
2016-04-23 23:10
#8

#7 Jag har en dotter i din ålder och jag skulle bli alldeles förtvivlad och arg om detta hände henne. 🤗

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[emds123]
2016-04-23 23:43
#9

Aa förstår det😢..

Upp till toppen
Annons: