Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 2478 ggr
Somebodycatchmybreath
6/4/16, 12:26 PM

Är detta mobbning?

Jag har en situation i min klass just nu där jag mår väldigt dåligt. Låt mig uttrycka mig såhär att vi hade ett blandgäng på tjejer och killar som funkade bra i början, vi var väldigt tajta och typ trygga med varandra och var ett bra gäng. Sen så började killarna typ klumpa ihop sig och frysa ut och såna grejer. I början var det på ett mer okej sätt eftersom de kanske kände att vi gled isär lite. Men det eskalerade och nu ät vi inte ens vänner längre men istället för att bara frysa ut så är dem rentav taskiga mot mig och de andra tjejerna i det här gamla gänget. Och enligt de andra så är det i princip jag som får ta emot mest. Sakerna de gör är i princip att typ ifrågasätta det mesta man säger i klassrummet. Ta uppmärksamhet på våran bekostnad eller i princip köra över när man pratar. Andra saker kan vara total ignorans till exempel när man pratar eller på nåt sätt behöver personens i frågad uppmärksamhet på ett eller annat sätt. Och sen om vi kommer till det värsta är stt de visar ingen respekt överhuvudtaget, jag känner mig alltid nedvärderad i deras närhet och de ser ner på mig vad jag än säger eller gör. Till exempel kan de hitta på andra regler i ett bollspel mitt i en match som gör att jag åker ut, och ingen kan stoppa dem sålänge inte en annan kille säger till, vilket kan hända. Men det känns fortfarande hemskt att en annan kille måste säga till för att man ska få reaktion, 3 tjejer skulle kunna rycka in för mig utan att dem Egentligen bryr sig om dem. jag och mina tjejkompisar har pratat mycket om detta och kommit fram till att hur vi än vrider och vänder på det så har vi verkligen inte gjort nånting för att förtjäna detta, vi ser ju både utifrån oss själva och varandra. Kan man kalla detta mobbning eller är det bara ren sexism?

Annons:
Skorpion76
6/4/16, 12:31 PM
#1

Jag skulle säga att det är mobbning, helt klart!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Somebodycatchmybreath
6/4/16, 12:45 PM
#2

Hur ska jag hantera detta? Killarna i fråga är för det första typ hormonella och sen uppblåsta av all uppmärksamhet som de alltid får ( det finns nästan inga killar på min skola) det känns också som stt de är för omogna för att kunna ta en diskussion med, och de har ingen respekt för lärarna. Hur ska jag handla? (Vi går i åttan och är 13-14-15 år om det hjälper)

2Sirius
3/29/17, 7:02 PM
#3

Rubrik Mobbing Mobbing. √ Utfrysning. √ Sexsism. √ Om så ni hade gjort något… Återkommande påminelse om…. √ Hur är det nu? Var en tid sedan du skrev detta? :/ Främsta defenitionen av mobbing, är när du upplever det som mobbing. Än mer om det har tagits upp, kommits överens om förbättring, men fortsätter som om inget hade sagts…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anonym03
4/14/17, 4:30 AM
#4

Jag som själv har upplevt mobbning i 4 och ett halvt år kan med egna ord säga att detta är trakasserier, sexism och mobbning eller kränkning som vissa föredrar Det jag tycker ni ska göra med situationen är att försöka ta mer plats eller typ säga till någon som kan sätta stop för killarna ( för jag vett hur jobbiga dom är ) Jag är 13 år och vett att dom kan börja kalla er för hor*r om dom vill så prata me rektorn eller nån psykolog som kan hjälpa

Calcifer
5/31/17, 2:24 PM
#5

Jag tycker ni ska ta upp det med en lärare.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: