Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 1542 ggr
Snicon
5/29/17, 3:48 PM

Går i 5:an i mellanstadiet!

Hej, jag heter Sixten och som det står uppe i titeln går jag i mellanstadiet (5:an)! Min slöjdlärare bryr sig inte om att min *Host*  *Host* "Klasskompis" Använder ett väldigt ovårdat språk mot mig och andra i klassen! Min mamma valde att ringa till skolan och låta mig prata med en lärare. Då sa min lärare att jag på min fritid skulle ta och skriva exakt vad min klasskompis vi kan låtsas heter Gustav säger till mig och hur jag känner mig! Så jag öppnade word på dator och skrev detta:

hur jag upplever gustav!

Hej, som du kanske vet så är det jag Sixten som skriver detta och inte nog med det så är det på min fritid efter skolan!

Nu ska jag berätta hur jag upplever att Gustav håller på och hur jag känner mig efter en slöjd lektion. Jag tänkte att jag börjar hur det känns när jag kommer hem och sedan säger hur/varför det blir som det blir!

När jag gå hem så har jag nästan alltid huvudvärk, är arg och ibland grått färdig! När jag väll kommer hem öppnar mamma som vanligt och undrar hur min dag har varit. Då svarar jag nästan alltid efter att vi har haft slöjd att den varit förfärlig!  Mamma undrar ju förstors vad det är som hänt och då svarar jag att Gustav har varit jobbig osv. Varje gång jag berättar låter det ca 80% likadant varje gång! Typ såhär låter det varje gång:

Gustav har hållit på och låtit massor och tjafsat med Alexander. Jag brukar ju säga till de minst 5 gånger per lektion att det är väldigt jobbigt när de låter! Men framför allt Gustav då han bara använder ett ovårdat språk eller säger något elakt!  Om man säger till så får man bara något dumt till svar t.ex. ska du säga, kan väll du göra skälv eller något annat värre! (de vanligaste orden finns längst bak i ”häftet”)

Skulle vara bra om det var möjligt att Gustav och Alexander inte sitter vid samma bord! Skulle också vara bra om ni kan hålla ett extra öga på Gustav! Jag menar det kan ju inte bara vara jag som tycker han är jobbig! Fast kan ju bara vara jag som har väldigt starka känslor för att bli orättvist behandlad!

Det finns mer att berätta men nu har jag skrivit i över en halvtimme! Jag menar KOM IGEN! Jag driver en egen hemsida, älskar att koda och har läxor att göra! Jag hade kunnat använda den här tiden till något annat istället eller hur!

Vad ska jag göra mer har ni göra tips? på vad man ska säga till någon som till och med käftar emot lärarna och andra vuxna!

Annons:
Calcifer
5/31/17, 2:22 PM
#1

Jag tycker du ska ta hjälp av t:ex kurator och dina föräldrar istället. Men om du vill lämna in ett brev ska du nog undvika att kalla honom jobbig etc, för det reflekterar inte så vidare bra på dig oavsett om du har rätt eller inte, tyvärr.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Snicon
6/11/17, 10:15 AM
#2

#1 Det första jag bad om var att prata med en kurator men som sa att dom tyckte det var viktigare att agera i nästa steg och ta med trygghetsteamet…. Jag har nu bytt slöjd grupp men han har ju fler chanser att hålla på på andra ställen! :/ Dom har sagt att dom kommer fråga mig 1 gång i veckan hur det är mellan oss. Jag vet att jobbig kanske inte riktigt är det bästa att använda… Men jag orkade inte lägga ner mer tid på skiten jag blir tvungen att skriva! Inte nog med det så fick jag vänta ca 3 dagar innan jag fick chansen att vissa det för min lärare som tyckte det var en briljant idé!

(Ber om ursäkt för dålig stavning formulering osv men har lite bråttom och är lite stressad just nu!)

Upp till toppen
Annons: