Annons:
Etikettmobbing-i-skolan
Läst 1576 ggr
LinneaWik
2018-03-15 11:02

En i min klass blir mobbad...

En i min klass blir illa behandlad och jag och mina kompisar vågar inte säga till, ingen lärare gör nått typ. De "coola" killarna går på honom när han blir ledsen och han gör dessutom fel själv och blir arg och han har yp slagit folk ( han är ganska liten ) Hans föräldrar är pensionärer och han har typ 9 syskon. Tror att han har det rätt tufft hemma. Jag står inte ut med att de andra är så taskiga mot han. Vad ska jag göra?

Annons:
Maria
2018-03-15 11:06
#1

Ta upp det med lärarna på skolan. Vuxna måste få veta och ta tag i detta.

Själv kan du ju försöka bli mer vän med honom och försöka se till att han inte blir så ensam.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
2018-03-15 11:06
#2

Kontakta ex skolkuratorn eller skolsköterskan.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LinneaWik
2018-03-15 11:14
#3

#1 #2 Han har kompisar som han är med, de vuxna lyssnar inte :/

Sindri
2018-03-15 11:27
#4

Jag tycker skolsköterskan.  Gå till rektor. Och be dina föräldrar ta upp det på ett klassmöte.
Det är en fruktansvärd signal till unga, vare sig man bli mobbad eller inte att se vuxnas flathet mot orättvisor.

Calcifer
2018-03-15 14:03
#5

Gå direkt till rektorn om ni måste, någon vuxen måste ta ansvar och kliva in, detta är inget ni kan lösa själv. Däremot kan det såklart hjälpa om ni inkluderar den som blir mobbad i saker, hjälper dem att inte känna sig ensam.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LinneaWik
2018-03-15 18:16
#6

#4 & #5 tack så mycket för hjälpen!❤️

Annons:
Soligajag1
2018-04-02 08:25
#7

Jag tycker som #4 #3   Ingen ska behöva bli mobbad i´dag!! DEM vuxna måste hjälpa till!! Sen kan du bli hans vän, så ser dem andra att han ionte är ENSAM! 🙂

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: