Annons:
Etikettmobbing-på-internet
Läst 1277 ggr
[11:11]
9/11/18, 8:31 PM

Måste bara fråga

Hej, jag måste bara fråga. Det finns några som förföljer mig på varenda sida som jag kommenterar och det hjälper inte att jag blockerar dem. Måste jag verkligen avsluta mitt medlemskap bara för att bli av med dem?

Annons:
annia1
9/11/18, 8:51 PM
#1

Du kan inte blockera medlemmar från att skriva på olika iFokus sajter. Det kan bara värdar/medarbetare på de olika sajterna. Så tex värden på den här sajten kan bara blockera medlemmar från att skriva just här, men inte på andra sajter.

När du går in på dina inställningar och väljer att spärra användare. Så blir det bara att de inte kan skriva pm till dig och de kan inte skriva i din gästbok.

Men på de olika sajterna kan du inte blockera några medlemmar från att skriva. Har du problem med att nån är taskig mot dig på sajter så får du kontakta värden och/eller Medarbetare på just den sajten.

.

Milkshake
9/11/18, 8:52 PM
#2

Precis som du så är det många medlemmar som är aktiva på flera ifokus-sidor. Tvivlar på att någon förföljer dig. Visst, sedan finns det vissa som ofta verkar söka konflikter, men det är inte mycket att göra åt. Bara att blocka eller ignorera.

Fridaaaa
9/11/18, 9:02 PM
#3

Ja. Block här är inte som på facebook

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
9/11/18, 9:07 PM
#4

Här på sajten kan jag hjälpa dig, är det på övriga iFokus kan jag tyvärr inte det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[11:11]
9/12/18, 10:56 AM
#5

annia1 - Vad dem är inne på för sidor och skriver bryr jag mig inte om. Men det hade varit skönt om vi åtminstone slapp se varandra. Jag tror faktiskt att det hade gynnat oss alla.

Milkshake - Det var nyss en kvinna som avslutade sitt medlemskap.. just för att hon blev förföljd.

Fridaaaa - På det sättet är ju facebook faktiskt bra.

Calcifer - Tack så mycket. Men jag tror inte att dem kommer att skriva här bara för att då avslöjer dem ju sig själva.

Just nu så funderar jag över hur jag ska hantera den här situationen på bästa sätt. Svarar jag tillbaka, då kommer det bara att bli värre.. oavsett vad jag än säger. Men ignorerar jag dem så skjuter jag bara upp problemet tills nästa gång vi möts.. och då kommer det bli mycket värre.

Calcifer
9/12/18, 1:36 PM
#6

De enda alternativ är just att antingen blockera och ignorera och undvika, eller svara. Om det inte handlar om grova regelbrott mot iFokus egna regler för då kan killarna såklart kontaktas för att se om de kan stänga av dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
annia1
9/12/18, 2:16 PM
#7

Calcifer möjligt att jag missförstår vad du menar. Du skriver blockera. Jag som medlem kan inte blockera någon annan medlem, inte ute på sajterna. Enda jag kan blockera andra ifrån är så att de inte kan skriva pm till mig och inte kan skriva i min gästbok.

Det har funnits önskemål om en funktion så att man ska kunna blockera medlemmar så man slipper se deras inlägg i trådarna, men som sagt den funktionen finns inte här på iFokus.

Så enda alternativet man har som medlem är att ignorera deras inlägg. 

Bara värdar/medarbetare som kan blockera medlemmar, men det blir ju då så att de inte ens kan skriva på sajten.

.

Calcifer
9/12/18, 2:48 PM
#8

#7 Det är exakt det jag menar. Funktionen ser annorlunda ut än på t:ex facebook men en blockering är ändå en blockering, och som jag ser det kan ju TS alltså välja att blockera de som hen uppfattar förföljer och mobbar så de åtminstone inte kan kontakta hen privat här på iFokus. Även därför jag la till "ignorera och undvika", just för att man som sagt kan blockera någon från att kontakta en men inte blockera dem så att man inte ser deras inlägg eller dylikt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

koppargaller
9/15/18, 5:23 PM
#9

Har du rapporterat inläggen du uppfattar som mobbande?

Upp till toppen
Annons: