Vad skulle du göra..
.. Om du såg att någon blev mobbad på ditt jobb eller i din skola?
Det verkar som om många väljer att blunda för det, men just du kan faktiskt göra en skillnad.
Om inte annat så kan det betyda hur mycket som helst för den mobbade personen om du pratar med denne, bara ett litet hej och ett leende kan göra så gott!
När jag gick på högstadiet så var det en tjej som var kraftigt utfryst, hon fick höra elaka kommentarer jämt.
Jag brukade hälsa på henne om vi möttes i korridoren, eller sätta mej med henne i matsalen då hon satt ensam. Detta gjorde henne så glad, det var verkligen underbart att se henne le.
Mina vänner började också följa med och sitta vid hennes bord, mina vänner som annars mobbade henne. De märkte att hon var en riktigt schysst tjej, och de bad om ursäkt, sedan började hon att umgås med oss.
Jag önskar att alla mobbinghistorier kunde sluta så här. Vad underbart det skulle vara…
Vilken solskenshistoria kamilla! Så glad tjejen måste blivit. Önskar bara att alla fall av mobbing tar den vändningen. Tänk om fler hade det modet du hade även om det var naturligt för dej att göra som du gjorde.
LenaB

Det var en fin historia. Tyvärr slutar de flesta mobbing historier inte alls så.
Själv försöker jag alltid prata med de som är på sidan om. Men det är inte alltid det hjälper tyvärr.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Har hänt att jag sett då någon blivit mobbad och jag har då alltid gått emellan och sagt ifrån åt mobbarna och även tagit upp det med rektorn
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Om det ändå fanns fler som du…
.

Jag vet hur det är att vara mobbad och jag har en hel del skinn på näsan vilket det tyvärr är fler som borde skaffa =/ men man kan inte begära att folk ska hjälpa andra om de inte har lärt sig det från barnsben
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5. Det har du rätt i.
Vh LenaB