Mobbningsoffret Gunvor Sarelin-Sjöblom: Sjukpensioneringen räddade mitt liv
Som barn upplevde hon aldrig mobbning i skolan. Men som vuxen utsattes hon för långvarig arbetsplatsmobbning. Efter tio tunga år blev hon sjukpensionerad som 58-åring. I sitt sommarprat säger hon att det räddade hennes liv.
Gunvor Sarelin-Sjöblom tog sig genom skolan, studietiden och de 28 första åren i arbetslivet utan att uppleva mobbning. Men sen vände allt. I likhet med uppskattningsvis fem procent av Finlands vuxna befolkning blev hon mobbad på arbetsplatsen.
Läs mer här:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Så hemskt hatar mobbning är arg på mobbning 😡
#1: Ja det är så fel oavsett vilken ålder man har.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Det är så fel.. Jag förstår mig inte på dessa människor…
Att man kan vara så elak.. Att man förstör för någon annan och tycker det är kul.. Hur kan man!?
#3: håller helt klart med
En färgstark kvinna som vågar och som behärskar fem språk, ägnar sig åt välgörenhet i tredje världen och trivs i internationella miljöer det här är avundsjuka på en person som gör något bra.
En ofattbarhet att inte kollegor kunde glädjas istället med henne och så här går det nog många gånger till när någon blir mobbad det kan bottna mycket i avund sen är det i full gång.
Glädjande att det går bra för henne däremot orättvisan att behöva gå i tidig pension för ingen ska drivas från arbetslivet för att andra inte kan agera och bete sig vuxet även om den här damen tycker det var det bästa för sig så ska inte andra orsaka någon sådan skada så dom behöver sluta sina arbetsliv för tidigt.
En mycket imponerande stark dam som gör något bra av det svåra tragiska som hon utsattes för.