Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-samhället
Läst 43 ggr
Pyttelite
2022-06-04 10:01
1

Nätmobbning börjar tidigt

Enligt organisationen Friends senaste undersökning så har en av tio ungdomar i åldern 9 till 18 år upplevt nätmobbning de senaste månaderna. Kajsa Rietz på Novahuset i Linköping jobbar mycket med den frågan, och menar att bilden stämmer

Har du blivit utsatt?

Läs mer här:

https://sverigesradio.se/artikel/natmobbning-vanligt-bland-unga-utsatta-redan-i-arskurs-fyra

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Enligt organisationen Friends senaste undersökning så har en av tio ungdomar i åldern 9 till 18 år upplevt nätmobbning de senaste månaderna.Kajsa Rietz ...
Maria
2022-06-04 10:04
1

Obehagligt.

/Maria

Calcifer
2022-06-06 10:10
0

Ja jag har blivit mobbad online och i verkligheten.

Det värsta var när någon ändrade sin presentation på lunarstorm (ah trip down memory lane) och skrev något i stil med att mamma var en hora, min lillabror (som var typ 3 vid det laget) var efterbliven och brukade äta bajs och min äldre syster klädde sig som en slampa.

Det tog hus i helvete när jag visade det för mamma. Hon åkte hem till personen och visade en utskrift av vad personen skrivit och mamman ropade dit ungen som skrivit det och sa med skakande röst av ilska "har du skrivit det här?" Hen försökte ljuga att någon annan gjort det på hens konto men det var det ingen som gick på. Personen fick utegångsförbud och datorförbud i två månader.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pyttelite
2022-06-06 10:13
2

#2: Bra agerat av din mamma!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.