Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettegna-berättelser
Läst 844 ggr
Icecold Angel
0

Mininovell - Armlängds Avstånd

Novell skriven av mig, Icecold Angel. Baserad med modifikation (= slutet) av en verklig händelse.

Armlängds Avstånd, Monster!

Jag var den enda här som visste exakt hur det var att vara just mig. Och kanske tur det. Jag själv skulle aldrig vilja vara han, eller han eller ens hon! Hur bra de än har det, skulle jag aldrig vilja vara dom. Jag frös som en gris och hoppade därför runt på ett ben. jag var ändå sisst i kön av alla frysande barbenta elever som kämpar för att imponera inför idrotts läraren. "man vill ju inte vara klen" hörde jag någon säga, som lyckats hamna långt fram i kön. Åh hopp! Jag hoppade framåt när kön förflyttades just åt det hållet."Men kom inte närmare mig!"Jag ignorerade vad han sa och ställde mig där jag kände mest för det - Bakom honom. "Armavstånd" ropade han och flaxade med armarna. Jag suckade. "Om han inte fanns så skulle mitt liv varit oändligt bättre." tänkte jag - och flyttade mig framåt så fort han vänt sig om. Då såg jag att en väldigt speciell person stogd framför honom. Speciell för mig."men akta på dig ditt…" formligen skrek han. Jag kände mig mer naken om själen än om mina ben just nu. "ditt?" kanske en dum komentar, men… han höll ju på hela tiden. till slut orkar man inte mer. "Ditt MONSTER" Detta hörde han. Den specielle. "Akta dig ifrån oss, ditt MONSTER" Det träffade håradre än vilket slag som hällst. ilskan inom mig fick mig att glömma kylan som slingrade sig likt äckliga ormar upp för mina ben. "Ditt monster, armlängds avstånd!" Mitt hjärta blödde. tårarna var så näara att komma att de inte ens kom. "Monster!"

- Ursäkta, Kan jag få tala med Jonas mamma?
- ja, det är jag.
- Din son är allvarligt skadad.En ekande tystnat susade genom telefonen.
- Jonas? Vad… har hänt?
- Han blev överfallen.
- Han? han? Varför?
- det vet vi inte. Hans kompis blev också överfallen, men han har redan vaknat upp.
- VEM HAR SKADAT MIN SON!?
- låt mig komma till saken. Hans kompis, Jonathan yrar. Vi kan inte få någonting vettigt ur honom. Men det är ett barn som är försvunnet också.
- JAG BRYR MIG INTE OM NÅGRA ANDRA, VAD HAR HÄNT MIN SON?
- Han Lever, än så länge. Han får amputera en arm, och han är medvetslös.
- VEM HAR SKADAT MIN SON!?
- Jo just det. Hon som är försvunnen… hon är den enda som hade ett motiv. sist hon sågs var hon komplett galen - och viskade någonting om armlängder…

elinn
0

Jag gillade den här berättelsen.

Får mig att tänka på det som hände för inte allt för länge sedan där det var en pappa som sköt ihjäl en pojke och skadade en annan då hans son blivit mobbad en längre tid av dessa killar. Kommer inte ihåg vart detta hände.

När man gång på gång reagerar och försöker göra något åt situationen men får inget svar tillbaka eller någon hjälp så är det lätt att man försöker ta saken i egna händer och gör något överilat.

Och vad man än anser, rätt eller fel, så är det (i det här fallet) pappan som får stå tills vars för att ha försökt skydda sin son när ingen annan med större inflytande som gör det.

[LenaB]
0

Ja visst är det så. Kommer ihåg den händelsen om mamman som kom till skolan med en påk för att hjälpa sin son. Jag kan förstå frustrationen men inte handlingen som sådan. Man måste ändå ha en gräns ,men fy vad svårt.

SusanneStromstedt
0

Vilken bra berättelse! Glad

Icecold Angel
0

#1 & 3 Tack :3

#1 Oj, det påminner mig om en 'scen' ur den sissta harry potter-boken Hemlis Läs den så fattar ni :P