Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 1060 ggr
elinpelin96
0

Vad ska jag göra ?

Jag har i hela mitt liv varit mobbad av andra .. Dom har sagt mitt namn högt och sedan när jag kollar på dom för att dom sakt mitt namn så börjar dom viska .. Den enda värkliga bästa vännen jag haft var en tjej vid namn Malin hon och jag var välldigt goda vänner vi red på samma ridskola och så .. men för ett år sedan så flyttade hon och bytte skola .. det känns välldigt jobbigt eftersom att vi var så goda vänner .. Jag har själv diagnosen ADHD som jag tycker e väldigt jobbigt att inse att jag har det eftersom att jagf känner mig så anörlunda .. Jag tänker liksom på framtiden ofta och undrar hur jag kommer ha det med ADHD som vuxen .. Men eftersom att jag inte kan gå i stor klass dels för att jag ej klarar av att vara med så många elever och dels för att jag inte lär mig saker så fort .. Men i min nya klass så kan jag endå mest av alla i denna klassen .. men när jag och någon bråkar i min klass så är det alltid jag som får skäll fast det inte var jag som började .. Jag ska ju dock börja i en ny skola nu .. men i den skolan går många som mobbat mig och jag e rädd för att bli mobbad igen .. så vad ska jag göra ?

elin

MIRJAMI
0

Du är den du är och de andra ska inte skylla allt på dig. De har inget som helst rätt att mobba dig. Ingen har rätt att mobba någon annan.

Jag tror att du kommer att kunna leva som vanligt när du blir vuxen fast du har ADHD, det skulle jag kunna tänka mig i allfall.

Och glöm inte en sak, du är lika mycket värd som alla andra!!

elinpelin96
0

Okej men dom i den nya skolan liksom innan dom bölrjade där så gick dom ju i min skola och just 3 personer e jag jätterädd för för dom tryckte upp mig mot en vägg och hotade mig med att dom skulle slå mig ..

[LenaB]
0

Hej Elin!

Jag förstår din oro. Du vet att du har ADHD och då kommer det att gå bra när du blir vuxen. Viktigt att man är medveten om att man har det. Har du medicin för ADHD? Jag har två pojkar som har samma diagnos som du. Mina barn har också varit med om att bli mobbade men när det varit något sådant måste man berätta för sina föräldrar. Det är viktigt att föräldrarna får veta för det är vi som föräldrar som måste prata med skolan när barnet blir mobbat.

elinpelin96
0

#3 ja jag har medecin och den funkar jättebra! Jag har sakt till mamma om att vissa mobbar mig och så och hon har pratat med skolan men det har inte hjälpt men somsakt så ska jag ju byta skola så vi får väll hoppas att det blir bra!

[LenaB]
0

Bra att din mamma vet om det. Det är jätteviktigt. Mina barn sa inget i början så det var svårt att förstå vad som var fel. Bra att din medicin fungerar för dig!Glad Hoppas det blir bättre, håller alla tummar för dig.

elinpelin96
0

#5 tack :)