Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-samhället
Läst 1386 ggr
spikes
0

Skjuten i halsen...

Här kommer en färsk berättelse från i somras där min nu 17 åriga son blev skjuten i halsen,mitt inne på gården där dom spelade fotboll och andra barn satt i sandlådan och lekte…

Jag stod med kvällsmaten vid 18-tiden och min mobile ringer,min son säger att han har blivit skjuten i halsen och jag tror honom inte först,inte förrän jag hörde rädslan i hans röst,han hade sprungit upp till en vän jag har i det huset och lånat telefonen,jag och lillebror 15 år rusar över och jag ser en gevärs pipa sticka ut genom ett vädrings fönster,varpå ett skott till går av och svischar precis bredvig min yngsta sons öra….jag blev förbannad och skrek rätt ut att jag kommer att anmäla detta.

Det kommer ut en kille som är 18 år gammal på balkongen som tillhör vädringsfönstret,och jag stillar mig och frågar honom om det var han som sköt?,nej jag har inte hört något säger han och tänder en cigg i lugn och ro.

Nu har min mellan pojke kommit ut så vi gick raka vägen hem och ringde polisen,han hade tur för kulan träffade precis bredvid stora pulsådern som går på sidan om halsen..Det blödde bra och var svullet,men jag fick ner det med is och plåster,innan tog jag foton som bevis.

Polisen kom snabbt denna gången,2 kom upp till och och 4 upp till killen jag pekade ut,mycket riktigt så var det både pistoler och gevär i hans rum inne i lägenheten,föräldrarna var hemma.

Dom tog med pojken direkt och han har suttit inne sedan dess för han hade även andra gedigna brott i kappsäcken.

Även här blev det psykiskt jobbigt för oss efteråt eftersom det blev rättegång och en hel del förhör,men vi hade bra stöd i våran advokat och de poliser som förhörde oss.

Det visade sig att grabben var drogad och han skyllde på att han skulle pricka småfåglar,ingenting av det han sade i rätten till sitt försvar stämde…

Men han sade en sak som mina pojkar började skratta åt efteråt,och det var att när jag och lillebror kom fram till gården, så skulle jag (enligt honom) ha skrikit både könsord och annat på gården, dessutom skulle jag ha dragit och slitit med mig mina pojkar hem….och bägge grabbarna sade i rätten att det är tekniskt omöjligt,för våran mamma är för liten för att rubba oss såSkrattande,dessutom hade hon femma i svenska när hon gick ur skolan,så hon kan tala svenskaSkrattandedet var lite befriande att dom hittade nått att skratta åt där, för dom var ju nervösa och hade sovit dåligt med mardrömmar efter det där,idag känner dom inte av det nämnvärt,det kan komma på tal ibland för sånt behöver ju pratas om när det behövs…

AnneN
0

Men fy vad hemskt, dina grabbar har då verkligen haft oturen att vara på fel ställe vid fel tillfälle!

Hur gick det med din grabbs hals? Tur iaf att det inte tog i stora halspulsådern eller strupen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

som sagt det gick bra,vi gick till läkaren dagen efter och jag fick beröm för att jag hade lagt is på så snabbt…han var blå på hela västra sidan av halsen och hade ett sår,som vi kollade noga och läkaren gjorde rent det ordentligt….men han hade också värk i käken på den sidan…troligtvis av kulans smäll…ja han hade tur den tog precis millimetern bredvid pulsådern där,han hade änglavakt enligt läkaren..

Ja dom har haft osis…samtidigt tycker jag att en skrämmande tanke har börjat forma sig i mitt huvud,som egentligen inte borde finnas där…och jag tänker ofta att det är lika bra att inse att våldet blir bara grövre och jag får inte upphöra att förvåna mig,det är ett bevis för mig själv om att jag släpper inte händelserna utan dom finns alltid i mitt bakhuvud ständigt.

[LenaB]
0

Ursäkta men nu måste jag svära!! Detta är ju för***vligt att sånt bara kan ske! Det är ju hur lätt som helst att få tag på vapen i dag.

Vilken tur din grabb hade…helt fantastiskt. Hur gammal är gärningsmannen?

spikes
0

Ja det är hur lätt som helst och man ska aldrig tänka att det händer aldrig mig eller de mina….gärningsmannen är 18 år,han har suttit inne till och från sedan 16 år…det som retar mig mest är ju att mamman var hemma, men ringde inte polisen trots att hon visste vad sonen höll på med,hon gick ut med hundrna i stället…skyller allt på samhället angående hennes son…

[LenaB]
0

Det är lätt att skylla på samhället men då hade det varit bäst för grabben om samhället tagit hand om honom också. Jag har också träffat på såna föräldrar och det finns ganska många av dem sorgligt nog.

spikes
0

det är en lång historia där det ju i grund och botten är synd om grabben,som har föräldrar som skiter i honom alldeles…

Tatsja
0

Men inte så synd om honom när han sitter och skjuter på oskyldiga. Föräldrarna måste ta sitt ansvar i samhället.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

spikes
0

7,jag kan inte annat än tycka synd om grabben,han har en pappa som inte är hans egen pappa,som slår honom konstant,han har en diagnos ad-hd,han har varit ett problem barn från början,mamman tycker att hon har gjort sitt för länge sedan,hon var inte ens med på rättegången,så i mina ögon är det absolut synd om grabben……

men fruktansvärt irriterad på föräldrarna är jag definitivt….

AnneN
0

#8 huvva stackars grabb att ha såna föräldrar! Då kan man ju i alla fall se vart det gick snett från början Gråter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

9,just det allting har ju en anledning till varför det skerFlört

Tatsja
0

#10 Förstår att du tycker synd om honom. Allt har ju gått snett redan från början. Men varför har inte myndigheterna ingripit? Ibland är de så snabba att göra det.

Är man 18 så har inte hjärnan mognat riktigt än och handlingarna blir ju värre med droger, missbruk och hemförhållanden.

Hoppas han får den hjälpen han behöver nu och att dina söner kan bearbeta det hela.

Ha ett bra 2009

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

spikes
0

11,tack…varför dom inte ingripit finns det många svar på men inget jag vet med säkerhet,men dom har ingripit flera ggr,det vet jag….

ja man får hoppas han får den hjälp han behöver till slut.

mina grabbar har tagit allt detta bra…dom tänker knappt på det mera så dom är så att säga "klara" med det,men prata om det ibland kommer vi ju alltid att göra.

Kram

Lena

Friida
0

Det är ju hemskt om gärningsmannen blivit misshandlad konstant av sin styvpappa.. var fanns alla vuxna och myndigheter  runt om kring som lät det fortgå…? Antagligen blir mamman också misshandlad…  Det är också hemskt att ingen agerar då! Sen är det ingen ursäkt givetvis inte, men det är en förklaring. Så visst har samhället ett ansvar, och med samhället menar jag vi alla som ser övergrepp.