Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettegna-berättelser
Läst 3347 ggr
Knutte-love
0

Min berättelse om mitt liv..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag har ju blivit mobbad alla mina år i skolan.

F-6:

Då älskade jag skolan. och jag visste inte då vad mobbning var så jag sket i det.

Men jag kommer i håg en dag i 4:an elr 5:an. Jag och mina 2 kompisar var inne på slöjden och gjorde klart någonting som vi hade kvar. då kom 2 killar, 1 av dom var dt som hållde på(Den andra hängde bara med.) att säga: Äckel, Fetto och sånna saker. Han trodde att han skojjade. men det tyckte ju inte jag. jag tyckte att han var dum.

så jag sa sluta åt han men han vela absolut inte sluta. så efter ett tag när vi var klara med det vi gjorde så skulle vi gå in i klassrummet. Vi hade lunch då. det var fem minuter kvar ungefär av rasten/lunchen. han hade bråkat med mej hela tiden under en timmes lunch. så jag vart trött på han och puttade till han. och han vart as sur på mej för han ramlade om kull. och sen vart det bråk han drog mej i håret och jag drog ju han i håret. sen när våran lärare kom så vart jag ledsen och började gråta för det gjorde ont. och då säger hon "Det var inte bara hans fel. det var ditt med" Jaha tänkte jag vad har jag gjort…? Aja. så jag gick ut och satte mej. och när jag skulle stänga dörren råkade fönstret gå sönder. så jag vart rädd och gick ut. då kommer läraren och säger "Vad håller du på mej." Och då svarade jag "Jag skulle ju bara stänga dörren" Så jag vart ledsen. hon gick och hämtade en av min kompisar. och så visade jag henne mitt sår på min hand. och min kompis sa flera gånger "Ska jag säga till våran lärare." Till slut fick hon göra det. då gick vi upp till sjuksyster på byn. och det hade inte kommit in något glas som tur var.

Dagen efter så kollade jag och kille inte ens på varrandra.

En lektion kom min lärare fram till mej och sa att jag inte behövde betala rutan. det var ju tur.

Sen de året så hade jag jätte svårt med engelskan så fick jag börja i en hjälpgrupp. och det får jag igen för idag.

Det hände mera under den tiden som jag vet. jag och min syster vart mobbad när vi gick på lågstadjet av samma kille(Min syrra är drygt 3 år äldre). Det var ju inte så roligt.

7:an

vårterminen gick jag till skolan och tyckte att det vavr ganska rolgit. men jag vart mobbad av 2 killar. jag vart kallad : Äckel och fetto. men på mitt skåp stod det… Duscha din … feta gris.  Som tur var skrev dom med blyerts så jag kunde ja bort det.

Jag kommer i håg att en dag så skulle jag in i mitt skåp. och det var bredvid en utavkillarnas kompisar. så då sa killens kompis arr han skulle flytta på sej men det vägrade killen göra. men då sa han " ge dej nu! Det är hennes skåp inte ditt." Då flyttade han sej.

Sen har vi utlänningar i våran klass. och dom har alltid varit dumma kan man säga. inte tjejen i början. men det vart värre och värre.

Jag går i en idrottsklass. och då har jag och mina kompisar valt ridning. och bara för att vi har ridning så är ju inte det någon sport. men jag har slutat med ridningen och börjat att köra agility med min hund istället.

8:an

Så gick jag 2-3 gånger i veckan i skolan. i början av 8:an fick vi flytta skåp. i från övre skåprummet till nedre skåprummet. för dom skulle stänga skåp rumme öppe.

Flera gånger under åttan så vart jag och mina 2 kompisar tvungen att gå till kamratstödjargruppen och prata. och dom sa att dom skulle göra en polisanmälan på han. men efter ett halv år så hade dom inte gjort någonting åt killarna som mobbade mej elr polisanmälningen.

Sen en dag jag kom till skolan stod det på mitt skåp "Dö paddbajs!" sen efter en elr 2 veckor så lade en av killarna till mej på msn. och jag viste inte vilken det var så jag var ju dum och acceptera han. så började vi skriva och då så skriver han att om jag skulle slå han (Jag vart så arg så jag hotade lite grann. och det var inte meningen) Så skulle jag döpa mej i toaletten. men först var dom tvungen att hyra en grej som man lyfter med för jag var så fet och äcklig och jag var ju såtung så dom var tvungen att ha en sån där sak..

Sen så under åttan och sjuan så VARJE dag tröck alla sej upp emot väggen när jag gick förbi och hållde andan och låtsades spy. så jag mådde piss..

Jag kunde inte prata med någon. för jag litade inte på någon.

Sen under  sommarlovet så lade min skola ned så jag var tvungen att byta skola vi vart uppdelade så att a och b fick åka till en skola och b och c till en annan.

9:an

En av killarna  som mobade mej flyttde i från detta län. så att nu är den andra mycket lugnare. Men dom akta sej när jag kommer och vill inte gå nära mej men det vill jag inte kalla mobbing precis. men nu har en annan kille börjat igen. kallar mej för kille, äckel, fetto m.m. Men jag struntar i han.

Hoppas ni förstår var jag menar när jag skriver.?

Bilden är på mitt skåp..

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Knutte-love
0

Jag glömde det viktigaste dom sagt att jag måste banta och åka på fettsugning. :(

Kramiz Amanda och Danny!

[LenaB]
0

Usch så hemskt detta låter för dig. Man känner sig ensamast i hela världen när det blir så här. Vad som jag tycker är viktigt när de gäller mobbing är att föräldrarna vet vad som händer. Det är oftast de som tar tag i saken och kontaktar skolan. Vet dina föräldrar om detta?

Knutte-love
0

#2  japp det gör mamma i alla fall. för min föreldrar är skilda. ;)

Kramiz Amanda och Danny!

[LenaB]
0

Vad säger din mamma om det? Har hon varit i kontakt med skolan?

Knutte-love
0

#4 Ja hon har gjort det någon gång. men det har inte hjälpt. :/

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Hej ! Jag heter Anette och blev också mobbad när jag var ung. Men
då så fanns inte det ordet, det var som om ingen reagerade. Hela
grundskolan gick bra men under gymnasiet så körde det igång.
Det var vedervärdigt eftersom det inte fanns någon hjälp att få.

Det är en jättedålig tröst, men det kommer en tid framöver då
du på din arbetsplats kommer att bli behandlad med respekt och
där inte någon vill dig illa.

Jag tänkte på detta med ridningen, du känner inte för att börja
med det och på det sättet få nya vänner ?

Agilityn med din hund låter roligt, har själv gått på kurs i det med
min labrador. Vad är det för ras på din hund ?

Och samma sak med agilityn, finns det någon hundklubb där
du kan börja och även där få nya vänner ?

bluemary
0

PS; `Min Avatar verkar kanske lite konstig, men jag älskar
Stargate Atlantis som går på lördagar och det är John
Sheppard som förmodligen siktar på en utomjording.
Gillar du science Ficton ?

Knutte-love
0

Hej.=) okej. Jag märkte när jag praoade för 3-4 veckor sen när jag var där att dom var mycket snällare än vad jag trode. =) Så nästa gång vill jag också praoa där =D

Jo. Jag vill jätte gärna börja rida. men vi har inte råd. =/ Sen har jag inge som kn skjutsa mej dit och hem. =/

Jaha.=) Har du en labbe? ;) Min hund är en Flatcoated Retriever. =)

Och samma med agillityn att vi inte har råd och jag har ingen skjuts. =/ Annars hade jag velat börja med både ridning och agillityn. =D

Okej.=) Ne jag vet inte om jag har sett det.=P

Kanske kan kolla på det någon dag.=) Vilken tid börjar det då?=)

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Hej Amanda ! Blev jätteglad när jag läste att du kände att
de var snälla. Det jobbiga du har, har ju jag också upplevt.
Men som jag skrev, du har ett liv framför dig då detta bara
är ett tråkigt minne, ett liv med arbetskamrater som respek-
terar dig och ni har roligt tillsammans. Jag lovar !

Skriv gärna till min privata sida om du vill,jag vet hur du
har det. Stor kram från Anette

bluemary
0

PS: Glömde fråga hur det blir till gymnasiet. Byter då skola
då =

Knutte-love
0

Japp jag byter skola då. =)

Kramar Amanda. =D

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Och när du kommer till  gymnasiet så blir det nya lärare och
nya klasskompisar. Och slut på mobbet. Du har något att se
fram emot. Det finns ett slut på allt jobbigt !

Whyzie
0

Många likheter kan jag lungt säga. Jag ryser och är illa berörd av det du har berättat. Helsjukt att lärarna, rektorn eller någon annan i skolan inte kunnat satt STOPP för detta.  Gråter

Får man fråga; går du i gymnasiet nu eller ska du börja? :) Jag har haft VÄLDIGT otur. 6 st av en hel klass på 19 går fortfarande med mig. Vi går samma program… och SAMMA klass! Men jag hoppas dom låter mig vara nu. Nu är dom 5 för att en som var "ledare" för gruppen har åkt på språkresa i 1 år,, skönt.

Tycker det är viktigt att du pratar av dig. Jag vet; det kanske känns så här att "Det är bara fel på mig, det är jag som ska gå till kuratorn det är så FEL för det är ju dom andra det är fel på".

Jag har fått prata med flera kuratorer, många tror dom är bra och att man får hjälp av dom men nej,, känsla och personkemi tycker jag är viktigt! Jag går fortfarande och pratar av mig, även om läget är ganska ok. Kuratorn jag går hos nu är hur bra som helst :)

Kramar

Emme

Knutte-love
0

Ja. Gråter

Jag går bara i nian en så länge.=)

Oj. Ja vi får hoppas det. =) Åhh, gud vad skönt.=)

Jo. jag gick hos en kurator 2 gånger. men jag mådde inte bättre.=/

Vad bra att hn e bra. =)

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Vi är många som finns här för dig om det känns jobbigt.

Skriv av dig så mycket du vill, vi är här för dig !

Stor kram !

Knutte-love
0

Tack. =)

Ja det ska jag göra.=)

Många kramar Tillbaka. =D

Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

Knutte-love
0

Hur ska jag göra??:'( Jag vill bara skriva av mej någon satns!:'( Det handlar om en kompis!:'(

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Du kan väl skriva här ? Det är så anonymt som det bara kan
bli. Inga namn, adresser eller e-mail-adresser som avslöjar.
Det är bara att skriva på !

bluemary
0

Du kan väl skriva här ? Det är så anonymt som det bara kan
bli. Inga namn, adresser eller e-mail-adresser som avslöjar.
Det är bara att skriva på !

Tarzan88
0

# 0  Vad ?? någon borde väl märka nått? vad säger lärarna och dina föräldrar?

Har du inga i din klass som kan försvara dej?Rynkar på näsan

Blir så arg och ledsen lilla vännen när jag läser detta,sen  att detta existerar trots all reklam skriverier mm…Jag har ALDRIG låtit sånt ske i min närhet,tål det inte!

Ja önskar att folk såg mer allvarligt på detta och hjälps åt att göra nått!

Förresten finns de inte sån där mobbings grupp på skolan eller liknande?

Stora Kramen till dej Skrattande

Knutte-love
0

#20 vi hade 2 lärare i 7-8 men bara en reagerade lite. och min mamma reagerade inte heller.:/

Jo jag har 3 underbara vänner. (2 i klassen)

Jo. det fans(Bara för den skola jag gick på lade ner förra sommaren.) Men det hjälpte inte. det skulle bli en polisanmälan. men det vart ju efter ett halv år - år..

Men nu på Söderskolan som jag går på nu de är jätte bra. =) Visst klassen håller på men inte dom i skolan. för att alla får vara olika.=) Dom eleverna som går där accepterar att man får vara olika.=) Så det är ju bra.=)(Så i dag mår jag mycket bättre.=)

Kramiz Amanda och Danny!

Knutte-love
0

Nu måste jag få skriva av mej! det handlar inte om min kompis, det har vi löst. men nu handlar det om min egen familj!!!:'(

Mår piss.!

Önskar att jag aldrig blivit född.:'( För i dag så skulle jag följa med en komps hem efter skolan. så jag ringde till mamma och frågade om jag fik följa med henne hem, det fick ja. men jag var tvungen att komma hem till 7. =( Så jag frågade mamma varför. och då var det bara för att jag var tvungen att vara hundvakkt åt våra 4 hundar. Men dom ka ju klara sej själva i en timme. för syrran skulle bara träna trodde jag. men då helt plötsligt så skulle hon till Gävle och kolla på film.=/ Och det fick jag reda på då. Men jag följde med min komkompis hem. sen vid 7 så rinde syrran och var skit förbannad på mej. för att jag inte hade kommit hem och frågade när jag skulle komma hem. men jag skulle ju åka med mamma hade jag tänkt, för hon slutade 10. (22.00) så då fick jag skit mycket skäll av henne för att hon var stressad. bara för att hon inte hunnit med så mycket..

Aja det e inte allt. När jag ringde mamma vid 9(21.00) så svarade hon inte. men så ringde hon upp och skällde ut mej för att jag ringde henne när hon hade fullt upp på jobbet. men det kan väl inte jag veta??? Sen när mamma kom och hämtade mej så var hon skit sur på mej???

Skriver en till sak sammtidigt.. Förra året och året därpå så var jag tvungen  att åka hem och rasta hundarna för att syrran var i skolan.. sen när hon kom hem så gick hon på någon träningh elr till kompisar.så jag fick sitta varje dag och vara hundvakt. så jag fick ju inte vara ofta med mina kompisar.. =( Men en dag så var jag hemma 13 timmar. och var hundvakt. för syrran var på fest hos en kompis. men endå fick jag skit när hon kom hem. sen en till gång. så sa hon att jag skulle ge hundarna mat bara. så jag gädde dom mat. sen när hon kom hem så fick jag skäll för att jag inte hade gått ut med dom efter maten. Varför kan hon inte vara nöjd med att jag sitter hundvakt?? Och mina kompisar var ju inte glada på mej för att jag satt hundvakt hela dagarna. så dom sket ju i och vara med mej. ='(

För drygt 5 vckor sen åkte jag till min pappa med våran löptik för att hon skulle slippa hanarna när hon var i höglöp. När jag kom hem 2 dagar efter så var syrran ganska  trevlig. först frågade hon om Hippi hade varit snäll. och det sa jag att hon hade. men hon var lite rädd för farfar sa jag. då vart hon skitt sur på mej och sa att om det kommer valpar så fick jag betala dom.. bara för våran förra hund Isak bor hos farmor och farfar. men hallå tänkte jag, jag sa ju att dom inte ens fick nosa på varran. så då efter en helg med att vara hundvakt så dög det inte…Varför duger min hundvakt inte???

Men nu när jag sa nej till mamma i dag och syrran för jag vela umgås med mina vänner istället så fick jag ju bara skit.

Hjälp!! Har lusst att ta självmord!!Gråter

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Hej ! Jag vet hur du har det med en storasyster som bara
kör med en hela tiden och även om man gör rätt så får man
bara skäll.
Men jag vet att det kommer en tid framöver, när ni båda är
äldre, då det inte kommer att vara så här. Då kommer ni
att vara vänner och hjälpa varandra, även om det låter konstigt
just nu.

Och när jag läser så förstår jag att du gör rätt.
Min uppfattning är att din syster kanske själv har problem,
och så går det ut över dig.

Kanske att din mamma har det jättestressigt, och någon har
varit på henne för något som hon har gjort fel.
Det tråkiga är att det ska gå ut över dig.

Har du någon hobby som du tycker är kul ?

Har man en kul hobby så kan man ägna sig åt den när allt
känns jobbigt. Då kan man tänka, och känna, att det är den
som gäller, och inget annat. De får skälla och gapa så mycket
de vill, det är hobbyn som gäller.

Du kan väl berätta om det är någonting som du tycker är
kul ?

Jag tycker att du skriver väldigt bra, du är duktig på det.

Det blev kanske mycket fel, men jag kan inte sova och det är
mitt i natten så jag borde gå och lägga mig.

Om du vill, skriv gärna till min personliga sajt.

Skriv igen, väntar på svar !

Knutte-love
0

Jo mamma har ju blivit stämd för att hon har köpt en hund av n som inte ägde henne. men det är HELt fel. för att vi fick henne(Hunden Hippi) av en tjej som har varit fodervär på henne i 6 år. Så hon som ägde hippi hon vart ju helägare på henne. men då säger uppfödaren till alla att det där fodervärdavtalen inte finns. men det gör det ju. Så ett tag fick vi flytta till e kompis åt mamma. bara för att hon var hit på dagarna/nätterna. och innan vi tog hem Hippi så bodde uppfödaren här. så på ett sätt sabbade hoon mina betyg. jag har ingenting emot henne. för hon var skit snäll emot mej. men jag har lite emot henne bara för att hon stämmde mamma. Men nu har det lungnat sej tror vi. förutom att vi ser en skåp bil vid stora vägen(över vårat hus) några gåger. men dom sticker när dom ser våran dörr öppnas.

Jo jag har ju Aility, hundar, katter, marsvin och marsvinsutstllning som intresse och hobby.=P

Men jag kan ju inte går ut och köra agility me en hund mitt i vintern.=P Men jag brukar köra agility när jag äär arg elr ledsen för då får jag tänka på hunden och mej. inte allt runtomkring. =)

Det blir nog stavfel och så. me hoppas du förstår. sen nu när ja sitter vid min bärbaralilla eeepc dator så kan den hoppa över någonbokstav som jag skriver.=/

Tack för svaret.=D Superduper många kramar i från Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Hej igen !

Du berättade om en vit skåpbil, vet du vem den tillhör ?

Jättebra att du kör agility, det har jag också gjort !

Vad är det för ras på dina hundar ?

Det blev mycket frågor det här, hoppas att det är ok.

Det gör inget om det blir stavfel, det gör det för oss allihopa !

Kram från Anette

Knutte-love
0

Ne vet ingenting om den. den sticker ju direkt när vi kommer ut. och dom får syn på oss. men det kan ju vara grannfejden, för dom har fiksat "Rampen" i Järbo. men det programet blir nästa vecka. så det e ju konstigt.. =/

Okej.=) Älskar agility det e så roligt. =D

Dom e Flatcoated Retriever hundar.=)

Älskar frgor.

Fråga mera! =D =D =D =D =D

Vad bra.=)

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Jag har som sagt också tränat agility men

hade lite problem med att få hunden vid min

sida, ville gärna stanna och lukta.

Hur får jag honom att fokusera på mig och inte

springa och lukta och lyfta på benet ?

bluemary
0

Du kan väl berätta om dina hundar, vad heter dom ?
Hur gamla är dom ?

Eftersom jag har golden och labbe som också är retrievers,
så förstår vi ju hur den andres hund fungerar.

Det sägs ju att "flattar" är väldigt "studsiga", stämmer det ?

Om du vill, så kan du väl berätta lite om hundarna.

Kram från Anette

Mona22
0

Till trådskaparen.

jag känner exakt igen mig. hela min skoltid blev jag mobbad för mitt utseende,tjock, ful och äcklig. sen att jag hade bott i småland och inte kunde säga "R". massa konstiga grejer kom de på. klart man blir ledsen. dessutom har min pappa asperger, dvs allt är på hans villkor. om man inte gör det rätt så är man helt värdelös,så både hemifrån och i skolan fick man höra hur dålig man är. jag blev svarta fåret som det alltid skyldes på när det hänt något hemma. särskilt lillesyrran var elak,hon började störtgråta bara man petade på henne och jag fick världens utskällning. 

det gick nog inte en dag utan att man tänkte på självmord men jag tänkte att då vinner ju de och så lätt ska de inte bli av med mig.

men vet du vad. nu har man träffat gamla klasskompisar, vissa super som bara den och har förstört sitt liv på det. andra är i en dålig relation osv. pappa har blivit sjuk och jag tycker synd att vi aldrig fick en bra relation han och jag. att de retat mig har nästan gjort mig starkare även om det är jobbigt att höra något nersättande nu, men jag låter ingen köra över mig längre, varken pappa eller någon annan.

jag har ordnat mig ett bra jobb,en underbar man, har tagit flygcertifikat, körkort och har kattuppfödning. allt som jag aldrig skulle klara av för jag var så värdelös.

kämpa på för en dag blir det bättre. jag lovar.

(jag har förlåtit mina mobbare även om jag inte kan glömma. det är värre för mig att gå och tänka på det hela tiden.)

bluemary
0

Hej Knutte-Love ! Hur är det ? Hur mår du ? Har tänkt mycket
på det som du har skrivit. Kul om du skriver en rad !

Knutte-love
0

Fy jag förstår dej.

Vad bra att du har det bra nu då iallafall. :)

#30 Hej. =)

Blir inte lika mycket mobbad nu länge, Visst, dom går undan när jag kommer elr går en bit ifrån. men det tillåter jag. Men jag har inte märkt av mobbarna.

Vi ska kolla på film på svenskan. och då är vi indelade i grupper. Så då får jag vara med 2 pojkar som är snälla.(Dom har inte gjort något) Och en Tjej. jag har gått med henne ifrån 3:an till 6:an så jag känner henne lite grann. (hon har bytt till våran klass i  början av  terminen.)

Sen det med Familjen har varit bra nu.:)

Ps: Om någon kollade på grannfejden i måndags så var min mammas kusin och min tremenning med(Hennes barn)

Så det var här i Järbo.:) om ni inte såg det så kan ni kolla in tv3.se. ;) Den finns där.;)

Ha det bra. //En gladare Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

[LenaB]
0

Härligt att du känner dig gladare Amanda!

Jag brukar se Grannfejden men jag missade nog det avsnittet från Järbo. Det finns kanske att se på nätet. Det är ett intressant program.

Knutte-love
0

Ja det är intesant att se på.. =)  Det finns ju på tv3.se =)

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!

bluemary
0

Hej Amanda ! Har haft min dator inlämnad i tio dagar och
har därför inte kunnat skriva.
Läser här att du är gladare, och det gör mig sååå glad !

Skönt att du fick  komma in i en grupp där de är snälla
och du därför kan känna dig trygg !

Vi hoppas att du fortsätter att höra av dig, så att vi får
veta hur du mår.

Jättekram från Anette

Knutte-love
0

#34 Hej.:) Ja jag är mycket gladare. =)

Visst ska jag göra det.=)

Kramar Amanda

Kramiz Amanda och Danny!