Ny sajtvärd!
Hej!
Jag har nu blivit ny Sajtvärd och tänker jobba för att få liv i mobbing.ifokus igen. Först tänkte jag skriva lite kort om mig själv - en längre historia om min egen erfarenhet när det gäller mobbing kommer - och sedan lite snabb information om "nya" sajten.
Ni kan kalla mig Bella, jag är 25 år gammal, och bor för närvarande i Gävle. Jag är sjukskriven då jag gick in i väggen för ett år sedan. Jag har gjort en gastric bypass och jag har aspergers syndrom. Den 30:e september flyttar jag till Tokyo för att studera, och tillfälligt kommer det nog bli så att jag försvinner ifrån att vara lika aktiv i några dagar. Detta bara för att jag ska få en chans att lära känna mitt nya område och den nya kulturen jag slungas in i. Detta betyder inte att jag kommer glömma bort mobbing.ifokus eller att jag kommer strunta i den under en längre period - ni får ge mig några dagar bara så kör vi på lika hårt som förut igen!
Jag blev mobbad under hela min skoltid, både grundskola och gymnasie, så i ungefär 12 år, fram och tillbaka. Det var värre när jag var yngre då det innebar slag och att bli inlåst i skåp och dylikt, men när jag blev värre kändes det värre för då blev det mycket tydligare eftersom alla andra "offer" hade blivit glömda vid det laget men inte jag. Sedan dess har jag noll tolerans när det gäller mobbing. Man kanske kan tro att jag skulle ha blivit svag av allt jag utsatts för, men tvärtom. Jag har fått extremt mycket skinn på näsan och jag tolererar inte att bli behandlad så längre.
Därför känner jag starkt att mobbing.ifokus är en sida jag kan sköta med passion, glädje och energi! För mig är det inte viktigt bara att alla har någonstans att dela med sig av sina erfarenheter, utan att vi ska informera de som inte har så stor kunskap och ändra det dåliga tänk som finns. Vi ska stötta varandra och hjälpa till med tips och råd om någon blir mobbad och ingen lyssnar. Och vi måste sprida information som kan motverka att ingen lyssnar. Något jag vill poängtera på en gång är att det inte bara ska handla om de som blir/blivit mobbade. Man är högst välkommen tills sajten även om man aldrig blivit mobbad. Man är högst välkommen om man bara vill ha mer information. Man är högst välkommen om man ser mobbing och vill veta hur man kan hjälpa. Man är högst välkommen, faktiskt, om man också varit mobbare själv. Jag kommer inte tillåta påhopp på någon som erkänner att de mobbat. Alla kan förändras och alla kan ha en anledning. Det finns ingen regelrätt ursäkt till att mobba andra, men det kan finnas anledningar och det är okej för en mobbare att komma in i tråden för att få skriva av sig utan att känna sig dömd eller påhoppad!
Texten nedan är otroligt viktig att ni läser!
Denna grupp handla inte, och kommer aldrig handla om, mobbing specifikt på iFokus. Det är noll tolerans mot att skapa trådar eller diskussioner som hänger ut en specifik sajt på iFokus eller specifika användare på iFokus. Blir ni illa behandlade på någon sajt så kontaktar ni sajtvärden för den aktuella sajten eller ledningen för iFokus. Allt riktat direkt mot något på iFokus kommer raderas med omedelbar verkan och användaren som startat konversationen kommer antingen bli hårt varnad eller få skrivförbud direkt i lämplig tid. Det beror på varför tråden startades och hur den sköttes. Direkt uppmaning till bråk eller smutskastning resulterar i skrivförbud.
Nu i början…
Jag har aldrig varit Sajtvärd förut, men jag tror ändå jag kan göra ett bra jobb. Jag kommer göra mitt absolut bästa! Dock får ni nog ge mig lite tid att komma helt in i rutinerna, och samt att ni kommer märka små ändringar fram och tillbaka. Det betyder inte att det kommer råda kaos, men att sajten förmodligen inte kommer bli perfekt på fem sekunder. Jag ber er ha överseende med detta. Alla tips och råd är välkomna, speciellt om ni har egen erfarenhet av att vara Sajtvärd, men skicka dem gärna via PM!
Medarbetare!
Kommer skriva en egen tråd om detta, men naturligtvis kommer jag söka nya Medarbetare. När den aktuella tråden dyker upp, läs gärna om ni är intresserade och följ instruktionerna.
Det var väl det, så länge.
Mvh Bella.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"