Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 1102 ggr
[Mia-Li]
2

Känt skuld?

Du som blivit mobbad eller är mobbad…har du någonsin känt skuld? Att du tror att det ÄR fel på dej precis om mobbarna säger?
Fast att du vet innerst inne att det inte är så.

Skuld kanske inte är rätta ordet..men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

BlackSpiritWolf
2

Jag blev mobbad föratt jag "luktade svett" och "skulle ha stryk" för det. Har inget minne av några skuldkänslor alls. Däremot minns jag att kuratorn frågade mej varför jag blev mobbad och jag svarade "för att jag luktar svett, men jag tänker F*N inte ha på femtioelva kilo parfym bara för att pleasea dom!" Jag var snarare mer flyförbannad än kände skuld. Andra ungar på högstadiet fick senare känna på den ilskan när min stubin tog slut. 

Men som sagt, har inget minne av några skuldkänslor, bara en massa ilska….

[Mia-Li]
2

Jag kände "skuld" när jag blev mobbad i skolan. Då visste man ju inte bättre eftersom man inte var så gammal.
Jag trodde verkligen att det var så som de sa. Att jag var fet och ful fastän jag egentligen vart tidigt utvecklad.
Jag var INTE varken fet eller ful.
Man trodde inte man dög till något eller någon. Man gömde sej i säckiga kläder, drog sej undan kompisar, tog omvägar till och från skolan för att man inte vågade möta mobbarna m.m.

[Mia-Li]
0

Jag vet inte vilket ord jag menar egentligen…skuld kanske är fel?
Men om man trott att de som mobbar har rätt i det de säger….

Blodfot
0

om jag har! jag har känt skuld både för det jag gjorde som liten och för all mobing jag har varit med om.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Mia-Li]
1

#4 Usch…det är hemskt att man behövde känna så. 😭
ÄVEN om man vet inom sej att det är de som har fel.

Blodfot
0

#5, ja och jag känner det fortfarande ibland på så många sätt, har så mycket hemska saker inom mig som alltid kommer sitta kvar, tack vara allt har jag gjort massa dumma saker, bla viljat ta självmord, bitit mig själv, viljat överdosera osv.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Mia-Li]
0

#6 Har du någon att prata med om detta? Någon kurator eller nåt?
Det är viktigt att bearbeta sådant här.
Men det är fruktansvärt att andra människors beteende kan få en människa att må dåligt. Sånt får inte hända! 😢

Blodfot
0

#7, ja men dte känns knappt som dte hjälper, nu känns dte som jag mest gnäller men så är det.

[Mia-Li]
1

#8 Du gnäller inte alls!
Denna sidan är ju till för att få råd och hjälp.

Förstår dej. Det är inte lätt att komma över sånt. Huvudsaken är att du inte ska fundera på att ta ditt liv för att andra vart elaka.
Du är minst lika mycket värd som en annan människa. Tänk på att det måste vara de som problemet ligger hos, inte hos dej.
🌺

Blodfot
0

#9 tack så himla mycket, att jag har hittat denna sida är jag så glad för!

[Mia-Li]
0

Ja det är bara att skriva av sej här om man känner för det.
Jag kommer att vara en del här även om jag inte har hand om sajten på något sätt. Men detta är mej lika kärt om hjärtat som cancer-sajten som jag är medis på.

Blodfot
0

#11 så kan dte vara!

Angelfish
0

#8 Du gnäller absolut inte.

Skickar en styrke-kram till dig. 🤗

Blodfot
0

#13 tack. 

ps, undrar hur mycket man får skriva ut här? hum

Calcifer
0

Ja, det var ju mitt fel. Jag förtjänade det ju. Jag var ju helt dum i huvudet, korkad, ful, oresonlig och störd. Jag valde ju att vara sån, så jag hade dåligt samvete för att jag inte var normal. Nu för tiden är jag mest förbannad över att jag blev lärd att känna så, speciellt när det var lärare som insisterade över att det var mitt fel.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"