Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 1915 ggr
Calcifer
0

Filmer om mobbing

Tycker definitivt vi kan ha en tråd med filmtips på filmer som handlar om mobbing. Både svenska och utländska! Väldigt ofta kan filmer om mobbing vara lite "utflippade", dvs överdrivna för att göra storyn bra, men i många fall kan man ändå lära sig lite eller bli motiverad av dem. Jag minns att jag fick någon slags inre 'kick' av att se Fucking Åmål när jag var yngre, t:ex.

Spontant vill jag tipsa om 

• Fucking Åmål
  • Cyberbully
  • Älska Mig

De två sista vet jag finns på youtube, och jag tycker båda är riktigt bra och speglar rätt bra hur det är att bli mobbad och vilka konsekvenser det kan ha. 

Kom gärna med egna rekommendationer eller åsikter om de filmer som nämnts ovan om ni sett dem!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Älska Mig, del ett på youtube!

[GIKmio]
0

Bäst i Sverige handlar en del om mobbing och utanförskap.

Calcifer
0

Tack för tipset, ska kolla upp den!

[MiniPim]
0

Cyberbully har jag sett, den är bara för sorglig.. :( Sett älska mig också och den är också sorglig.. Men det är en rätt gammal film som heter "Hip hip hora". Den är faktiskt bra tycker jag. Det är en tjej som blir full på en fest och svimmar av så då, håller på med massa saker, sen efter det kommer de tupp bilder på henne osv. :/

Calcifer
0

Ja, men Hipp Hipp Hora är väl också en gammal klassiker liksom. Och 14 Suger faller nog lite under denna kategorin också, gissar jag.