Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettmobbing-i-skolan
Läst 917 ggr
[Mia-Li]
0

Skolstart! Rädd för vidare mobbing?

Nu är det dags igen. Vart tog sommaren vägen?😮

Ni som börjar skolan imorrn….vilken klass ska ni börja i?
Och hur känns det? Är ni oroliga/rädda för att eventuell mobbing ska fortsätta?

Calcifer
3

Jag börjar skolan 4:e oktober, men är inte alls orolig för mobbing. Dels är jag 25 och ska gå med andra vuxna, dels kommer jag gå i Japan för att plugga japanska och tror seriöst att folk kommer vara för upptagna med att försöka fatta hur fasiken man skiljer på olika kanjis för att orka mobba andra och dels skulle jag aldrig tolerera det nu utan säga ifrån på en gång.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Nwmo
1

8:an, och nej. Jag är inte rädd för att bli mobbad, den tiden är över och den personen som senast var mobbad i klassen har flyttat.

- Emil

[Mia-Li]
1

#1 och 2

Bra att ni inte tar emot mer skit.
Och att ni inte är rädda.

🌺

Blodfot
0

Jag börja idag och jag är rädd.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

TheWhiteWolf
0

Började gymnasiet idag. Är inte rädd för mobbig,snarare att min enorma blyghet ska ta över som den gjorde under hela högstatiet. Det kunde gå dagar utan att jag pratade med en enda själ. Blir det så i gymnasiet är jag körd. Orkar inte med tre år till av total blyghet..

Calcifer
1

#4 Jag hoppas allt går bra för dig!

Blodfot
0

#6 tack!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Calcifer
0

#6 Du är välkommen att skicka PM om du vill prata om det, eller om någon börjar bete sig illa mot dig i skolan. Men hoppas att du slipper sånt!

Blodfot
0

#8 tack

[Mia-Li]
3

#7 Hoppas allt går bra. 

#5 Jag hoppas din blyghet släpper.

Kram till er. Och det är bara att skriva av sej här på sajten om ni känner att ni vill.

🌺

Magi-cat
3

Lycka till alla som börjar skolan, hoppas allt blir bra och ni får en fin tid!

kram!🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kadoor
0

Börjar 9:an imorgon… Vet inte riktigt hur jag känner faktiskt eller om jag ska vara rädd. Hoppas bara på att det inte blir som i 7:an och 8:an.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Mia-Li]
2

#12 Jag hoppas det går bra. 🌺

[Emma--]
1

Jag hoppas såklart att alla ska få en fin skolstart. 🌺

Kadoor
0

#13 Tack! 🌺

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Cahira
0

Om något händer så är ni iallafall inte ensamma. Men jag håller tummarna att ni ska slippa vara rädda mer! 🌺

Vad gäller blyghet blodfot så hade jag samma problem. Men jag kom runt det genom att fråga mig "Vad är det värsta som kan hända" och insåg att jag lär ångra mer i livet de gånger jag höll tyst än de gånger jag sa nåt. 

Så jag blev rapp i käften istället. Om dom förolämpar mig så förolämpade jag tillbaka. Ibland räcker det med att himla med ögonen eller annat då dom säger nåt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.