Det händer flera gånger
Jag har varit mobbat sen sexårs ..för att jag gillade katter (älskar dem ännu mer nu) . En tjej "tog" min bästis ifrån mig och dem mobbade mig tillsammans, nu säger dem "glöm det bara det var i tvåan" men jag kan ju inte glömma det. Det är svårt. Har T.o.m sagt det till dem. Nu händer det samma sak. Hon skaffade en ny bästis igen och mobbade mig med henne (mest den andra tjejen) . Vi var dem tre Bästisarna men den nya komplicerade allt och började hata mig,fast det var jag som fick med henne i gänget och har känt henne längst tid. Jag sa nu till henne att hon ska sluta för en gångs skull. Men hon vill inte hon svarade "ska tänka på det" sen säger hon att hon inte gjort got fel och att jag gjort det (blivit mobbad av henne sen feman går nu i sjuan). Jag har pratat med lärarna men hon hinner alltid innan och säger massor av lögner och får mig att se dålig ut. Kan lägga till att hon spred rykten om att jag sprang runt i skogen och jagade henne och ville döda henne med min väska, vilket inte är sant. Sen är hon så pervers så hon sa att jag kollade på dem andra tjejer as bröst i omklädningsrummen och att jag gjorde en "vem har störst bröst i klassen lista" men det var hon som gjorde en men sa att jag hade gjort det.
"Gör slut" med din vän. Riktiga vänner behandlar inte varandra sådär. Kram på dig.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Håller med Cahira. Det där är ingen vän. Bryt genast kontakten!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#1 och #2
Vi har löst "problemeet" mellan oss två,men den andra tjejen försöker få tillbaka henne och säger massor av saker om mig vilket jag inte tycker är OK, men jag ska prata med min "vän" om det också för att jag förstår inte varför hon gjorde det.
Men innan när vi gick i tvåan-trean ritade hon och hennes förra bästis en teckning på mig som blev sexuellt misshandlad av folk,framför ögonen på mig. Jag var med dem, jag stod bredvid dem och såg dem rita allt och dem visste att jag var där för att vi pratade t.o.m med varandra då och jag undrade vad dem ritade.
Och varje gång jag tar upp det igen vill hon inte prata om det fast vi behöver det,hon säger "men det hände för flera år sen"
Nä, nu hände det igen. Nu har jag inga vänner och jag tänker inte försöka få tillbaka mina gamla vänner. Det räcker. Jag har varit för godtrogen och lojal mot dem. Jag vill bara vara hemma nu,byta skola,dö eller något sånt. Samma sak upprepas flera gånger om och om igen. Det här har hänt flera gånger , kanske 20 gånger på 8 år
#4 Bättre att vara ensam än dåligt sällskap. Lär dig förstå att du är värd lika mycket som alla andra och de som inte kan behandla dig med respekt förtjänar helt enkelt inte din vänskap - så kommer du kunna undvika detta i framtiden. Det är de där tjejerna som har problem, inte du.
Förstår att det känns jättetungt men försök fokusera på saker som får dig att må bra. Hobbies eller djur eller nåt.
Det blir bättre sen. 🌺
#5 Jag ska få en katt just p.ga att jag inte har vänner och verkligen behöver en. Men alla….precis alla i klassen hatar mig för att dem "populära snygga" tjejerna hatar mig..
#6 Vad gör de andra tjejerna och vad gör killarna?
#7 dem har mobbat mig i flera år och spridit ryckten om mig som att jag försökt döda (inte längre) bästisar med min väska i skogen, mina (då) bästisar sa att det var sant men det var inte det. Killarna som varit elaka mot mig har antingen slutat med det eller bytt skola. Killarna är helt ok och jag skulle gärna vara med dem om jag ej haft fobi. Jag minns att i första klass så knuffade några kilar ner mig och sparkade på mig för att jag var annorlunda och gillade katter.
Jag har aldrig hört någon bli mobbad för att man gillar katter förr. Skönt att killarnas sida är bättre iallafall.
Beklagar att du har det så svårt. 🌺
Prata med dina föräldrar, be dem att kontakta mobbarnas föräldrar. Tala med rektorn. Våga inte att gå på för hårt, pusha på rektorn tills allt blir bra igen. Byt skola. Om det inte går, fortsätt att pusha på rektorn och lärarna. Tjata, tjata, tjata! Det kommer att löna sig, jag lovar!
Och gör skämt av narren! Gå på, försök inte att röja bort det med sanning. Överdriv! När hon säger att du skulle döda henne med din väska, säg då "Ja, med en kniv också! Och en pistol! Och en bazooka! Och några handgranater!"
Gör raka motsatsen till vad du vanligtvis skulle göra. Överdriv till det yttersta. Det lönar sig. Att gå på problemen som en stor tank hjälper. Inte att springa ifrån dem.
Du är stark! Du är den starkaste! DU är inte byte! Bland 50 000 000 000 000 spermier var det ljust DU som kom ända fram till ägget! Du är en otrolig skapelse som inte förtjänar att bli nedtryckt! Ställ dig upp och börja kämpa! Många styrkekramar. Hoppas att du har mod nog. :-)
"Och några handgranater och en rosa ponny med vingar på!" *flin*