Självmobbing
Många som blivit utsatta för mobbing eller annan dålig behandling har en stor förmåga att mobba sig själv så fort nåt går snett.
Vad menar jag med självmobbing? Jo, att kalla sig själv saker som klassas som mobbing då någon annan säger samma sak. Kalla sig själv, fet, ful, värdelös, kass, puckad, korkad, etc.
Hur kan man nånsin må bra om man är sin egna mobbare?
En liten tankeställare värd att nämna. 🙂
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
jag har aldrig sett det så, tack för du öppnade mina ögon!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Ja, det är något som tyvärr stämmer alldeles för ofta på för många människor. Just att man ställer krav om perfektion på sig själv, krav som man faktiskt aldrig kan nå upp till för ingen är perfekt eller gör allt perfekt. Och så fort man inte lever upp till dem så är det naturligtvis för att man är otroligt korkad, dum i huvudet, värdelös, osv.
Det jag har insett fungerar för mig är att fråga mig själv efter att jag ställt krav; skulle jag ställa dessa krav på någon annan? Oftast är svaret nej, jag skulle aldrig förvänta mig att någon annan skulle leva upp till sådana krav = jag kan inte förvänta mig att jag ska göra det heller. Det är inte något som fungerar jämt, men ibland.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
bra råd Bellatrix, ska börja prova tack!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Kul att det kunde hjälpa dig Blodfot!
Bellatrix: Ja precis, det brukar jag råda med. :)
Men tror det är viktigt att minnas att om man inte skulle acceptera att bli kallad värdelös av andra varför ska man acceptera det av sig själv?
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.