Snälla Hjälp :(
Jag har ett problem.
Jag är ledsen om ni inte vill att en förvirrad ung ledsen tjej ska vara här :(
Jag är ung, går i sexan, 2 killar går ständigt på mig.
Dem säger mitt namn på ett elakt sätt som t.ex.
EMIIIII med elak röst.
Dem tittar emot mig, skrattar, jag skrattar med (Dem tror att jag skrattar med dem men jag skrattar åt dem)
Dem hållde på, retade mig, behandlade mig skit för att jag har ett arabiskt ursprung. (Pappa hade bott här i 25+ år och pratar svenska utan brytning och min mamma har bara bott här i 13 år och kan svenska)
Jag hade blivit arg, försökt skälla ut dem säga:
Men kan ni låta mig vara ifred? DET ÄR INTE KUL!
En gång sparkade jag på en annan kille på hans bak.
Han flinade, undrade varför jag gjorde det.
För 2 veckor sen kände jag mig utfryst, jag blev direkt uttfryst av folk.
Jag hatade att gå fram till folk och fråga om jag kunde vara med i deras lag. Jag hatade den känslan.
Jag hatade att vara uttfryst.
Jag berättade för en av mina lärare, hen var fantastiskt, hon stod upp för mig, tyckte att jag var fiiin, söt , rolig unik osv.
Jag grät då för att jag var rädd att denna självmordskänslan skulle komma tillbaks, då jag försökte ta självmord när jag var nio år.
Genom att strypa mig själv (Sista gången gjorde jag det framför min syster) hon grät och mamma kom fram och övertalade mig att jag inte skulle göra det.
Jag är rätt så deprimerad, jag har typ medelstarkt sjävlförtroende, jag vågar säga nåt men inte typ så dära som dem som har hög självförtroende.
Jag ska på ett möte i Januari.
Det som gör att jag känner mig illa till mods är min vikt.
Jag väger 80 kilo och är 1.70 cm. Problemet är att jag ser inte tjock ut.
Jag ser mer ut att väga 60 kilo/65 kilo.
Och jag vill slippa den hära känslan:
"Dem mobbar mig för att jag är fet"
Så jag undrar om ni kan ge mig tips på vad jag ska göra.
our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important.
De mobbar dig inte för att de tycker du är överviktig. När folk mobbar har det egentligen aldrig någon riktig grund. Även om de säger "vi hatar dig för du är ful" så är det inte egentligen någon anledning. Bara en ursäkt, för om de har en anledning kan de få det att låta som om det är ditt fel. Det är naturligtvis inte ditt fel. Angående tips så skulle jag säga att det första är att sluta säga saker till dem, eller ge dig på dem med våld. Varför? Bara för att försöker du driva det längre, t:ex går till rektorn, och du gjort saker mot dem kan de använda det som en ursäkt också. "Men hon slog oss också, vi försvarade oss bara". Jag har själv varit med om det, och då fick jag straff av rektorn också.
Jag tycker du ska prata med dina föräldrar, och be att de blir inblandade, så de kan prata med rektorn och med lärare. Även skulle jag rekommendera dig att besöka skolkuratorn.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Skolkuratorn är nog väldigt bra steg. Ignorera dom, behandla dom som luft. Frys ut dom tillbaka! De älskar reaktioner så genom att inte få några reaktioner så tröttnar dom tillslut.
Du är inte fet, det är inte ditt fel, dom bara ser det som en rolig lek på din bekostnad. Kvittar hur du skulle ändra dig så skulle leken fortfarande vara rolig. Mata inte trollen, våga vara stolt över dig själv. Du är perfekt precis som du är. 🌺
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.