[OT] 2013-2014
Hej alla medlemmar!
Hur var ert 2013? Hur vill ni att 2014 ska bli?
Berätta gärna om årets höjdpunkter och ni får naturligtvis också dela med er av de motgångar ni mött under det gångna året. Samt då vad ni planerar för 2014 och vad ni hoppas ska bli annorlunda då!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Mitt 2013 har varit fartfyllt kan man minst sagt säga.
Först tog det slut med min flickvän sedan 9 månader tillbaka, detta var i maj. Sedan påbörjade det stora arbetet med att ansöka till en skola i Japan och sedan då att flytta hit också. Så höjdpunkten var definitivt att flytta till Tokyo och få se vad detta landet hade att erbjuda.
2014 hoppas jag ska bli året då jag hittar "hem", så att säga, nu när jag insett att Japan inte är rätt för mig. Det kan även bli så att jag flyttar till Glasgow under sommaren, men det är för tidigt att säga än. Vi får se vart vindarna tar mig, tror jag. :)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
2013 har varit ett skithäftigt år för mig. Jag har lärt mig fantastiskt mycket och har upplevt mer under ett år än jag tror jag upplevt resten av min livstid. Jag har sett vithövdade havsörnar både i det vilda och på nära håll, jag har sett south dakota och deras prärier, mount rushmore, buffalos och enormt många läckra djur både i det vilda och på zoo som jag bara drömt om att se. Jag har utvecklats som fotograf, jag har utvecklats som människa och jag mår bättre än nånsin. Jag har inte en nerv i kläm i ryggen längre som jag hade i över tio år, jag har blivit starkare fysiskt och min ångest är nästan helt borta. Depressionen likaså.
Ett av mina bästa minnen är ändå att rädda livet på kalven popsicle som var svårt nedkyld. Det är ett minne för livet! Att slita upp en födselsäck med mina bara händer för att en annan kalv inte skulle drunkna medans jag var fullt övertygad att mamman skulle attackera mig var också rätt högt upp på minne för livet listan.
Även trista saker har hänt under året såklart, stora utgifter, förluster av djur, sjuk mycket och mycket värk, men det var det värt. Fick även se min hund blomma ut till en helt ny hund och det känns jättekul.
2014 kommer vara en förberedelse inför 2015. Jag vill inte avslöja för mycket ifall planerna inte går som jag vill, men 2015 kommer bli ett stort år om saker går som jag vill. :) Om inget annat blir det året älskade Maybelline får sin första kalv och det kommer bli kul att se om ungen får en bläs som henne eller blir helsvart. :)
Vi hade valpplaner inför 2014 men jag skjuter på dom tills vidare. Har så mycket djurträning att göra 2014 att jag har inte tid med en valp. Men om 2014 ens blir hälften så spännande som 2013 så är jag nöjd. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.