Mobbing iFokus

Mobbing

Etikettallmänt
Läst 501 ggr
Saprey
1

Alla kan göra skillnad!

Som rubriken säger. Alla kan! Det är inget man bara hör och tror halvt på, det är faktiskt sant. Det är en tjej i min klass som inte direkt är supermobbad men hon är lite utanför. Jag började kolla in henne och se vilka hon var med på rasterna och så. Hon hade ju folk att vara med fast inte det där fasta gänget de flesta har. Senare så stod hon själv på en träslöjdslektion och jag såg min chans. Jag är bra på teater så jag gick framtill henne md ett imponerat ansikte och sa "oj vad fin din hylla blev!" Jag såg att hon blev jätteglad och jag blev det själv också.😜 Det är något jag verkligen rekommenderar! Du gör personen glad och efteråt så kommer du känna dig jättenöjd. Det var allt för mig💞

Calcifer
2

Så du menar att du var tvungen att ljuga för att kunna ge henne en komplimang? Det tycker jag inte är rätt väg att gå. Om man betraktar människor i sin omgivning bör man kunna hitta en (minst) genuin grej man kan ge dem en komplimang för, utan att behöva låtsas eller spela teater. OM hon hade sett igenom din bluff hade hon bara blivit ännu mer knäckt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Saprey
0

Oj förlåt det var fel formulerat hehe. Jag tyckt verkligen att den var fin! Bara det att man kan ju gå fram och säga "åååh vad fiiiin hehe…" Eller "Gud va fin!" Det var väldigt fel formulerat haha jag läste inte igenom

Saprey
0

Saprey
0

Oj menar #1 Lite vimsig såhär kvällstid😅

Calcifer
0

Haha!

Då förstår jag och tycker det var bra gjort!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[JeanetteK]
0

Det kan verkligen göra en otrolig skillnad för en som är ensam och känner sig osynlig. Bra gjort! ❤️