Hantera att inte finnas
Känns som att jag inte finns ibland i min klass. Har en tjej som jag umgås med men jag vill att hon och jag ska kunna umgås med alla andra i klassen med…hon kan det, meeen inte jag. Känner att ingen talar till mig och de svarar sällan om man pratar med dem. Jag försöker att vara glad och hålla stämningen uppe men svårt ibland. Jag har bestämt mig nu för att lägga plugget före klassen för känner att de inte kommer bli bättre nu. Börjar ridskolan nu med den 13e och känner mig väldigt taggad och nervös över detta, blandade känslor. Vet inte vad jag gjort för fel jämt eftersom jag alltid blir aningen utstött :( Känner att jag kan vara öppen om vem jag är med detta då det känns som att det kan bli mycket värre än vad det är nu. Vet lixom inte vad jag ska ta mig till vill bara kunna ha vänner som jag kan lita på och som man kan prata med och lyssna på men de finns lixom inte och har aldrig riktigt funnits.
Alttså, det är inte dig det är fel på. Folk kan faktiskt vara väldigt elaka.
MEN, jag ser det som väldigt positiv att du ska börja på ridskola. Där kan man träffa väldigt många vänner. jag började på ridskola när jag var 9 och slutade när jag var elva, men de vänner jag träffade där har jag fortfarande kvar nu 12 år senare. Kämpa på!
Skolan är alltid viktigare än andra människor.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Oj vad jag känner igen mig i det du skriver… :-( Skulle kunna vara jag som skrev det, så likt är det! Hoppas det blir bättre snart. Du får gärna pm:a! :-)
jag hoppas bara att de har en trevlig inställning till hästar där och att det inte är så mycket rang eller vad man ska säga, lätt att det blir det på ridskolor och i hästvärlden allmänt därför jag är såååå nervös över detta.
#2 det gör jag gärna skulle vara skönt att hitta vänner som vet hur det kan vara
3# Ja det är lätt att det finns rang och sånt på ridskolor, men de som börjar i din grupp lär ju vara likasinnade som du så då kan du ju bara prata med dem om du känner dig osäker på de andra. Och sen ju längre du rider desto högre kommer du hamna i rang och då kan ju du vara snäll mot alla fastän du är högre i rang.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
#5 jo sant sant! får hoppas ridskolan blir min positiva plats iaf.
#3 Jag vet även hur det kan vara i stall, är en äkta "veteran" haha, jag har ridit sen jag var två år och är 15år nu, snart 16. Du får mer än gärna pm:a :-)
#stall är både hemska och underbara på samma ggn. men troligen mest underbara tack vare hästarna 😃
Jag om nån vet hur det är att vara i stallet. När du börjar i ridgruppen tänk inte på att du måste vara "bäst". För jag vet själv att man kan få den känslan. Gör ditt bästa och försök att bli vän med alla i gruppen. Om det blir så att det är ett gäng tjejer/killar som börjar mobba dig så skit i dem och gå in till ngn häst. Alla kan ju inte lika mycket men alla kan lära sig. Som in ridlärare säger "ridning är en mental sport" så när du sitter på hästryggen kommer det att vara lätt att skingra tankarna på allt annat jobbigt! Det är nästan magiskt!
det är ju det som är det underbara det är lixom bara du och hästen. men ne jag har ingen lust att gå in och va bäst för man blir bara trött då…fast kommer ju fortfarade jobba för att utvecklas till max
Haha det var inte så jag menade jag menade att man kan få känslan av att man MÅSTE vara bäst inte att du behöver vara det, det är mer att man får en stress då jag menade inte att du behöver vara bäst haha del formulerat
haha fattar 😃
Gud det här beskriver mig precis..
finns om du vill prata för jag känner att det kan vara skönt att prata med folk som går eller gått igenom samma sak ❤️